Superstøl og diett-pizza

Hei dere! Det har blitt helg igjen, det virker som tiden og dagene bare flyr avgårde. For min del virker det som døgnet ikke har nok timer, men jeg er en person som liker å ha mange baller luften samtidlig så da er det helt greit 🙂 Det jeg uansett har tid no matter what er trening, for treningsøktene mine er viktige møter med meg selv. Jeg er så gammeldags at jeg skriver opp alt jeg skal iløpet av dagen i en planner, og der står også treningsøkene mine notert ned. I går stod det “beinøkt + intervall” i planneren min etter jobb og før kino. Økta ble skikkelig god, og jeg er superstøl i dag! Det gjør faktisk litt vondt bare å sitte, så ille er det. Kanskje ikke rart etter denne økta:

Knebøy til boks 3 x 6, 60 kg

Beinspark 3 x 10, 50 kg

Glutebride m/beina på step 3 x 10, 60 kg

Reverse hyper i kabel 3 x 15, 22 kg

Sittende lårcurl 3 x 8, 40 kg


Tøff camotights fra sponsor X-life finner du ved å trykke her.

Beina mine var mildt sagt motvillige til å gå opp på mølla etterpå, men jeg fikk gjennomført geriljacardio likevel. Det er så mye lettere å motivere meg selv når jeg vet at intervallene er så korte, men likevel så effektive! Jeg varmet opp lett ved å gå raskt i 3,5 minutter før jeg satte føttene på siden av mølla og økte stigningen til 7% og farten til 15. Jeg stålsatte meg og tok et dypt pust mens jeg så på at sekundene tikket mot 4:00, før jeg begynte å løpe, Jeg holder alltid fast i håndtakene på mølla de første sekundene av det første intervalldraget slik at jeg klarer å tilpasse meg hastigheten. Jeg kjørte 8 drag på 20 sekunder, med 10 sekunders pause mellom hvert drag. Det er dødstungt når det står på, men det er heldigvis fort over også! Jeg bruker 2 minutter på nedtrapping, altså tar det 10 minutter totalt å gjennomføre denne kortintervallen. DET har de fleste til til etter styrkeøktene sine – iallefall en eller to ganger i uka.

Selv om jeg er på diett liker jeg som de fleste andre å kose meg litt ekstra når det er helg. Pizza er en sikker vinner, men som regel passer ikke næringsinnholdet helt inn med diett-planen min. Da er det fint at det går an å velge diettvennlige løsninger, som min 500-kcal pizza! Med fyll og bunn er det altså totalt 500 kalorier i denne pizzaen, noe som absolutt er godkjent selv på diett. Bunnen består av 50 g havremel, 5 g fiberhusk, 1 ts sukrin, 1 ts salt, 2 eggehvitter og 1-2 dl vann. Bland alle ingrediensene utenom eggehvittene godt og la røren svelle litt mens du stivpisker eggehvitterne i en annen bolle. Deretter blander du forsiktig røren inn i eggehvittene, og smører jenvt utover et bakepapir. Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca. 15 minutter.

 Mens du venter på at bunnen stekes ferdig lager du fyllet. Sausen består enkelt og greit av 3 ss tacosaus, 1 ts pesto og litt hvitløkssalt. I tillegg hakket jeg opp 100 g løk, 50 g paprika, 100 g sopp, 50 g skinke og 3 skiver med lettere Norvegia og fordelte utover de deigen. Sett deigen pizzaen så inn i ovnene igjen og stek videre i 10-15 minutter, eller til osten har smeltet. Gjerne topp med ruccola, sukkerfri ketchup og oregano slik som meg.

Dette er i allefall godkjent lørdagskos på diett, hva blir din? 🙂

12 kommentarer
    1. Den pizzaen så helt fantastisk ut! Den skal prøves neste helg. I kveld blir det biff, grønnsaker og kolrabifries på meg, middag med en venninne 🙂
      God helg !

    2. Den så veldig god ut!
      Jeg har nettopp “oppdaget” speltlomper (herlighet å vanskelig å få tak i i Trondheim!!), og har laget min første speltlompepizza! Det var RÅGODT!
      Så hvem sier at pizza trenger å være usunt!
      Ha en fin helg, Nora!

    3. Den pizzaen så digg ut 🙂 Hadde (første og siste) spisedag i dag så det blir nok ikke mer pizza før etter vårens konk, men etter det skal jeg teste denne. 🙂

    4. Den pizzaen ser fantastisk god ut 😀
      Jeg lurer på en ting. De rundstykkene du lagde med sesammel, vet du ca næringsinnhold i ett rundstykke? Er det greit å spise 1-2 slike hver dag om man ønsker å gå litt ned i vekt?

    5. heii 🙂 du skrev du tok 60 kg i knebøy til boks, og såvidt jeg ser så er det det du har lagt ut bilde av her.. men er det ikke 50 kg du har på da? 30 på sidene og 20 i stangen ? 🙂

    6. Nam! Er det her en pizza man kan spise flere ganger i uka med god samvittighet? Så lenge man passer kaloriene:) erstatter melet med sammalt hvete og fiberfin

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg