hits

Superstl og diett-pizza

Hei dere! Det har blitt helg igjen, det virker som tiden og dagene bare flyr avgrde. For min del virker det som dgnet ikke har nok timer, men jeg er en person som liker ha mange baller luften samtidlig s da er det helt greit :) Det jeg uansett har tid no matter what er trening, for treningsktene mine er viktige mter med meg selv. Jeg er s gammeldags at jeg skriver opp alt jeg skal ilpet av dagen i en planner, og der str ogs treningskene mine notert ned. I gr stod det "beinkt + intervall" i planneren min etter jobb og fr kino. kta ble skikkelig god, og jeg er superstl i dag! Det gjr faktisk litt vondt bare sitte, s ille er det. Kanskje ikke rart etter denne kta:

Kneby til boks 3 x 6, 60 kg

Beinspark 3 x 10, 50 kg

Glutebride m/beina p step 3 x 10, 60 kg

Reverse hyper i kabel3 x 15, 22 kg

Sittende lrcurl 3 x 8, 40 kg


Tff camotights frasponsor X-lifefinner du ved trykke her.

Beina mine var mildt sagt motvillige til g opp p mlla etterp, men jeg fikk gjennomfrt geriljacardio likevel. Det er s mye lettere motivere meg selv nr jeg vet at intervallene er s korte, men likevel s effektive! Jeg varmet opp lett ved g raskt i 3,5 minutter fr jeg satte fttene p siden av mlla og kte stigningen til 7% og farten til 15. Jeg stlsatte meg og tok et dypt pustmens jeg s p at sekundene tikket mot 4:00,fr jeg begynte lpe,Jeg holder alltid fast i hndtakene p mlla de frste sekundene av det frste intervalldraget slik at jeg klarer tilpasse meg hastigheten. Jeg kjrte 8 drag p 20 sekunder, med 10 sekunders pause mellom hvert drag. Det er ddstungt nr det str p, men det er heldigvis fort over ogs! Jeg bruker 2 minutter p nedtrapping, alts tar det 10 minutter totalt gjennomfre denne kortintervallen. DET har de fleste til til etter styrkektene sine- iallefall en eller to ganger i uka.

Selv om jeg er p diett liker jeg som de fleste andre kose meg litt ekstra nr det er helg. Pizza er en sikker vinner, men som regel passer ikke nringsinnholdet helt inn med diett-planen min. Da er det fint at det gr an velge diettvennlige lsninger, som min 500-kcal pizza! Med fyll og bunn er det alts totalt 500 kalorier i denne pizzaen, noe som absolutt er godkjent selv p diett. Bunnen bestr av 50 g havremel, 5 g fiberhusk, 1 ts sukrin, 1 ts salt, 2 eggehvitter og 1-2 dl vann. Bland alle ingrediensene utenom eggehvittene godt og la rren svelle litt mens du stivpisker eggehvitterne i en annen bolle. Deretter blander du forsiktig rren inn i eggehvittene, og smrer jenvt utover etbakepapir. Stekes midt i ovnen p 180 grader i ca. 15 minutter.

Mens du venter p at bunnen stekes ferdig lager du fyllet. Sausen bestr enkelt og greitav 3 ss tacosaus, 1 ts pesto og litt hvitlkssalt. I tillegg hakket jeg opp 100 g lk, 50 g paprika, 100 g sopp, 50 g skinke og 3 skiver med lettere Norvegia og fordelte utover dedeigen. Sett deigen pizzaen s inn i ovnene igjen og stek videre i 10-15 minutter, eller til osten har smeltet. Gjerne topp med ruccola, sukkerfri ketchupog oregano slik som meg.



Dette er i allefall godkjent lrdagskos p diett, hva blir din? :)

12 kommentarer

Den pizzaen s helt fantastisk ut! Den skal prves neste helg. I kveld blir det biff, grnnsaker og kolrabifries p meg, middag med en venninne :-)

God helg !

Mette Karlsen (www.metteskarlsen.blogg.no)

Mette Karlsen (www.metteskarlsen.blogg.no)

h.. s drit godt ut! Mmmmmmm ♥

Den s veldig god ut!

Jeg har nettopp "oppdaget" speltlomper (herlighet vanskelig f tak i i Trondheim!!), og har laget min frste speltlompepizza! Det var RGODT!

S hvem sier at pizza trenger vre usunt!

Ha en fin helg, Nora!

Synnve Ulseth

Synnve Ulseth

Den pizzaen s digg ut :) Hadde (frste og siste) spisedag i dag s det blir nok ikke mer pizza fr etter vrens konk, men etter det skal jeg teste denne. :)

Wow, skal definitivt prve den! S kjempedigg ut :)

Hvor ofte tar du intervaller i uken og evt hva kjrer du da

bortsett fra gerilja?:)

Den pizzaen ser fantastisk god ut :-D

Jeg lurer p en ting. De rundstykkene du lagde med sesammel, vet du ca nringsinnhold i ett rundstykke? Er det greit spise 1-2 slike hver dag om man nsker g litt ned i vekt?

Camilla: jeg har ikke regnet p det - men de er absolutt ok selv om du vil ned i vekt :) supersunne!

heii :) du skrev du tok 60 kg i kneby til boks, og svidt jeg ser s er det det du har lagt ut bilde av her.. men er det ikke 50 kg du har p da? 30 p sidene og 20 i stangen ? :)

Nam! Er det her en pizza man kan spise flere ganger i uka med god samvittighet? S lenge man passer kaloriene:) erstatter melet med sammalt hvete og fiberfin

Tina: ja uten tvil :) bare spise denne hver dag om du vil!

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat