Sinnsyk start

For en sinnsyk start på treningsuka jeg har hatt! Jeg bestemte meg for å dra på dobbeltime på crossfitsenteret Maxpuls, men jeg ante ikke hva som ventet på meg. Godt var det – for hadde jeg visst hvor hardt det kom til å bli på forhånd hadde jeg nok lagt inn årene. Først dro jeg på Maxpower som er en økt med tunge løft på mellom 3-5 repetionsjoner med kettlebells. Etterpå var det klart for tabata, og det var den verste/beste tabataøkta jeg noensinne har vært med på! Den var så tung at det føltes ut som jeg skulle kaste opp flere ganger, men jeg kom meg gjennom det med alt mageinnholdet på plass. Tabata er virkelig en utrolig bra type intervalltrening, og det er ingen tvil om at det gir god effekt på fettforbrenningen. Boxjumps, romaskin, burpees, utfall og stepups var noen av øvelsene vi kjørte, og det jeg ble liggende som dette en stund etter timen for å hente meg igjen:

Det er så god følelse, å vite at du ga absolutt ALT du hadde på treninga. Jeg tørr nesten å påstå at det ikke finnes noe bedre, trening gir så mye energi og lykkeendorfiner. Det gir meg også verdens beste samvittighet for å ligge på sofaen og gjøre absolutt ingenting resten av kvelden. Eller, det vil si – jeg skal spise masse mat, se serier og lese litt i skoleboka mi om muskler. Heldigvis har jeg høydag med ekstra karbohydrater i dag, og kan kose meg med en stor bolle vaniljeris. Enkelt og greit er det 150 g ris kokt med vaniljestevia og kalorifri marshmallow dip. Topp med litt sukrin gold og kanel og du har en magisk dessert som er perfekt påfyll for slitne muskler en mandagskveld. Perfekt start på treningsuka og den nye måneden – train hard og go home!


Har du startet treningsuka di like bra?

20 kommentarer
    1. Startet endelig med trening igjen etter jeg fikk streng beskjed fra legen å holde meg i ro , i 14 dager å er så herlig å starte igjen 🙂
      Trenings baggen er pakket klar til i morgen tidlig ^^

    2. Treningsuka mi startet fantastisk den og! Først med 1,5 time på Maxtrim hvor jeg også fikk til å presse hardt, og så to timer med cheerleading. Woopwoop! 😀

    3. Hei på deg 🙂
      For litt siden skrev du et flott innlegg om kosttilskudd, og noe er allerede på vei hjem i postkassa mi 🙂 Jeg lurte på om du kunne være litt behjelpelig med valg av protein.. Jeg trener styrke, min.3 gang pr uke. Fokuset er å bygge muskler samt nedgang i fettprosent. Det er jo en jungel av proteiner å velge i, og jeg hadde satt stoor pris på svar på dette fra deg 🙂
      – Jeg leter etter noe som er ok på pris og smaker ok sjokolade. Skjønner at jeg får det jeg betaler for, men en plass må man starte.. Har du noen forslag? 🙂

    4. Du er min inspirasjon i livet nr. 1! Både når det gjelder trening og den positive energien du sprer. Jeg har blitt flinkere til å se det positive i ting gjennom bloggen din 🙂
      Når du skriver 150 gram ris, er risen da kokt eller ukokt? Sikkert et dumt spørsmål, men shit’æv 😉

    5. Hei! Kommer du ikke til å legge ut noen bilder av deg selv ved diettstart, slik at vi kan følge utviklingen fremover, slik du har gjort tidligere?:) Er alltid spennende å se at dere ser litt “menneskelige” ut dere og, utenom konkurranseperioder:D

    6. Sigrid: som jeg har nevt litt tidligere også så skal jeg prøve å “dempe” kroppsfokuset på bloggen min, og dermed blir det litt mindre formbilder også 🙂 Konkurransebilder vil jo selvfølgelig komme, men ellers vil det ikke bli så mye av det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg