Supersøndag med lavkarbo gulrotpannekaker

Smartshakeren min med alt av piller og preworkout var pakket ned i bagen før jeg dro avgårde til skolen i dag. Nok en utrolig spennende dag med masse ny kunnskap er gjenomført, og jeg gleder meg virkelig til neste samling med AFPT allerede. Men det kjennes også at jeg ikke er vant til å sitte på skolebenken lenger, og at jeg ble veldig sliten i hodet av å sitte i forelesning fra 9-18. Kursene holdes på Elixia, og jeg hadde tidlig avtalt en beintreningsdate med flotte Kristine som selv er personlig trener. Jeg er ikke noe overmenneske jeg heller, og noen ganger frister sofaen faktisk mer enn trening. Klokken halv 6 sendte jeg derfor melding til Kristine om vi kanskje skulle utsette økta til i morgen. Tilbake fikk jeg “Nei. I dag. Ingen unnasluntring!!!” Og herregud så glad jeg er for det, for vi fikk nemlig ei god økt og en knallbra avslutning på min første helg som PT-student 🙂


Etter en liten energi-innsprøytning fra solstrålen Kristine og litt leking i pole-stanga på senteret så økta vår slik ut:

Beinpress 3 x 10

Omvendt hacksquat 3 x 10

Stepups med kettlebells 3 x 8 på hver fot

Ettbeins lårcurl 3 x 10 på hver fot

Strake markløft med manualer 3 x 8

For å tyne ut det aller siste avsluttet vi med et par runder med prowleren, og det er faktisk den aller første gangen jeg har prøvd denne! Vi la på 100 kilo og dyttet 20 meter over gulvet og tilbake igjen, etterpå måtte jeg hive etter pusten og det svei i lårene. Virkelig en bra måte å avslutte ei beinøkt på!


Som dere vet har jeg nå høye og lave dager i form av karbohydrater på dietten min. Det går helt fint, men i dag hadde jeg virkelig cravings på pannekaker. Jeg tror mye av grunnen til det er at det er søndag, pannekaker hører liksom med! Jeg kastet sammen ei røre som jeg satt i kjøleskapet i dag tidlig, men hadde helt ærlig ikke helt troa på den. Jeg tippet av den kom til å bli en av mange mislykkede oppskrifter som aldri havner på bloggen, men den gang ei! Lavkarbo gulrotpannekaker ble faktisk skikkelig gode, og de skal definitivt lages flere ganger. Perfekt påfyll etter en lang dag med skole og trening.

500 g gulrot

2 egg

30 g vaniljeprotein

1 ss fiberhusk

2 ss Sukrin

10 dråper stevia vanilje

1 ts kanel

1 dl vann

Kok gulroten før du moser med stavmikser og tilsetter resten av ingrediensene. Mos godt sammen og la røra svelle litt i kjøleskapet, min sto i 12 timer men det er nok ikke nødvendig for et godt resultat. Stek i panna på middels varme med litt kokosolje, jeg fikk totalt seks små pannekaker av denne oppskriften. Jeg toppet mine med økologisk peanøttsmør og litt sukrin gold, virkelig en fest for smaksløkene. Jeg blir så kreativ på kjøkkenet når jeg er på diett, denne ideen har jeg aldri tenkt på tidligere. Men det har allerede blitt en favoritt og næringsinnholdet er jo supert på en dag med lite karbohydrater. Totalt gir røra ca. 465 kalorier, 44 g protein, 34 g karbohydrater og 13 g fett. Med disse herlighetene godt ned i magen skal jeg komme meg til sengs, lade opp til den nye treningsuka som venter. Jeg har store planer om at den skal bli dødsbra, håper dere er med meg på den!


Innlegget inneholder sponsede lenker

10 kommentarer
    1. Hei!
      Er det slik at du har fått oppgitt et visst antall kcalmengde, og angitt hvor mye karbohydrater, fett og proteiner du skal ha hver dag? Også kan du bare mikse litt selv utifra det? Ser jo du lager pannekaker med gulerøtter, og ellers postworkaout av søtpoteter og protein. Men du er vel sikkert proff på å regne dette ut raskt- eller vet du om hvor man raskt kan legge inn ulike matvarer og fått det regnet ut istedenfor å måtte regne det ut selv hele tiden?
      Ellers må jeg nå si at bloggen din gir meg mye inspirasjon til å holde meg i form. Laget denne postworkout måltidet i dag søtpotet og protein, sukrinmelis. og sukringold på toppen. Rene desserten:)

    2. Hvor stor er forskjellen på karbohydratene på lav og høy dag? Hvor mange gram karb ligger du på på lavdag liksom? 🙂

    3. Hanne: jeg har bare en plan hvor det står hvor mange gram av hva jeg skal spise jeg, uten utregninger. Det holder det at coachen har gjort 🙂 med pannekakene hadde jeg f.eks 500 g grønnsaker igjen på planen den dagen. Men man kan enkelt regne ut på matvareguiden.no 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg