Snart student!

God søndagsmorgen kjære lesere 🙂 Det er strålende sol her i trønderhovedstaden, og jeg startet dagen med en runde morgencardio i det fine været. Jeg tror ikke det finnes noen bedre start på en søndag. Nå er jeg vel hjemme har boltret meg i sofaen med boka “Bygg muskler” av Martin Norum. Han er en av foreleserne hos Akademiet for Personlig Trening som jeg blir student hos allerede neste helg! Jeg liker å være godt forberedt, og later som jeg er litt student denne søndagen også. Jeg merker at det kommer ikke til å bli noe problem å lese lekser når det er et tema jeg er så genuint interessert i. Skolestart er altså førstkommende fredag, og kursene vil være annenhver helg slik at studiene kan kombineres med jobb. Det er jo perfekt for min del, og i juni er kurset over og jeg er sertifisert personlig trener! Jeg må bare bestå eksamen først, men det skal jeg selvfølgelig klare. Jeg gleder meg utrolig mye til å begynne med studiene, og selv om jeg føler at jeg kan mye praktisk fra før blir det veldig interessant å lære teorien som ligger bak. Jeg tror virkelig at studiene kommer til å løfte mine egne prestasjoner mye høyere, og jeg skal selvfølgelig dele masse nye tips og kunnskap med dere her på bloggen. Hvis noen av dere har lyst å bli en av klassekameratene mine så er det faktisk ledige plasser på kurset her i Trondheim enda, og du finner påmeldingsskjema her. Jeg har faktisk en rabattkode som gir dere 5% avslag i pris på påmelding også, som gjelder for alle AFPT sine studier i Norge. NMT13 er koden du oppgir ved påmeldig, denne koden er faktisk gyldig i hele 2014!



Boka om muskelbygging er forresten på salg hos X-life nå, og du finner den her.

Jeg merker at jeg blir veldig ivrig etter å stikke på gymmet for å løfte og bygge muskler når jeg leser boka, og jeg har derfor ingen tvil om at styrkeøkta mi litt senere i dag blir super! For å få best utbytte av både lesing og trening trenger hjernen og kroppen god mat. Det er søndag, og jeg har høydag som betyr at jeg spiser mer karbohydrater enne vanlig. Jeg har derfor nettopp laget en stor tallerken med havregrøt, som med hånden på hjertet er noe av det beste jeg vet! Her får dere min fremgangsmåte, step by step. Kok opp havregryn med vann, sukrin og en klype salt. Kok til du får en grøt som er litt “vannete” og pass for all del på å røre godt slik at den ikke brenner seg. Trekk kjelen av plata og bland inn en scoop med sjokoladeprotein, belgisk sjokolade er som dere vet min favoritt. Rør godt før du heller over på en tallerken, og topper med det du ønsker. I dag gikk jeg for klementin, valnøtter og en halv boks med cottage cheese. Dette er en skikkelig god frokost som gir energi og metter utover dagen. Med både proteiner, karbohydrater og fett er både kroppen og hjernen klar til innsats denne søndagen! Nå skal jeg klappe sammen maskina og vende nesa tilbake til boka mi, så da gjenstår det bare å ønske dere alle en supersporty dag 🙂


Inneholder sponsede lenker

7 kommentarer
    1. Gled deg! Jeg var på første samling nå i helgen på NIH utrolig spennende og lærerikt. Fikk masse inspirasjon, gleder meg til fortsettelsen 🙂
      Nå er det bare å starte lesingen på egenhånd for min del frem til neste samling!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg