Kast deg med!

God fredagsmorgen alle sammen! Jeg er tidlig oppe for å lage matpakker før jobb, det er viktig å være forberedt hvis ting skal gå som man ønsker. Derfor liker jeg også å vite akkurat hva jeg skal trene før jeg kommer til treningsstudioet – sånn at jeg også er mentalt forberedt på det som kommer. Hvis jeg venter med å bestemme meg hvilke øvelser jeg skal ta til jeg kommer på trening blir øktene som regel litt halvveis, og det er jeg ikke noe fan av! Dagens økt på bein kommer til å se slik ut:

Beinpress 3 x 10

Frontbøy 3 x 8

Hacksquat 3 x 8

Bulgarske utfall 3 x 10

Ettbeins beinpress 2 x 12 hver fot


Kompresjonstights som gir økt støtte under beinøkter og topp fra Better Bodies fra sponsor X-life.

Selv om jeg allerede VET at jeg kommer til å ha vondt i beina etter denne økta så skal jeg på mølla etterpå. Geriljaintervaller er det som venter – de er så lette å motivere seg til ettersom det er snakk om så kort tid. Jeg utfører de ved å varme opp på mølla i 4 minutter, før jeg setter stigningen til 5 og farten mellom 15-16. Deretter løper jeg 20 sekunder, før jeg hopper av og setter beina ved siden av båndet og får igjen pusten i 10 sekunder, før jeg sprinter nye 20 sekunder. Dette gjentar jeg 8 ganger, som vil si at total arbeidstid er under 3 minutter. TRE minutter folkens – det klarer vel dere og å motivere dere til? Det er min fredagschallenge til alle dere, å løpe geriljaintervaller etter styrkeøkta deres. Kast deg med du og!

Etter en heftig treningsøkt fortjener du definitivt noe godt til middag også, det er ingenting som litt velfortjent fredagskos. Men selv om det er helg betyr det ikke at man trenger å hive seg over isen og smågodtet fra fredags ettermiddag og helt til søndagskveld, det vil fort kunne spolere mye av treningsresultatene dine. Hva med å heller lage noe sunt og godt som både smaksløkene og kroppen har godt av? Her kommer to av mine absolutte favoritter, som jeg aldri, aldri blir lei av som helgekos.

Min personlige favoritt – hvit pizza finner du oppskiften på her.

Eller kanskje sunn lavkarbo lasagne frister?

Håper dette innlegget bidro til både litt trenings- og matinspirasjon denne fredagen, give it all you got i dag – så kan du virkelig ta helg med den beste samvittighet!

15 kommentarer
    1. Flink du er! Pleier også å løpe geriljaintervaller etter styrøktene, men har aldri prøvd med stigning før. Det er noe jeg lurer på: har det noen betydning at man trener styrke før/rett etter frokost kontra for eksempel etter middag? Av en eller annen grunn unngår jeg å trene tidlig selv om
      jeg kan, fordi jeg føler at kroppen yter mer når den har vært gjennom frokost, lunsj og middag. Mulig jeg tar feil, så hadde blitt glad om du kunne ha svart på det 🙂

    2. Jeg er så dårlig på å kommentere, men som jeg har sagt så følger jeg med deg. Hihi! Du er sykt flink og god inspirasjon 🙂 blir spennende å se deg på scenen i år! Lykke til med studier 🙂

    3. Søk “tabata” i spotify, så slipper man å følge med tiden selv! 🙂 20sec løping – 10sec hvile x 8 per sang.

    4. Den lasagnen fristet virkelig når man sitter på skolen og knasker på en tørr gulrot! Jaja, vet hvert fall hva jeg skal lage til i kveld 😀

    5. Jeg har også begynt med geriljaintervall (etter tips fra deg)nettopp på grunn av at det tar så kort tid. Riktignok ikke like tøff som deg i fart og stigning, men jeg jobber med saken. Og så må jeg innrømme at det skjer før styrketreningen.

    6. Jeg og syntes det er mye bedre å skrive ned og planlegge øvelsene før man er på treningssenteret. Ser det på de som virrer litt rundt å skal finne på øvelser i farta. Hehe 🙂 og den lasagnen må jeg prøve en dag! 🙂

    7. Takk for gode tips! Jeg lurte på om du kunne legge ut flere måltidsforslag. Leste at dietten din går ut på høye og lave dager. Har spist slik det siste året, men sliter likevel med å variere kosten på lavdagene. Går da mye i det samme. Ville satt pris på om du kunne vise bilder av hva du spiser, og kanskje skrive litt om de ulike fettkildene du liker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg