Spicy kylling med søtpotetmos

For en herlig start på uka dette har vært. Morgencardio og en super treningsøkt er unnagjort, og middagen er straks klar. Jeg skal spise akkurat det samme som i går – nemlig spicy kylling med søtpotetmos! Når det står kylling, grønnsaker og søtpotet på diettplanen er det bare å bruke fantasien. Jeg steker kyllingfilet med fersk hvitløk, chili og ingefær og litt himalayasalt for en fantastisk god og spicy smak. Søtpotetmosen er enkelt og greit laget av 200 g søtpotet og 200 g gulrot som jeg først koker før jeg moser det sammen med stavmikser. Tilsett en klype salt og gjerne en klatt med smør. Hvis du ikke kan/vil bruke smør kan du gjøre som meg å bruke smøressens, som smaker nesten (men bare nesten) like godt. Jeg serverte også med salat for å gjøre måltidet komplett. Dette er så godt at det kan serveres på en fredagskveld også, men jeg synes det er viktig med god og sunn mat gjennom hele uka. 




I kveld kommer jeg og seks av Norges flotteste fitnessjenter til å svare på spørsmål fra klokken 20-21 inne på X-life sin facebookside. Siden finner du her – og det er bare å fyre løs med alt du måtte lure på innen trening, fitness og kosthold. Vi svarer på alle spørsmål ikveld, og ingen spørsmål er for dumme 🙂 Frem til da skal jeg slappe av i den fine leiligheten min – og nyte denne fantastiske mandagen for det den er verdt. Ha en fortsatt fin mandagskveld alle sammen!

6 kommentarer
    1. Du er så flink og inspirerende! Ble litt sånn starstruck da jeg så deg i byen her en dag 🙂 Du tar vel aldri økter med lesere?

    2. Jeg hadde hvertfall vært så stolt og smilt fra øre til øre i sikkert i en uke hvis det noen gang skjedde, haha 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg