Lavdag og lekestue

Cottage cheese, frosne bær og litt søtning most sammen med stavmikser smaker som is!

Denne dietten er litt annerledes enn diettene jeg har har før. I stedet for å spise det samme hver dag har jeg nå tre forskjellige matdager, nemlig en høy, en medium og en lav. Det gjelder ikke antall kalorier – men hvor mange gram karbohydrater jeg spiser de dagene. På den høye dagen spiser jeg mye karb og lite fett, og omvent på den lave dagen. Medium er som dere kanskje forstår en mellomting mellom de to. Jeg har aldri prøvd dette før og er spent på om jeg merker stor forskjell fra slik jeg har gjort det tidligere. Dietten er satt opp av dyktige Arve Kristoffersen, og jeg har virkelig troen på hans metoder. I dag hadde jeg lavdag som vil si at jeg spiser litt mindre karbohydrater, men selvfølgelig kutter jeg ikke alt. På disse dagene spiser jeg blandt annet det dere ser over: egg, grønnsaker, cottage cheese og bær samt at til kvelds skal jeg spise laks. Jeg kommer ikke til å dele matplanen min da den er lagt opp etter min kropp, mine smaksløker og min treningsmengde. Men bilder av alle måltidene kommer selvfølgelig på bloggen, så dere får iallefall et godt inntrykk av hvordan det vil se ut.

Jeg trener fortsatt etter Curves-programmet – og trives godt med det! Det er mye fokus på rumpe og lår, og dagens økt var ikke noe unntak. Jeg hadde dårlig tid til trening i dag, men det handler om prioriteringer. Med bare 45 minutter til rådighet kjørte jeg derfor alle øvelsene mine i supersett. Det vil i korte trekk si at man tar to øvelser om hverandre. Skuldre og rumpe var i fokus og økta så slik ut:

Sittende skulderpress i supersett med pullthrough

Sittende sidehev i supersett med fronthev

Upright rows i supersett med bulgarske utfall

Facepull i supersett med glutebridge m/stikk og kroppsvekt

Etter jeg var ferdig med skulderpress gikk jeg altså direkte til pullthrough, i stedet for å vente et par minutter mellom settene på samme øvelse som jeg vanligvis gjør. Slik fikk jeg gjennomført økta mi selv med dårlig tid, og jeg er godt fornøyd med gjennomføringen. Ulempen er jo selvfølgelig at jeg ikke får til å løfte like tungt ved å kjøre supersett, men igjen vil det øke forbrenningseffekten da man jobber mer intensivt. Rakk til og med å leke litt i klatrestativet på Hit the Gym før jeg måtte løpe til bussen også:

Nå skal jeg lage matbokser til i morgen før jeg finner senga, håper dere har hatt en supersporty start på uka alle sammen 🙂

9 kommentarer
    1. Du er den treningsbloggeren som motiverer meg mest! Stå på 😀
      Vet du hvor mye tar Arve Kristoffersen for å lage diettoppsett ?

    2. har du hørt om den 5:2 dietten? og tror du den fungerer? Jeg har lyst til å prøve den, men er jo selvfølgelig skeptisk. Hadde blitt veldig glad om du svarte!:)

    3. Heei! 🙂
      Ville bare si at jeg er fast leser av bloggen din, og jeg ble skikkelig sjokkert i dag! Kom nemlig over en blogger som er litt mindre kjent, og hun er virkelig prikk lik deg! Dere kunne vært søstre :O Jeg legger ved linken i url-feltet hvis du vil se din tvillingsjel haha 🙂

    4. Hei!
      Er ikke Robert coachen din lenger?
      Har du lyst til å skrive om hvorfor du forlot kaliber…? Trodde du skulle trenen på Fitness24 jeg…..

    5. Lilli: Jeg trener på Hit the Gym istedet for Kaliber nå 🙂 Da stiller jeg også for en annen klubb, 24 fitness i Oslo. Prøver med en annen coach dette året ja – så får vi se om det blir til våren eller høsten jeg stiller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg