Optimal treningsstøtte og lørdagslomper

Mange av dere har spurt meg om hvilke sportsbh-er jeg anbefaler – og siden sponsor X-life har januarsalg på alle modeller nå tenkte jeg at jeg skulle dele favorittene mine med dere. Det er veldig viktig for meg å velge den riktige typen, slik at jeg ikke føler at det blir ubehagelig å bevege seg på trening. Jeg ser mange bruker vanlig BH under en sports-BH, og det kunne jeg aldri klart å trene med. Da velger jeg heller den typen som passer så bra at jeg slipper å tenke på å ha noe under. En sports-BH skal sitte stramt og gi god støtte, uansett om du har små eller store pupper. Hvis brystene ikke får nok støtte og blir slengende rundt under treningsøkta er det ikke bare ubehagelig, men kan også føre til at man lettere får hengepupper. Dårlig støtte kan også føre til dårligere holdning – så her er det mange grunner til å velge riktig modell. Valg av sports-BH er også utrolig avhengig av hvilken aktivitet du skal utføre – da rolige aktiviteter godt kan ha en enklere modell. Derfor har jeg er listet opp mine favoritter til ulike aktiviteter, slik at dere kan få tips til hva som passer best. Lenkene i innlegget er sponset, men som alltid her på bloggen er dette min ærlige mening.

Lav intensitet: Denne fra Better Bodies er en favoritt til styrketrening. Den har ingen sømmer, bøyler eller noe annet som gnager. I tillegg er den utrolig fin, gir godt løft og finnes i flere fine farger. Den støtter godt, og gir veldig god bevegelighetsfrihet som er perfekt til styrke eller yoga. Det er akkurat dette som gir den et lite minus når det kommer til kondisjonstrening i mine øyne, som egentlig gjelder alle sportsbh-er fra Better Bodies. 

Løping eller kondisjonstrening: Denne fra Stayinplace sitter som støpt. Den holder absolutt alt på plass, du kan løpe, hoppe opp og ned eller stå på hodet uten at puppene dine beveger seg i det hele tatt. I tillegg har den bra med ventilasjon, og finnes i alt fra A til D cup. Jeg løper nesten aldri uten denne, da jeg synes det er så god følelse at puppene sitter bom fast. Den er bittelitt ekkel å få på i og med at den er så stram, men med engang den er på er du good to go!

En overall favoritt som passer fint til begge deler vil være denne fra Craft. Jeg bruker selv den til både styrke og løping, og synes den gir god støtte under uansett aktivitet. Jeg tror også denne er den som gir best ventilasjon, som gjør at du slipper at all svetten samler seg opp i BH-en under treningsøkta. Jeg har den i både sort og hvit, og den finnes fra A til C cup.


Jeg måtte lete litt i arkivet mitt for å finne disse bildene, av en eller annen grunn virker det som jeg liker beste å ta av meg treningstoppen når jeg nærmer med sceneform. Merkelige greier gitt 😉 Dette er langt i fra dagsformen, men jeg har store planer om å komme meg dit igjen snart. Første uke på diett er snart over, og det har gått som en drøm. Med muligheten til å spise så mye godt som jeg gjør har jeg absolutt ingenting å klage over. Sjekk bare disse speltlompene jeg har kost meg med denne lørdagsmorgenen: 


Cottage cheese blandet med sjokoladeprotein, banan og blåbær som fyll var en fest for smaksløkene. 5 lomper forsvant fort – NAM sier jeg bare. Uten tvil skikkelig god lørdagskos, selve middagen derimot blir medbrakt på jobb i matboks. Jeg har nemlig senvakt denne lørdagskvelden, så ønsker jeg resten av dere en litt mer spennende kveld!

19 kommentarer
    1. Her ble det mange gode tips av Sports BH, herlig! Tror jeg vil gå for den fra Craft, håper de fortsatt selger den 🙂
      Ha en riktig fin dag videre på jobb Nora 🙂

    2. Takk for informativt og ærlig innlegg! Jeg hadde tenkt å bestille den fra BB, men nå tror jeg det blir den fra Craft 🙂

    3. Ååå takk! Trengte et slikt innlegg. Jeg bruker å trene både styrke og kondisjon (hvertfall litt på slutten), så trenger noe som ikke er for stramt men stramt nok. Har blitt til at jeg har brukt den fra better bodies,men med en liten BH under, men stroppene er så ubehagelige på overkroppstreninger. Tror jeg skal kjøpe meg den rosa du hadde!

    4. Gode tips her! Lurte på om du kunne anbefale en treningstighst? Er fornøyd me 2xu, bortsett fra at den er for gjennomsiktig. Noe du kan anbefale som er tettere i stoffet?

    5. Hehehe veldig rart det der 😛 Men du ser jo smashing ut uansett hvilken form du er i! MEGA inspirasjon!!
      Supert innlegg! Jeg trenger nemlig en ny løpeBH nå og jeg synes INGEN holder puppene mine ordentlig på plass… Skal prøve ut Stay In Place sin 🙂
      Takk for fint tips!!

    6. Hvor kjøper du de store speltlompene? Finner bare de “små” i butikkene i Tr.heim :/
      Klem! 🙂

    7. Veldig godt innlegg… Jeg trodde dette med trening og hengepupper var en myte jeg, men det er sannhet i det altså? Ja, da får man jo passe på! Herlig at du poengterer at bildene er tatt før scene form! Ha en herlig søndag vakre pia!

    8. Vet ikke om flere har samme erfaring, men jeg har opplevd med enkelte sportsbh’er at det er for tynt stoff, slik at brystvortene blir synlige gjennom treningstoppen, noe som ikke er så heldig.. Er disse sportsbh’ene greie på dette området?

    9. Veldig bra innlegg!:)
      Bare lurte på en ting, jeg skal også bestille den sportsbhn fra better bodies, men er denne gjennomsiktig slik at du kan se brystvortene gjennom? Har opplevd det i flere sports-bher, og det er ikke akkurat så gøy og blotte seg på et treningssenter;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg