Søtpotetpannekaker

God morgen! Jeg tror lett jeg kunne levd på proteinpannekaker hver eneste dag, det er jo så godt. I tillegg går det an å variere i det uendelige, jeg er sikker på at jeg har nærmere 50 oppskrifter på pannekaker liggende ute fra de årene jeg har blogget. Søtpotetpannekaker er det egentlig ikke så lenge siden jeg blogget om – men det var i desember og jeg mistenker at ikke alle var like gira på å prøve nye, sunne oppskrifter da. Nå som det er januar har dere derimot ingen som helst unnskyldning for å ikke prøve – dette smaker nemlig fantastisk! Jeg har gjort noen få endringer da jeg ville ha litt mer karbohydrater i denne, mens den tidligere oppskriften inneholder litt mer fett. Smaksmessig utgjør det egentlig ikke så utrolig stor forskjell – kjempegode begge to! 

Inneholder sponsede lenker

Du trenger følgende ingredienser for å lage pannekakene:

150 g søtpotet

100 g mager kesam

30 g vaniljeprotein

30 g havremel

1 egg 

1 ss fiberfin

1 ts bakepulver, salt og kanel

2 ss sukrin+

10-15 dråper stevia vanilje

1-2 dl vann

Kok søtpotet og mos med gaffel eller stavmikser. Bland alt godt sammen, og tilsett vann etter den tykkelsen du ønsker på pannekakene. Vil du ha de tykke som meg holder det med 1 dl, men om du vil ha de litt tynnere kan du gjerne tilsette litt mer. Stek på middelsvarme i en god teflonpanne før du stabler i tårn med ønsket topping. Jeg valgte cottage cheese og pannekakesirup fra Walden Farms, i tillegg til et dryss av sukrin gold på toppen. Herregud så god! Jeg spiste alle de 6 pannekakene helt alene, med den aller beste samvittighet. Ingen sak når det er så sunt og godt, skal du ha gjester på besøk til frokost/kveldsmat bør du derfor doble oppskrifta 😉 



Har du lyst til å prøve ut flere sunne oppkrifter kan jeg tipse dere om at hun som startet det hele, nemlig Kristine Weber har kommet med ny bok! Trykk på bildet under for å finne den 🙂

 

6 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurer på noe!
      Jeg trener styrke tre ganger i uken, har gjort det i et år nå, og springer 2-3 ganger i uka. Har vært litt sløve med styrken de siste ukene i 2013, men etter jul startet det på ordentlig igjen! Korte pauser og gi mere på trening. Jeg bruker proteinpulver, jeg vet hvor mye jeg trenger. Men mange mener det er så unødvendig! Kan du skrive litt om proteinpulver? Må man trene tre dager dagli før det er nødvendig?

    2. Ser godt ut!! 🙂
      Jeg har sendt deg en mail, jeg skal begynne på afpt til høsten og har meldt meg opp på kurs nå. Så så jeg på en tidligere bloggpost at du har en kode vi kunne få av deg, for å få 5% rabatt?:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg