Ta sjansen på treningsglede!

08.01.2014 - 15:31 10 kommentarer

Vi har nå kommet godt i gang med januar og forhåpentligvis har de fleste godt i gang med treningen også. Problemet er ofte å få den gode trenden til å fortsette. Mitt beste tips til dette er å finne en treningsform DU liker. Crossfit og styrketreninig er kanskje i vinden som aldri før - men så lenge du ikke synes dette er gøy spiller det ingen verdens rolle. Hvis treningen blir et ork og noe du gruer deg til i hverdagen da er det noe grunnleggende feil. For min del er treningsglede det aller viktigste. Jeg har alltid vært glad i å trene, og drev aktivt med håndball og fotball da jeg var yngre fordi det var gøy. Jeg begynte så smått med styrketrening før jeg 18-19, og syntes det var dritskummelt. Sånn er det med nye ting for de aller fleste, inkludert meg. Jeg tenkte at jeg ikke hadde noe å gjøre blandt store gutter i GASP-klær og prøvde helst å trene på tider jeg tenkte at det ikke var så mange andre på trening. Det tok ikke lang tid før jeg ble frelst, og i derfor har jeg opprettholdt treningen godt siden den gang. Tenk om jeg ikke hadde gjort noe nytt, noe jeg i utgangspunktet var redd for å prøve? Hvem vet hvor jeg hadde vært den dag i dag da, men jeg hadde iallefall ikke hatt en fitnessblogg. Så hvorfor ikke ta sjansen, med et nytt år er det en perfekt mulighet for å prøve ut nye ting. Finn nye treningsformer og utfordre deg selv! Kanskje er klatring noe for deg? Eller kampsport, langrenn, svømming, dans, turn, tennis eller noe helt annet. Det er ufattelig mange muligheter der ute, så sørg for å finne den som gjør DEG glad og som DU blir glad og får overskudd av.


TRX-trening og boxjumps på Maxpuls. Treningsklær fra Better Bodies - og den fantastiske tightsen finner du fortsatt på januarsalg her.

Hvem hadde trodd at jeg skulle begynne å hoppe på bokser og henge i tau? Jeg sverget jo til styrketreninga mi og tenkte ikke engang på andre treningsformer. Skulle jeg gjøre kondisjonstrening var det rask gange på mølla som var tingen, andre ting kunne komme i veien for fremgangen min i styrke. Nok en gang er jeg så ufattelig glad for at jeg tok steget ut av min egen komfortsone og prøvde noe nytt. Jeg ble også hekta etter første gang jeg var på Maxpuls, med høy puls og tunge løft uten bruk av bare manaler. Å kombinere dette med styrketrening er for min del en utrolig god treningskombinasjon, som også gjør meg mer allsidig.

I tillegg til å finne treningsformer som er gøy er det også viktig å finne den rette plassen for å utføre treninga. Når det kommer til f.eks styrketrening kan jeg bli direkte demotivert av å gå inn på enkelte gym, mens andre gir meg motivasjon og treningslyst. Det er så utrolig stor forskjell på utstyr, innredning og ikke minst treningsmiljøet. Mine to favorittsenter her i Trondheim er Hit the Gym og Maxpuls. De har som mange andre treningssenter januartilbud for de som ønsker å komme i gang med treninga, som dere kan se under. Jeg får absolutt ingen provisjon for å fortelle dere dette - jeg vil bare så inderlig at flere kan oppleve den samme treningsgleden som jeg gjør. For jeg kan med hånda på hjertet si at treningen øker livskvaliteten min så utrolig mye, og jeg ønsker det samme for så mange andre som mulig.  


Så hva venter du på? Ta sjansen på noe nytt og ta sjansen på treningsglede!

10 kommentarer

Du har så riktig i det du skriver!

Man må kunne glede seg over treningen, ellers vil man ikkje klare å holde ut på sikt :)

Marte <3

08.01.2014 kl.16:31

Liker veldig godt det du skriver! jeg får masse motivasjon til å trene av å lese dette :)

Kriz

08.01.2014 kl.17:54

Er du ikke på Kaliber lenger? :)

etsprekereliv

08.01.2014 kl.19:04

Kjenner meg igjen i det å trene når jeg tror det ikke er så mange andre der. Noe på grunn av plass, men skal jeg være ærlig så synes jeg nok det er skummelt når noen jeg kjenner kommer bort til meg når jeg trener styrke. Hva om jeg gjør det rart eller "feil"? Haha, ikke så god selvtillitt når det kommer til teknikk og valg av øvelser altså :p

guro

08.01.2014 kl.19:36

trener du ikke på kaliber lenger?

Heidi

08.01.2014 kl.20:20

So true :) Jeg bare lurer på en ting.. Har du noen gang hatt cellulitter? Jeg er ikke overvektig, men har litt til overs. Og jeg har sååå mye av det på rompa og bakside lår. Vet det kan være litt arvelig også. Jobber hardt mot sommerkroppen, så håper de forsvinner med fettet :)

Og.. I LOVE YOU ;) Hihi...

Fitnessnora

08.01.2014 kl.20:47

Kriz: nei :)

Marlene Nilsen

09.01.2014 kl.00:22

gode tips :D

Sara

09.01.2014 kl.23:30

Er det mulig med prøvetime, vet du noe om det?

Eva Veronika

15.01.2014 kl.02:09

Jeg trener for at det er gøy. Når jeg kommer sliten hjem, så er det godt :)

Hvis gleden er borte, så sliter jeg. Derfor er gleden det viktigste for meg også.

Bedre kondis, styrke osv blir en kjempegod og herlig bonus :) Trener på Maxtrim. :))

Har faktisk gjort omvendinger på treningen, å det er å trene styrke først og cardio i etterkant. Og det fungerer perfekt for meg. Jeg gir mere på treningene og holder på i lengre tid :)))

Skriv en ny kommentar

hits