Mandag og diettstart

Jeg har ikke alltid vært glad i mandager, men etter jeg ble treningsnarkoman er mandagen nesten blitt litt hellig. Å ha en bra mandag setter en bra start på uka, og da er det så lett å holde de gode vanene hele uka gjennom. Etter tre tunge styrkeøkter valgte jeg å ta styrkefri for å la kroppen få nødvendig restitusjon, men totalt treningsfri går jo ikke på en mandag! Derfor ble det en god runde cardio – denne gangen langkjøring i stedet for intervaller. Jeg liker å variere for å ikke bli lei – cardio trenger absolutt ikke å være kjedelig. Jeg pleier alltid å konkurrere mot meg selv, om det er å gjennomføre raskere, ha høyere stingning på mølla, holde pulsen i spesielle soner eller å ta ekstra intervalldrag. 

.

God t-skjorte til løping fra supersponsor X-life finner du på januarsalg her.

I tillegg til å ha lette og løse klær for å løpe i er det utrolig viktig for meg å ha god musikk på ørene. Jeg hadde aldri klart å gjennomføre en cardioøkt hvis jeg hadde glemt igjen musikken min hjemme, det er rett og slett umulig! Jeg er jo ei gladjente og liker gladlåter, og sangen under får meg alltid i godt humør. Perfekt til langkjøring, definitivt en cardiofavoritt nå om dagen!

Uansett hvor mye man trener hjelper det ikke hvis kostholdet er dårlig, det er sant som de sier at abs are made in the kitchen. Det er grunnen til at mine mageruter er godt gjemt akkurat nå – for selv om jeg har trent like mye etter høstens konkurranser har jeg absolutt ikke vært like flink med kostholdet. Med mål om å rekke Oslo Grand Prix og Loaded Cup i april er det derfor på tide å få dette i orden igjen, og da gjelder det å legge til rette for å lykkes. Jeg kastet det siste av julesjokoladen, ligger den i skuffa er det nemlig mye større fare for at jeg spiser den opp. For å erstatte den er kjøleskap og skuffer nå fulle av sunn og god diettmat, slik at jeg lettere holder meg til planen min. Verdens enkleste kveldsmat ble en boks cottage cheese og epler med et lass kanel. Det enkle er virkelig ofte det beste 🙂

Det var litt hardere enn jeg trodde å begynne på jobb klokken 7 i dag tidlig, så nå skal jeg faktisk komme meg tidlig i seng slik at det blir enklere i morgen. Natta!

13 kommentarer
    1. Jeg må bare si deg at wow, for en blogg! 🙂 Fant den helt tilfeldig nå, og vet hva jeg skal gjøre videre nå. Bla litt gjennom bloggen din, for dette førsteinntrykket er virkelig kanonbra! Stå på med bloggingen, og du kan være sikker på at jeg kommer til å titte innom senere også!! 🙂

    2. Hei Nora! 🙂
      Nå har jeg fulgt med på bloggen din rundt ett år, og du er bare full av inspirasjon og motivasjon! Har også kommet i gang med årets trening, ble uheldigvis syk rett før jul, så det ble dårlig med trening i ferien 🙁 Nå har jeg kost meg med kesam og gulrøtter med en skogsbærsmoothie til. Deilig!
      Har et spørsmål til deg.. Jeg sliter sånn med beinhinnebetennelse, og har gått med det i drøye to-tre år. Har gått til muskelterapi og det ble bedre, men det forverrer seg bare og jeg klarer ikke holde det i sjakk. Får vondt av å bare nærme meg jogging på mølla. Har så lyst til å trene mer kondisjon, men er litt usikker på om jeg bør fortsette til tross for smertene? De kan jeg såklart leve med så lenge jeg holder et ok tempo, men kan jeg ta større skade av det? Virker jo uansett som om jeg ikke kommer til å bli kvitt det. Bruker gode løpesko tilpasset min fot.

    3. Hei !!
      Du gir meg supermotivasjon hver dag, det er et høydepunkt å lese bloggen din 🙂 Kan du skrive litt mer om dietten din, skjønner at det er individuelt, men hadde vært greit med tips !!

    4. Kan du legge ut diettplanen din, sånn at jeg kan kjøre en challenge selv? Gjerne treningsprogrammet også for å se om dette faktisk kan gjøre noen forskjell.. 🙂

    5. Frank: nei, diett planer er individuelle så det legges aldri ut på bloggen min. Matvarene og måltidene viser jeg alltid frem, men aldri den konkrete planen 🙂

    6. Må bare si du inspirerer! Utrolig dyktig å for en fysikk! Jeg har akkurat begynt på diett selv, men stiller ikke før 2015, vil stille i min hjemby Stavanger første gang😊👍. Ta gjerne en titt på instagram: anettesorland.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg