hits

Tidenes treningshelg og indiske kjttboller

For en herlig start p treningsret dette har vrt! Beindag og cardio p fredag, fr jeg fulgte opp med rygg og skuldre p lrdag. Etter kta lp jeg og Kristine 45/15 intervaller. Det betyr rett og slett at du lper 45 sekunder og hopper av mlla de neste 15 sekundene fr du kjrer p igjen. Vi kjrte 20 runder, som frte til at vi begge var slitne og sultne etter kta vr. Vel hjemme hos mesterkokken Kristine fikk jeg servert indiske kjttboller. Sunt og godt, akkurat som vi liker det! Kjttbollene er laget av en pakke karbonadedeig, garam masala, finhakket hvitlk, spisskummen og litt vann. Bland alt godt sammen fr du former til sm kjttboller og stek lett i panna. De trenger bare brunes, for de kokes ferdig i den gode sausen etterp. Sausen er st, noe som str veldig godt til de krydrete kjttbollene. Perfekt kombo! Du lager med flgende ingredienser: en liten lk, en mellomstor banan i skiver, 3 ss kokosmelk, laurbrblad, 1/2 boks hermetiske tomater, 1/2 chili, litt tandoorikrydder og 1-2 dl kjttbuljong. Fres banan, lk, laurbrblad og chili i litt olje, fr du heller over kjttbuljongen og koker opp. Tilsett resten av ingrediensene og la det koke noen minutter til, fr du tilsetter kjttbollene. La det koke enda noen f minutter fr det er klart for servering! Hvit ris, salat og grovt hjemmelaget brd var vrt tilbehr - og det smakte utrolig godt sammen. Brdet har jeg desverre ikke oppskriften p, de lagde Kristine nemlig mens jeg sto i dusjen. Hvis hun er snill deler hun den sikkert med oss p bloggen sin som dere finner her :) Anbefaler dere absolutt prve denne oppskriften, det smakte nemlig himmelsk!

Etter all den gode maten og flere timer med skravling kom vi oss endelig i seng, og sov til klokken 12 i dag. Da bar det rett p trening, hvor vi kjrte p med bryst, armer og litt mage. Hele kroppen har ftt kjrt seg i helga med andre ord, og godt er det! Jeg synes det var lenge ha treningsfri en hel uke mens jeg var i New York, men kroppen hadde vel godt av det. Ingen sak tilbringe hele helga p Hit the gym - studioet er jo s kult innredet at det ser ut som et utested! Vi avsluttet brystdelen av treninga vr i dag med pushups, jeg jo s sterk at jeg trengte litt ekstra vekter p som dere ser ;)



Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og lade opp til rets frste arbeidsuke, hverdagen venter. Det er jeg veldig klar for, og gleder meg faktisk. Jeg er jo s glad i mandager :) S er jeg ogs glad i bruke sndagskvelder til lage matpakker - og anbefaler dere gjre det samme. P den mten fr man den beste starten p en ny uke. Ha en fortsatt fin kveld da dere, og kos dere med matpakkelaging!

7 kommentarer

45/15 skal absolutt prves! ;-)

Vil ogs ha indiske kjttboller! Artig akrobatikk ^^

Nr du lager matpakker for uka, hva ordner du da og er det slik enkel mat som du kan varme opp seinere i uka? :)

Ble nyskjerrig p hva du putter i matpakkene dine, skulle gjerne hatt litt matpakke-inspirasjon kjenner jeg :)

Hva med legge ut et formbilde som er tatt i dag frken? Snn at folk fr se hvordan du ser ut til vanlig, ikke bare siste tiden p en diett?:) Tenker snn helt vanlig rett opp og ned bilde i underty, null flex..

Eller blir det skummelt vise leserne dine hverdagsformen din?:(

Therese: jeg har ikke tenkt dele formbilder i like stor grad p bloggen min lenger :) Rett og slett pgrunn av at flere har ftt bildene sine misbrukt p nett - og det har ikke jeg lyst til. De som allerede er ute fr jeg ikke gjort noe med, men jeg har gjort en bevist endring fra 2014 av :)

Karoline Bjrnelykke

Karoline Bjrnelykke

45/15 er helt grusomt! men veldig bra :D hvor fort lper du? og hvor fort p 20/10 gerilja?

Skriv en ny kommentar

bloglovin Matprat