Tidenes treningshelg og indiske kjøttboller

For en herlig start på treningsåret dette har vært! Beindag og cardio på fredag, før jeg fulgte opp med rygg og skuldre på lørdag. Etter økta løp jeg og Kristine 45/15 intervaller. Det betyr rett og slett at du løper 45 sekunder og hopper av mølla de neste 15 sekundene før du kjører på igjen. Vi kjørte 20 runder, som førte til at vi begge var slitne og sultne etter økta vår. Vel hjemme hos mesterkokken Kristine fikk jeg servert indiske kjøttboller. Sunt og godt, akkurat som vi liker det! Kjøttbollene er laget av en pakke karbonadedeig, garam masala, finhakket hvitløk, spisskummen og litt vann. Bland alt godt sammen før du former til små kjøttboller og stek lett i panna. De trenger bare å brunes, for de kokes ferdig i den gode sausen etterpå. Sausen er søt, noe som står veldig godt til de krydrete kjøttbollene. Perfekt kombo! Du lager med følgende ingredienser: en liten løk, en mellomstor banan i skiver, 3 ss kokosmelk, laurbærblad, 1/2 boks hermetiske tomater, 1/2 chili, litt tandoorikrydder og 1-2 dl kjøttbuljong. Fres banan, løk, laurbærblad og chili i litt olje, før du heller over kjøttbuljongen og koker opp. Tilsett resten av ingrediensene og la det koke noen minutter til, før du tilsetter kjøttbollene. La det koke enda noen få minutter før det er klart for servering! Hvit ris, salat og grovt hjemmelaget brød var vårt tilbehør – og det smakte utrolig godt sammen. Brødet har jeg desverre ikke oppskriften på, de lagde Kristine nemlig mens jeg sto i dusjen. Hvis hun er snill deler hun den sikkert med oss på bloggen sin som dere finner her 🙂 Anbefaler dere absolutt å prøve denne oppskriften, det smakte nemlig himmelsk!

Etter all den gode maten og flere timer med skravling kom vi oss endelig i seng, og sov til klokken 12 i dag. Da bar det rett på trening, hvor vi kjørte på med bryst, armer og litt mage. Hele kroppen har fått kjørt seg i helga med andre ord, og godt er det! Jeg synes det var lenge å ha treningsfri en hel uke mens jeg var i New York, men kroppen hadde vel godt av det. Ingen sak å tilbringe hele helga på Hit the gym – studioet er jo så kult innredet at det ser ut som et utested!  Vi avsluttet brystdelen av treninga vår i dag med pushups,  jeg jo så sterk at jeg trengte litt ekstra vekter på som dere ser 😉

Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og lade opp til årets første arbeidsuke, hverdagen venter. Det er jeg veldig klar for, og gleder meg faktisk. Jeg er jo så glad i mandager 🙂 Så er jeg også glad i å bruke søndagskvelder til å lage matpakker – og anbefaler dere å gjøre det samme. På den måten får man den beste starten på en ny uke. Ha en fortsatt fin kveld da dere, og kos dere med matpakkelaging!

7 kommentarer
    1. Ble nyskjerrig på hva du putter i matpakkene dine, skulle gjerne hatt litt matpakke-inspirasjon kjenner jeg 🙂

    2. Hva med å legge ut et formbilde som er tatt i dag frøken? Sånn at folk får se hvordan du ser ut til vanlig, ikke bare siste tiden på en diett?:) Tenker sånn helt vanlig rett opp og ned bilde i undertøy, null flex..
      Eller blir det skummelt å vise leserne dine hverdagsformen din?:(

    3. Therese: jeg har ikke tenkt å dele formbilder i like stor grad på bloggen min lenger 🙂 Rett og slett pågrunn av at flere har fått bildene sine misbrukt på nett – og det har ikke jeg lyst til. De som allerede er ute får jeg ikke gjort noe med, men jeg har gjort en bevist endring fra 2014 av 🙂

    4. 45/15 er helt grusomt! men veldig bra 😀 hvor fort løper du? og hvor fort på 20/10 gerilja?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg