Personlig trener

Jeg har fått en del spørsmål om utdanningen jeg skal begynne på – og tenkte derfor jeg skulle fortelle dere litt om det. Jeg har valgt AFPT sin utdanning for å bli personlig trener, og hvis du vil lese mer om den kan du gjøre det her. Jeg har valgt AFPT av to grunner, kvaliteten og at det er veldig praktisk. Utdannelsen går over 6 måneder, hvor man har samliger annenhver helg. Helgene blir intensive, med både fredagskvelder, lørdag og søndag. Med så interessant tema er det ikke fare for at jeg blir lei, i tillegg til at det veksles mellom teori og praksis. De tilbyr også kurset alle de største byene i landet, som gjør at jeg kan ta hele kurset her hjemme i Trondheim. På den måten går det helt fint å kombinere skole og jobb – noe som var et kriterie for meg. Trondheim og Oslo har faktisk ledige plasser enda, så om det er noen som sitter med en PT-drøm i magen er det bare å melde seg på! Jeg har faktisk en rabattkode som gir dere 5% på alle utdanninger via AFPT, så det er bare å sende en mail om noen ønsker dette 🙂 Kvaliteten var også et ekstremt viktig kriterie for meg, når jeg først skal gjøre dette så skal det være så bra som overhodet mulig. Derfor snakket jeg med veldig mange personlige trenere om deres erfaring, i tillegg til at jeg fikk være med noen timer på en samlig i høst for å se hvordan kursene ble holdt. Den gangen var det Børge Fargerli som hadde foredrag, og de har flere dyktige forelesere som f.eks Martin Norum og Tomas Fjeldberg. Jeg gleder meg til å lære fra de aller beste, slik at jeg og kan lære andre på best mulig måte! Hvis alt går som jeg ønsker håper jeg å kunne være coach frem mot høstens konkurranser, det tror jeg blir veldig gøy. Jeg har jo den praktiske biten klar, ettersom jeg har konkurrert selv og vet hva det innebærer. Når teorien også kommer på plass vil jeg nok være bra rustet til å få noen jenter i killer sceneform! Men før den tid skal jeg få meg selv i sceneform, derfor skal jeg ta meg en aldri så liten cardiorunde nå. Ingenting skjer av seg selv vet dere! 


På tide å komme tilbake til denne formen igjen. Har et godt stykke arbeid forran meg med andre ord, men jeg er klar! Ha en super lørdagskveld alle sammen 🙂

18 kommentarer
    1. Prøver igjen.. Blir du sponset utdanningen?:) skal du coache deg selv mot vårens konkurranser??:) hvilket tem skal du stille for??:)

    2. Så tøft! Høres så utrolig spennende og lærerikt ut. Har selv lyst til å ta PT-utdanning, men må jobbe med meg selv først før jeg går inn for å studere! 🙂

    3. Hei Nora! Vi blir medstudenter på AFPT!! Gleder meg vanvittig mye jeg også.
      Jeg er opprinnelig fra Trondheim, men bor på østlandet og tar kurset i Oslo 🙂

    4. Åh, hadde vært kjemperått å prøve deg som PT en gang! Regner med du blir værende i Tråndhjæm siden du har kjøpt leilighet 😀

    5. Hei! Du er rå! Kan du fortsette å legge ut hva du trener ulike dager og hvilke øvelser du gjør? Sånn som du gjorde under her. Jeg elsker å trene, men ofte sliter jeg med hvilke øvelser jeg skal gjøre. Jeg liker jo å trene bein en dag, rygg og skuldre en annen osv. Prøver å planlegge dette, men når jeg er på trening vet jeg brått ikke hvilke øvelser jeg skal gjøre..
      Du kommer til å bli en super PT! 😀

    6. Super spennendes! Jeg skal også ta kurs hos dem, og jeg gleder meg VILT! Jeg bestemte meg for å ta intensivkurset i sommer hos dem. 4uker i Spania for å lære av de beste er jo heller ikke helt feil!

    7. Hei:) digger bloggen din. Innom kver dag. Stor inspirasjon:) eg skal også begynne på afpt utdannelsen i Bergen til høsten. Har sendt deg ei Mail angående det med rabatter. Men ikkje fått noke svar frå deg. Hadde vore supert med rabatter. Vil melde meg på så fort som mulig:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg