Julesmil

Hei alle sammen! Håper dere har hatt noen herlige dager og koser dere med julefeiringen. Det har virkelig jeg gjort – med mye mat, godteri, fantastiske gaver, brettspill og familien min. Det er så godt å kjenne juleroen senke seg, og virkelig slappe av. Mat er en stor del av julen, men personlig har jeg aldri vært fan av verken ribbe eller pinnekjøtt. Selvfølgelig spiser jeg det på julaften likevel, men i dag hadde vi kalkun til middag og det passer virkelig mine smaksløker mye bedre!  Med waldorffsalat, hjemmelaget potetmos og grønnsaker er det virkelig et luksusmåltid. Litt sunnere er det også, og det er jo greit innimellom all julekosen. Jeg har sikkert spist nok sjokolade og sukker for flere måneder frem i tid de siste tre dagene, det er jo tross alt bare jul en gang i året! Men jeg merker likevel at jeg blir veldig slapp og oppblåst av det  – og gikk for en dessert med bare fruktsukker i dag. Ferdigmix av sunnere sjokoladekake, fruktsalat og vaniljekesam traff godt som dessert hos hele familien 🙂

7

Dette måltidet var virkelig godt påfyll etter en totimers treningsøkt med Kristine i dag, godt å få brukt noe av energien! Julaften og første juledag tok jeg treningsfri, men tok en liten tur ut for å få friskluft og bruke kroppen. Det er desverre ikke skiføre her i Trondheim, så jeg fikk ta til takke med å gå på asfalten. Tempoet var ikke på topp, men uansett var det godt å komme hjem og slappe i nytt superundertøy og ny lue etterpå 🙂 Ny bok har jeg og, nemlig en guide om New York. Gaven fra min kjære mor og far var at familien på fem flyr avgårde i natt til storbyen – gjett om jeg gleder meg! Jeg har jo vært der før, men nyttårsaften i New York tror jeg blir helt magisk. Skal gjør mitt beste på å oppdatere dere den uken vi er der, så det er bare å stay tuned. Før vi drar i kveld skal jeg spise det som har vært kveldsmaten min hele julen – ekte risengrynsgrøt med smørøye. Tror ikke det finnes noe bedre i julen 🙂 Viktig å kose seg de siste dagene, når jeg er hjemme fra New York er det jo diettstart og game on igjen. Men inntill da skal jeg fortsette kosen – håper det gjelder for alle dere også! Julesmil fra meg til alle dere 🙂



9 kommentarer

Siste innlegg