Overskudd og lekeplass

Hei dere! Da har jeg gjennomført den siste styrkeøkta mi før julaften – og den føltes kanonbra. Masse overskudd og energi, jeg og Kristine var vel på gymmet i ca to timer i dag og kosa oss med vektene. Hit the gym er virkelig den perfekte lekeplass for folk som oss, som elsker å løfte! Vi kjørte først bein før vi gikk over på skuldrene, og jeg kjenner at jeg er skikkelig sliten i kroppen etter økta. God følelse! her kommer et lite bildedryss fra økta og noen av øvelsene vi kjørte:


Denne svir skikkelig – lårcurl med manual mellom beina. Senk beina rolig ned til du virkelig kjenner strekken før du løfter opp igjen. Vi kjørte 3 x 10 med 18 kilo i dag, og det var tungt! Perfekt øvelse å kjøre for å variere treningen på bakside lår. En annen øvelse som er fin å avslutte med er lårcurl på ball i supersett med hipthrust på ball. Start med å utføre 12 lårcurl mens du ligger på gulvet, hold hofta oppe hele veien og trekk ballen så langt inn mot rumpa di som du klarer før du strekker ut igjen. Dere ser Kristine i utgangsposisjon på bildet under. Etter du har gjort dette 12 ganger går du direkte over til å gjøre 12 hipthrust på ballen, hvor du skyter hofta så høyt opp du klarer og virkelig skivser rumpeballene sammen slik jeg gjør på det nedeste bildet.  Gjenta supersettet 2 eller 3 ganger, så skal du kjenne at du får brukt opp siste rest av energien i lårmusklene dine 🙂 


Etter vi var ferdige med selve økta måtte vi selvfølgelig leke oss litt på det fine nye gymmet vi hadde helt for oss selv. Da er det ingen som ser rart på meg når jeg drar opp kameraet midt på trening, men hei – er man blogger så er man blogger! Både jeg og Kristine skal konkurrere til våren, så det blir nok mange økter på HIT sammen frem til April. Det kommer til å bli så bra, jeg gleder meg skikkelig til denne konkurranseoppkjøringen også 🙂 Vi har så bra økter sammen, og som dere ser var vi begge rimlig fornøyde etter trening:


Som dere vet er det viktig å fylle på musklene etter trening, og det er ingen hemmelighet at jeg elsker havregrøt. For å få proteiner i tillegg pleier jeg ofte å bare blande inn proteinpulver og lage den sjokoladegrøt – men i dag gikk jeg for en litt annen variant. Blåbærgrøt ved å blande inn en boks skyr i havregrøten som jeg lager i mikroen. Smaker digg og er virkelig mettende!



Jeg prøver alltid å dandere maten litt pent på bildene til dere før jeg rører alt sammen og spiser det. Ser ikke like bra ut – men smaker bedre 🙂 Håper dere fikk tips til noen nye øvelser som dere kan ta med dere til neste beintrening, og at dere begynner å bli klare for jul. Jeg er ute i siste liten som vanlig, og har verken kjøpt de siste gavene eller vasket. Bare å komme i gang med andre ord 🙂 Ha en super søndagskveld kjære alle sammen!

4 kommentarer
    1. Overskudds økter er gull verdt! Skal så absolutt få testet ut disse to øvelsene på neste beinøkt, og øvelser med ball er jo genialt for å bedre min elendige balanse. Haha, med en gang en øvelse innebærer ett ben i bakken om gangen( typ ett bens strakmark og pistol squat SÆRLIG)må jeg skjerpe meg noe HELT sinnsykt for å ikke tippe over ende og i det hele tatt holde meg på beina, hoho;) Sikkert litt av et syn, men så er det jo sånt det blir ASS av og, da!:)

    2. Hei! Du ser fantastisk ut!! Og muskler på jenter er det fineste som finnes!!! Jeg holder på å trene meg opp til å bli sterk og god, og lurer på om det er styrke (og selfølgelig et sunt og variert kosthold) som gjelder for å bli stram? Springer du mye i tillegg, eller er det styrken (tenker i forhold til det fysiske) som har gjort deg så stram? Håper du kan svare meg:) Er virkelig interressert i å bli god i styrke og å få en flott kropp på flere måter:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg