Zercher squat og pepperkake-proteinshake

God kveld alle sammen!  Med fokus på forside lår i går ble det baksiden som fikk litt ekstra juling i dag. Jeg kjørte relativt tung knebøy i går, og tok derfor en annen variant i dag med litt letter vekter. Zercher Squat er en effektiv øvelse for setemuskulaturen, og utføres på samme måte som vanlig knebøy bortsett fra at du har stangen liggende i albuene og litt bredere beinstilling. Den jobber godt med kjernemuskulaturen også, så dette er en superøvelse å teste om du ikke har prøvd den før. Jeg vil anbefale å bruke en genser slik jeg har under når du utfører denne øvelsen, slik at stanga ikke kjennes så ubehagelig mot huden. Det skal sies at den føltes langt mer ubehagelig mot albuene da jeg først prøve den enn hva den gjør nå, så det virker som jeg har blitt litt herdet! Og bra er det, for denne øvelsen skal jeg fortsette med fremover 🙂

Tights / Genser

Jeg fikk ikke nok julesmak etter bakinga i dag tidlig og lagde derfor en pepperkake proteinshake etter trening! Enkelt og greit bestod den av 15 g vaniljeprotein, 15 g sjokoladeprotein, 1/2 ts kanel, 1/2 ts ingefær, 1/2 SS yaconsirup og litt vann. Rist godt i shaker eller i blender, tøm i et glass og nyt en preoteinshake som virkelig smaker jul! Den var faktisk så god at jeg måtte lage en mikrobrownie av akkurat den samme oppskriften også. Da tilsatte jeg bare 1 egg, 2 ss mandelmel og 1/2 ts bakepulver i tillegg  og rørte alt godt sammen i en liten bolle. Deretter dekte jeg den med plastfolie og satte i mikrobølgeoven på maks effekt i ca. 40 sekunder. Snu den på hodet og legg på et fat, sånn at du får den litt flytende kjernen på toppen. For ekstra julefeeling la jeg også valnøtter, mandler og rosiner på toppen av verket. Supert påfyll etter trening og supert hvis du bare har lyst på juledigg uten sukker 🙂


Enjoy!

6 kommentarer
    1. Du er så inspirerende! Lurte bare på om du kunne skrive om hvor mye du løfter i forskjellige øvelser? Jeg trener mest eksplosiv styrke og tabata og da løfter jeg bare 3-6 kilos vekter (på hver arm) Føler at alle andre løfter så mye mere enn det… Men jeg er bare 158 cm og 38 kg også da 😉

    2. Liker så godt at du har begynt å komme med beskrivelse så mange nye og bra øvelser 😀 Fortsett med det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg