Kickstart

God kveld! Jeg endelig hatt tid til å sette med ned i sofaen etter en lang men  veldig bra mandag. Jeg har hatt en super start på treningsuka med en stykeøkt og intervalltrening på Maxpuls. Elsker å starte mandager på en bra måte, da er det så enkelt å holde trenden oppe resten av uka! Rett etter jobb dro jeg på trening med Kristine for å trene bein, og for ei superøkt det ble! Forside lår og rumpe sto i fokus, baksiden av beina skal få kjørt seg i morgen. Økta vår i dag så slik ut:

Knebøy 3 x 6

Utfall i smith 3 x 8

Glutebridge på step 3 x 8

Leg extension 3 x 12

Pullthrough 3 x12

Bulgarsk utfall i supersett med glutebridge med stikk 2 x 15

Den siste øvelsen høres kanskje ikke så tung ut, men jeg lover virkelig at denne svir! Først tar du bulgarsk utfall med en vekt du klarer å ta 15 repetisjoner på. Direkete etter du er ferdig med denne øvelsen legger du deg ned på gulvet og legger en stram stikk rundt beina. Press knærne ut og utfør glutebridge med kun kroppsvekt, men ha 3 sekunders stopp i toppen hvor du virkelig sviser rumpeballene dine sammen. Gjenta 15 ganger før du utfører bulgarske utfall igjen, før du på ny legger deg rett ned på gulvet slik vi gjør under:

Etter økta var vi begge superfornøyde og måtte kjøre på med en posering i ekte bikinifitness-stil! Både jeg og Kristine skal konkurrere til våren, og jeg gleder meg til gode økter under oppkjøringa sammen 🙂 Selv om Kristine stiller i bodyfitness og jeg i bikini er jo treningsøktene ofte like, og det er godt å ha en bra treningspartner. Tenk, nå er det faktisk bare 14 dager til det er game on igjen! Utrolig hvor fort tiden har gått, jeg synes nettopp at jeg sto på scenen i Oslo. Det blir uansett veldig gøy – jeg er tipptopp motivert denn gangen også!

2 stk gladjenter 🙂 Kristine i topp og tights fra Better Bodies, jeg har tights fra 2XU og topp fra Better Bodies.

Etter økta rakk jeg å spise en skyr, eple og drikke BCAA før jeg tok bussen til Maxpuls for å være med på tabata. Timen i dag var så heftig at jeg holdt på å kaste opp. men jeg kom meg gjennom det! Det som er så fantastisk med intervalltrening er at det er så fort over, selv om det gjør veldig vondt når det står på. Etter treninga orket jeg faktisk ikke å gå på kjøkkenet for å steke mat, så jeg gikk for en kjapp og enkel løsning. En boks kesam med frukt og nøtter gikk fot ned – sunn muskelmat! Nå skal jeg komme meg i seng, for helt ærlig er jeg supersliten. Legge meg på lading til en helt ny dag 🙂 Natta!


Innlegget inneholder sponsede lenker

6 kommentarer
    1. Hei.
      Kan du skrive hvilke øvelser gjorde dere på Tabatan i går? Jeg synes også Tabata er kjempemorsomt og fryktelig slitsomt 🙂

    2. Flott, alltid inspirerende med nye øvelser til Tabata 🙂 Som regel kjører jeg gym ropes, squat/press med bumperplate, burpees, OH swing, hoppetau, spinn med bags og snatch. Lenge siden jeg har vært på Tabata på Maxpuls, eller andre steder nå, så ny inspo blir fint!

    3. Du vil ikke legge ut bilde av en knebøy økt? Hva man bør fokusere på mtp teknikk og sånn? Kan ikke huske å ha sett deg legge ut bilder av det her. Utenom Zercher squaten da 🙂 Du har så fine bein, så vi har mye å lære av deg når det kommer til ben-trening 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg