Søndagstur og søtpotet pannekaker

God morgen kjære lesere! Det ble en styrkeøkt på meg i gårkveld, og jeg måtte smile litt for meg selv da jeg tok bussen hjem rundt klokken 12. De fleste andre i gatene var beruset og pyntet fra topp til tå mens jeg var god og svett i treningsklærne mine! Det godt mulig jeg er sær, men jeg foretrekker mye heller rolige lørdagskvelder slik at jeg våkner opplagt og klar til dagen etter. Det gjorde jeg i dag – og startet turen med ca. 1 time rask gange ute i frisk luft. Planen var egentlig en joggetur, men det var såpeglatt ute og jeg hadde garantert brekt et bein hvis jeg hadde løpt i dag. Men det er ingen unnskyldning, jeg gikk inn igjen og skriftet til varmere klær og tok en skikkelig powerwalk istedet.  Selvfølgelig ble det en obligatorisk posering etter turen, i ekte bloggestil 😀



Klar for vintertur i varmende tights og jakke fra Röhnisch, Goretex-sko fra Reebok, ullgenser fra Kari Traa, votter & topplue fra Craft 🙂

Før jeg la ut på tur satte jeg søtpoteter til koking, for på søndager synes jeg det er på sin plass med en skikkelig god frokost! Søtpotetpannekaker ble dagens frokost etter å ha smakt dette hjemme hos Siri forrige uke, og det var så godt jeg bare måtte lage det selv også. Jeg elsker jo søtpotet som tilbehør til mat, men har aldri tenkt over å bruke det i pannekaker før. Det ble faktisk supergodt, søtpoteten har så god konsistens og i tillegg veldig bra næringssinnhold som gjør den perfekt til matlaging. Oppskriften ser sik ut:

150 most søtpotet

100 g cottage cheese

15 g vaniljeprotein

1 egg 

30 g mandelmel

1 ss fiberfin

2 ss Sukrin+

1 ts bakepulver

1 ts salt

1 dl vann

10 dråper stevia vanilje

Mos kokt søtpotet med gaffel eller stavmikser. Bland inn resten av ingrediensene og rør godt sammen. Jeg liker tykke pannekaker, men om du liker dine litt tynnere kan du gjerne tilsette litt mer vann. Stek på middels varme i en god teflonpanne, jeg fikk seks tykke pannekaker av denne røren. Jeg stablet de i et tårn og toppet med pannekakesirup fra Walden Farms, mandelflak, kakaonibs og et dryss Sukrin Gold. Virkelig en breakfast for champions, og med denne i magen har jeg mye energi å bruke til dagens styrkeøkt som venter litt senere! Perfekt søndag med andre ord 🙂



Innlegget inneholder sponsede lenker

8 kommentarer

Siste innlegg