Tabata

Hei dere 🙂  Denne lørdagen har jeg vært supereffektiv! Jeg sto opp tidlig og lagde matpakker, før jeg dro på dobbeltime på Maxpuls. Først var jeg på en ren teknikktime av olympiske løft – det er nemlig noe jeg er veldig dårlig på. Jeg synes det ser så utrolig gøy ut med alle de øvelsene, og derfor vil jeg bli bedre på det! Da er teknikkterping det eneste som hjelper, og på dette har jeg mye å hente! Her brukes det lette vekter for å lære bevegelsene før man heller legger på vekter etterhvert. Derfor ble jeg ikke direkte sliten av den første timen – men det ble jeg etter time nummer to med flinke Marit som instruktør! Tabata ga meg høy puls som alltid, det er så utrolig gøy å trene på denne måten og ikke minst supereffektivt. Der har vi 8 forskjellige stasjoner hvor vi jobber i 20 sekunder og har 10 sekunders hvile. Dette gjentas 8 ganger før vi fortsetter til neste post. Jeg fikk knipset noen bilder den stasjonen jeg likte best, nemlig boxjumps kombinert med pushups på boks.

Her hoppet jeg så mange ganger jeg klarte opp på boksen i 20 sekunder før jeg hadde pause i 10 sekunder. De neste 20 sekundene tok jeg pushups med beina på boksen, før jeg hvilte nye 10 sekunder og begynte med hoppinga igjen. Etter totalt 8 runder har man hele 20 sekunder pause på å komme seg til neste post før en ny runde braker løs. Når man jobber så intensivt på øvelser kjenner jeg ofte at syra kommer, men så vet jeg jo at det kun er snakk om kort tid før det hele er over og holder ut likevel. Noen av de andre postene i dag var hangups, burpees, stående roing og doble thrusters med kettlebells – ingen tvil om at dette er effektiv trening! Når det i tillegg er veldig flinke instuktører og fullt av herlige folk som trener der kan det ikke bli annet enn god lørdagsstemning midt i all svettinga!


Antishake tights fra Röhnisch // Treningsgenser fra 2XU (sponsede lenker)

 Etter økta rakk jeg akkurat å dusje, blogge og spise havregrøten min før jobb så jeg er veldig fornøyd med egen effektivitet i dag. Jeg tror jammen jeg skal ta meg ei styrkeøkt før jeg drar hjem ikveld også – weights over dates!

7 kommentarer

Siste innlegg