Julenøtter

God morgen! Som lovet kommer her oppskriften på flere fantastiske julenøtter. Disse har smak av kanel og vanilje, altså en mye søtere variant enn de spicy mandlene jeg postet for noen dager siden. Visp en eggehvitte lett slik at den skummer. Bland sammen 1/2 scoop vaniljeprotein, 2 ts kanel, 1 ts salt, 1/4 ts ingefær, 2 ss sukrin gold og 10 dråper stevia vanilje. Tilsett dette i eggehvitten før du rører inn 3,5 dl nøtter. Jeg brukte mandler og hasselnøtter, ettersom det var det vi hadde i kjøkkenskuffa. Fordel de på bakepapir og stek midt i ovnen på 150 grader i ca 30 minutter.

La de avkjøle seg før du nyter! Disse smaker intet mindre enn M-A-G-I-S-K og perfekt for alle nøtteelskere! Dette ble gårsdagens fredagskos i stedet for vin, jeg kom meg aldri på det julebordet. Men det betyr bare at jeg er i god form i dag og selvfølgelig klar for trening. Alt er som det skal være med andre ord 🙂 I dag er det bare ti små dager til julaften også, og jeg har ikke nesten ikke begynt med julegavene engang! Mer opptatt av å lage masse sunn julegodis i stedet jeg, sånn at jeg kan dele oppskriftene med dere. Jeg nyter virkelig førjulstiden for alt den er verdt!

Samtidlig som jeg elsker den norske julen sitter jeg og drømmer meg bort mens jeg ser på bilder av New York. Vi reiser 27.desember og skal feire nyttårsaften der – det blir nok litt av en opplevelse! Tar gjerne imot tips til feiring av det nye året i storbyen hvis noen har det 🙂 Heldigvis har iallefall fineste Benedicte lovt å ta meg med på trening der borte så jeg får brent bort litt av alt julegodtet. Åh, som jeg gleder meg! Ikke rart når jeg scroller gjennom bilder som dette:

Nå skal jeg lage matbokser og komme meg på trening – ha en super lørdag alle sammen!

7 kommentarer
    1. mmm, de så gode ut:) Må nok prøve ut både disse og de andre! Hvordan oppbevarer du de, og hvor lenge tror du de holder seg?(eller forsvant kanskje hele ladningen på 1-2-3? hihi)

    2. ingvild: haha, de ble borte med engang ja! men jeg tipper de skal holde seg bra, du kan jo alltids prøve 😉 jeg klarte iallefall ikke å spare på de 😀

    3. Hei, kunne du laget et innlegg der du viser hva du bruker når du lager lunsjer for en stund, holder på å legge om livsstilen og vil veldig gjerne se hva du spiser “i farten”. Ser at mange bruker å lage lunsj feks en dag i uka så har de et par dager fremover, hva har du til lunsj? Og når du får dårlig tid hva spiser du, går på skole så liker å ha laget lunsj dagen før, men ofte aner jeg ikke hva jeg skal lage. Har du noen tips?

    4. Jeg var i NY på nyttårsaften i fjor, Nora. Send meg en melding hvis du lurer på noe! 😉 Og god tur!!!! NY er og blir fantastisk – også til jul og nyttår 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg