Tre nøtter til Askepott

Det er lillelørdag og jeg har brukt kvelden på å lage julenøtter sammen med bestisen. Vi lagde hele tre ulike varianter, og jeg lover å poste alle så snart som mulig. Starter med den første allerede i kveld – disse er så gode at de lages. Jeg fikk ideen om julenøtter fra Vilde, og de ble virkelig en suksess! Jeg er vel ikke den eneste som elsker løsvektsnøttene fra Den Lille Nøttefabrikken, men det er jo så sykt dyrt. Her er tips til hvordan du kan lage dine egne nøtter, som både er sunnere og billigere. Lekende lett er det også, og fremgangsmåten ser du under.

Spicy julemandler:

1 eggehvitte

1 ss vann

1/2 dl Sukrin+

1 ts hvitløkssalt

1 ts rosmarin

1/4 ts chili

3,5 dl mandler

Pisk eggehvitte og vann sammen slik at det skummer. Bland inn krydderet og sukrin før du blander inn mandlene og rører godt sammen. Spre de utover et stekeprett dekt med bakepapir og stek mist i ovnen på 150 grader i 30 minutter. Avkjøl og nyt 🙂



 

Nå skal jeg komme meg i seng – treningsfri i dag og er derfor klar for å gi alt på gymmet i morgen! Natta 🙂

5 kommentarer
    1. Oi – dette så veldig godt ut! Tror du det går bra med andre nøtter enn mandler også? Jeg er nemlig ikke så glad i de

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg