Winter wonderland

Jeg kunne nesten ikke tro mine egne øyne da jeg gikk ut døra i dag. På bakken lå det nemlig en halv meter med snø og alt var dekket med hvitt. Jeg har ventet så utrolig lenge på snøen, og nå er den endelig her! Det blir plutselig så lyst og fint ute, og snø er så fint. Ikke bare er det fint, men det betyr også at skisesongen kan starte! Jeg håper å få tatt årets første skitur nå i helgen, satser på at været holder seg fint. Ski er jo den perfekte kondisjonstreningen for meg som trener mye styrke på underkropp, på ski jobber man jo mest med overkroppen og beina får spare seg litt. Jeg ble faktisk sjokkert den første gangen jeg brukte pulsklokka mi under en skitur, over hvor effektiv trening det er. Så er det jo så utrolig koselig også, med appelsin, sjokolade og kaffe i sekken. Hadde veldig lyst på en skitur i dag også, men jeg fikk nøye meg med å bruke føttene ute i det fine vinterværet. Det er så godt å være ute i friskluft når jeg sitter på kontor store deler av dagen, ingen tvil om at jeg er et friluftsmenneske 🙂


Viktig å ta appelsinpause også 😉 Vest, lue, varmende tights og GoreTex sko er alt fra sponsor X-life.

Jeg har ikke kommet så langt med årets julegaver enda, men jeg har sørget for å handle inn et par adventsgaver til meg selv. Nye og fine skiklær som skal bli godt brukt i vinter er bestilt, og det samme er boken på bildet under av Martin Norum. Han jobber jo i AFPT og nå er det jammen ikke lenge til jeg blir student der. Boka er ikke pensum, men likevel har jeg lyst til å lese den og lyst til å lære mer temaet. Det er så utrolig god følelse å vite at jeg snart skal studere noe jeg virkelig brenner for og VIL bruke tiden min på. Da jeg gikk bachelor i økonomi hadde jeg ikke i hele tatt den samme følelsen, og jeg VET at denne utdannelsen kommer til å bli superbra. Oppstarten er i januar og jeg gleder meg utrolig mye! Jeg bestilte samtidig boka fra flotte Kristine Weber – hun er så fantastisk god inspirasjon for sunn og god mat. Jeg elsker å hente inspirasjon fra andre for å så lage min egen vri på det.

Innlegget inneholder sponsede lenker



12 kommentarer
    1. Så gøy at du skal studere noe nytt 🙂 har du tenkt på bli PT på heltid eller mer på hobbybasis?

    2. Å så gøy! Jeg studerer friluftsliv i Finnmark, og forstår VELDIG godt at du gleder deg til å studere noe du brenner for, det gjør jeg, og jeg elsker hver eneste dag på universitetet!
      Hadde første skituren her allerede i oktober (A) Elers takk for inspirasjon Nora, digger deg 🙂

    3. Har SÅ lyst på boka til Krisitne Weber, tror jeg skal kjøpe en julegave til meg selv i år 😀 Så heldig du er med snø.. her i Stavanger er det full storm, sludd og flyvende postkasser!

    4. Åh, jeg er så misunnelig! Dvs jeg unner deg det absolutt, så misunnelig er ikke rette ordet.. Det er virkelig noe jeg også kunne tenke meg, men det lar seg ikke gjøre (ihvertfall ikke for nå). Det er første året mitt etter studier, så nå må jeg bare jobbe og få betalt ned litt på lån osv 🙂 Men det blir veldig spennende å følge deg framover og utover våren, med både konkurranser og PT-studiene! 🙂
      Ha en flott dag!!

    5. Å studere noe man virkelig interesserer seg for er gull verdt! Jeg er litt lei meg for at det tok så mange år før jeg innså at jeg ikke kunne studere “hva som helst”. Men nå er jeg halvveis i et studie jeg vet jeg vil fullføre og jeg gleder meg til å følge deg på veien i dine studier 🙂

    6. Åh, misunnelig på all snøen dere har fått. Håper den kommer til Oslobyen snart også, så det kan bli litt lysere og ikke minst litt skiføre!
      Ha en fin skitur og ellers en fin helg 🙂

    7. Om du ikke kjenner det godt i beina når du går på ski er det fordi du ikke har teknikken helt inne…….:)

    8. Hva kommer du til å gjøre i julen med tanke på kosthold?? Skal du ha bestemte dager du skal kose deg eller?? Skal du kjøre diett i julen eller?? =)
      Jeg blir så stresset av dette mat greiene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!! Kan du kanskje skrive et innlegg, eller noe tanker om dette??
      =)

    9. Hei, hvor pleier du å være å gå på langrennski i Trondheimsområdet? Har nylig flyttet hit så har ikke funnet ut om noen plasser ennå, har hørt at Bymarka er bra men kanskje litt langt unna for en tur på ettermiddagen liksom 🙂

    10. Marianne: jeg er ikke så streng nå – ny diett fra januar så jeg skal kose meg i julen 😉 julen er ikke den tiden msn skal stresse med kosthold i mine øyne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg