Fantastiske bursdagsmuffins

I dag har verdens beste lillesøster bursdag, og det må selvfølgelig feires! Jeg slo til med supersunne muffins, som ble utrolig gode og ikke minst enkle å lage. Med smak av sjokolade, banan og peanøtt kan det virkelig ikke gå feil, en uslåelig kombinasjon. Oppskriften ser slik ut:

100 g havremel

1 banan

1 scoop sjokoladeprotein

1 ss Fiberfin

1 ss Sukrin Gold

1 egg 

100 g mager kesam

1 ts bakepulver

Mos bananen godt, gjerne med stavmikser. Bland deretter alle ingrediensene godt sammen før du fordeler de i muffinsformer, jeg bruker alltid former av silikon når jeg lager muffins. Det gjør bakingen så utrolig mye enklere! Formene jeg brukte denne gangen var bittesmå, så jeg har spist fire muffins allerede. Helt greit når de er laget av så sunne ingredienser, da kan de nytes med god samvittighet. De er ferdigstekte etter 12-15 minutter hvis du setter de midt i ovnen på 175 grader. La de avkjøle seg på rist før du smører utover glasuren.

Glasuren er så enkel som sukrinmelis, 1/2 scoop sjokoladeprotein, 2 ss PB2 og litt vann blandet sammen til du får riktig konsistens. Så er det bare å smøre det utover muffinsene – og ta deg noen velfortjente jafs av disse herlighetene! Merker at bakegleden har kommet tilbake for fullt, og jeg gleder meg til å ta fatt på sunn julebakst fremover.


Helt til slutt gjenstår det bare å si hipp hurra for lille Marimora mi som plutselig ikke er lita lenger. Jeg kan ikke tro at du plutselig er 20 år og voksen lillesøss! Heldigvis er du like herlig enten du er liten eller stor, og storesøstera di er så uendelig glad i deg. Dagens kjærlighetserklæring på bloggen, og her kommer noen bilder som viser søskenkjærligheten under: 


Lenkene i innlegget er sponset

9 kommentarer
    1. Hei! Lurer på kor man får tak i havremel! Eller kverner du havregryn!? Finnes ikke å få tak i her kor æ bor iallefall! Kan d bestilles på nett!?

    2. Okei:) her har dm verken på rema eller mega.. Får prøve å knuse havregryn:) takk for svar! Å takk for motivasjon til ett sunnere liv:D

    3. Hei!:) Jeg bare lurer på en ting jeg. Hva gjør dere som trener til bikini fitness når dere løfter ganske tungt? Må det ikke på en måte ta “slutt” med så og så tunge vekter, så dere ikke blir store og bulkete? Hvis du skjønte hva jeg mente:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg