Restitusjon og kosttilskudd

God onsdagskveld alle sammen 🙂 Det ble en sen treningsøkt på meg i dag, jeg har akkurat kommet meg hjem og gomler riskaker og shake mens jeg skriver. Under spørsmåsrunden jeg hadde tidligere fikk jeg endel spørsmål om hva jeg gjør for å sikre best mulig restitusjon når jeg trener mye. Mange glemmer den biten – men musklene trenger faktisk hvilke og næring for å kunne vokse seg større og sterkere. Altså er riktig og nok mat de aller viktigste tiltakene jeg gjør for å la kroppen restituere seg. Men jeg føler likevel ofte at jeg trenger noe mer, og at jeg kjenner meg stiv og støl i jobbhverdagen. Dette har sikker mange andre som også har en sittestillende arbeidsdag som meg selv kjent på. Derfor går jeg til behandling hos muskelterapaut en gang i måneden, på Memento Klinikk. Det kjennes ut som spennet i kroppen min “løsner” etter en slik behandling, og jeg føler virkelig at det hjelper i hverdagen. Mer om hvilken type behandlinger jeg benytter meg av kan du lese ved å trykke her. Ingen investering er bedre enn den du gjør i din egen kropp og helse 🙂


Utenom dette tar jeg også noen kosttilskudd for å sørge for best mulig prestasjon på trening og selvfølgelig for restitusjon. Før trening tar jeg beta-alanin, taurin, frenzy fatloss og BCAA – altså en finfin cocktail som sørger for at jeg holder energien oppe under hele treningsøkta. Etter trening sørger jeg alltid for å gi kroppen mye næring i form av karbohydrater og protein. Før leggetid tar jeg alltid ZMA, og jeg føler at jeg sover bedre ved å bruke dette tilskuddet. Dette er altså stort sett det jeg bruker av kosttilskudd, resten av næringstoffer jeg trenger får jeg i meg ved å ha en sunt og variert kosthold som dekker kroppens behov. 

Kostilskudd og varme klær tilsendt fra supersponsor X-life kommer til å holde meg frisk og rask denne vinteren!

Nå kjenner jeg at det er på tide å komme seg i senga, som nevnt er søvn utrolig viktig for å sikre optimal restitusjon! Hva er dine beste tips for best mulig restitusjon? 

4 kommentarer
    1. Får du behandlingen sponset? Syntes ikke det kommer tydelig frem i innlegget. Burde det ikke merkes i såfall??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg