Jeg skal bli personlig trener!

Da er det bestemt, den 31. januar begynner jeg å utdanne meg som personlig trener her! Jeg gleder meg allerede som en liten unge, og jeg tror dette kommer til å bli fantastisk bra. Det kommer til å bli så utrolig spennende å lære om kropp, kosthold, psyke, anatomi og mange andre interessante tema som vil bli gjennomgått. Jeg føler at jeg har veldig mye erfaring, både når det kommer til styrketrening og det å konkurrere – men nå skal jeg lære meg teorien bak det også. Kunnskap er makt! 

Som jeg har nevnt tidligere var jeg usikker på om jeg skulle velge NIH eller AFPT, men valget falt til slutt på AFPT. Den studiemodellen de har, de dyktige foreleserne, muligheten for videreutdanning og ikke minst den gode omtalen jeg har hørt fra alle som har gått der var det som bestemte utfallet av valget mitt. I går ettermiddag var jeg faktisk så heldig at jeg fikk være med på en forelesning i regi av AFPT her i Trondheim holdt av selveste Børge Fagerli. Jeg gledet meg jo utrolig mye fra før, men etter denne forelesningen kan jeg nesten ikke vente! Så utrolig interessant og spennende å kunne lære fra noen med så mye kunnskap. Ikke minst kjenner jeg og at jeg gleder meg til å sitte på skolebanken igjen, det var skikkelig god stemning å sitte i et klasserom med mange andre ivringe studenter. Det fine med studiet er at det er helgebasert, slik at jeg enkelt kan kombinere det med den jobben jeg har i dag. AFPT holder også kursene sine i mange byer, som gjør at jeg kan ta hele utdanningen her i fantastiske barteby. Om du vil lese mer om utdanning som personlig trening kan du gjøre det ved å klikke her. Da jeg meldte meg på kurset der fikk jeg en rabattkode som gir 5% avslag på alle utdanninger hos AFPT for å dele med andre, så om du har planer om å bli kostholdsveileder, personlig trener eller coach er det bare å sende meg en epost for å få koden. Hvem vet, kanskje noen av dere blir klassekameratene mine neste år? 🙂

 Jeg kommer selvfølgelig til å blogge mye om utdanningen og det jeg lærer – slik at jeg får delt mye kunnskap med dere som leser bloggen min også. Å faktisk gå skole med et tema jeg brenner for blir virkelig fantastisk, for selv om det var helt ok å ta bachelor i økonomi er ikke akkurat regnskap det jeg brenner mest for. Jeg vet selv hvor utrolig mye treningen min har gitt meg, både når det kommer til fysikken min og ellers i livet. Den følelsen av måloppnåelse og gleden ved det har jeg tatt med meg fra trening og blitt mye flinkere til å nå mål jeg setter meg ellers også. I tillegg har jeg fått en viljestyrke og disiplin jeg aldri hadde hatt om det ikke hadde vært for treningen. Det gir meg rett og slett en utrolig glede i hverdagen, og jeg har lyst at enda flere skal sitte med de samme følelsene! Derfor velger jeg nå å utdanne meg som personlig trener, slik at jeg kan hjelpe andre å oppnå de samme gledene med trening.
Dette er mitt aller første “flexebilde” som ble tatt i 2010. Under ser dere meg i svart bikini høsten 2011 – klar for min første konkurranse i bodyfitness.

Rosa bikini i 2012 og blå konkurransebikini nå i 2013.

Det er få ting som er så motiverende som å faktisk SE fremgang. Og det er det ingen tvil om at jeg gjør med disse bildene – drømmefysikken er ikke medfødt men må jobbes for. Jeg føler allerede jeg har kommet langt, men er bombesikker på at med utdannelse og kunnskap kommer jeg til å nå mye lenger med fysikken min. Åh, jeg gleder meg sånn til å komme i gang, sommerfugler i magen allerede 🙂 Heldigvis er det bare to og en halv måned igjen til skolestart!

25 kommentarer
    1. Velkommen i klubben;) Det er så kjekt å studere noe en er interessert i, og ikke minst når en er sammen med mange andre som er interessert i det samme! Og AFPT stiller med mange dyktige forelesere så det er bare til å glede seg ja;)
      Det gir god motivasjon å se framgang ja, og det har du hatt! Gratulere;)

    2. Kom til Kristiansand Nora og bli min personlige trener=) d hadde vært veldig greit hehe=)
      Hilsen fra Miriam

    3. Skal selv ta PT utdanning gjennom AFPT i sommer i Spania, gleder meg som en liten unge! Trening har blitt en stor del av hverdagen min ved siden av jobb og økonomistudie, det er det eneste som holde motivasjonen oppe. Leser bloggen din hver dag og du er en stor motivasjon for meg, og jeg gleder meg til å lese om dine opplevelser fra PT-utdanningen!!

    4. Hei Nora! Det har vært kjempe interessant å følge bloggen din, en stor motivasjon for min del 🙂
      Jeg studer trening i Australia for øyeblikket, det er kjempespendende! har lært masse hit til, og anbefaler virkelig å ta et semester eller flere her nede! 🙂
      Lykke til!

    5. Woooho! Gratulerer så mye med avgjørelse og at du skal bli PT! Du kommer til å gjøre det strålendes, og jeg gleeeder meg til å følge ferden! Og at du har jobbet hardt for resultater, det er det ingen tvil om! Herlige jente, jeg ønsker deg en flott dag!

    6. Uten tvil at du har valgt den riktige veien å gå gjennom AFPT! 🙂 jeg går selv på Oslo kurset nå, og de er utrolig dyktige! Du får mye for pengene for å si det sånn 🙂
      Masse lykke til!

    7. Jeg sto selv i valget mellom AFPT og NIH, men nå som jeg ser du tar AFPT velger jeg også det 🙂 Sendt deg mail for koden, takk for at du deler!

    8. Så gøy! Gleder meg til å følge deg:-) Men jeg lurte på, hvor lenge pleier treningsøktene dine vanligvis å vare?:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg