Sunnere gulrotkake

Så ikke dette nydelig ut? Jeg var på en superkoselig jentekveld i går hvor vi bakte denne kaken i tillegg til kanelsnurrer og kakao. Litt sunnere og litt usunn kos på en helt vanlig torsdag er veldig godt for å varme både hjerte og sinn i høstkulden. Kaken vi lagde var av denne ferdigmiksen, som er både sukkerfri og glutenfri. Ferdigmixen kan brukes til å lage blant annet krydderkake, eplekake og bløtkake – men i går gikk vi for gulrotkake som ble utrolig god! Utrolig enkel å lage også, alt du trenger er dette:

1 bakemiks for sunn kake 

4 hele egg

1 boks mager kesam

1-2 dl vann

5 gulrøtter

2 ss Sukrin

1 ts bakepulver

Riv gulrot og bland alle ingrediensene godt sammen i en bolle. Sett midt i ovnen på 175 grader og stek kaken i ca 30 minutter. Glasuren vi lagde var rett og slett en boks kesam blandet med 1 rør vaniljestevia, men du kan like gjerne bruke en boks med mager vanilje kesam fra butikkhylla. Forskjellen i næringsinnhold er virkelig ikke stor! Etter dette er gjort kan du kose deg med verdens beste samvittighet – fordi denne kaken er stappfull av proteiner og kan nytes midt i uken eller som sunnere helgekos.

 

Glad og fornøyd fordi jeg vet at KAKE venter på meg 😀 Skal ikke mer til for å glede et jentehjerte!

 

 
Nå har det endelig blitt helg igjen – og det er ingen tvil om at denne helgen blir fylt med kos fra ende til annen. Vi kjører nemlig straks til Sverige, jeg skal på jentehyttetur som jeg har gledet med til i mange måneder nå! Jenteprat, god mat, vin, yoghurtnøtter, smågodt, fjelltur, friskluft og masse kos venter på oss – håper dere her hjemme har en fantastisk helg også :D

15 kommentarer
    1. Hei 🙂 lurer på om du kan gi meg en tips eller skriver om kalorierforbrenning og proteinshake, anbefaler du noe??? Jeg begynte å trene for tre månter siden, kardio og styrke , men vil gjerne få muskulaturen , vil ikke bli større, men hvis jeg få sixpack bli jeg fornøyd :). Elsker bloggen din

    2. Jaaaa! Denne lagde jeg for noen helger siden til bursdag, den er faaantastisk god! Og saftig herfra til månen! Ha en herlig helg, flotte kvinne!:-)

    3. Hallo, Nora! Eg er ei 19 år gammel jente som skal begynne å trene styrke trening. Har trent før, men har hatt laang pause no. Det eg er litt bekymret for er å trene blant folk. Spesielt menn. Eg tenkte å prøve to forskjellige treningssenter her eg bur no. På det eine treningssenteret trur eg det er mange ” store ” menn. Kossen skal eg ikkje bry meg at det er andre folk rundt meg mens eg trene?

    4. Hørtes helt fantastisk ut 🙂
      Har begynt å trene selv og spise sunt å merker at søtsuget kommer fort nå. Da er dette helt perfekt å lage 🙂

    5. Yummy! 🙂 Går kanskje frem av kakemikspakningen, men har du mager kesam både i røren og i glasuren? Skal definitivt prøves ut straks kakemiks er i hus! Takk for tips:)

    6. Gud, dette var en fortreffelig gulrotkake! måtte du spise den med hardbanka innsats!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg