Nye mål og nytt team

Jeg er superstolt av å kunne si at jeg nå er medlem av Team 24 Fitness! Det er et team med utrolig mange flotte utøvere, og jeg føler meg heldig som får være med blandt dem. Jeg må benytte anledningen til å takke Tommi Thorvaldsen som tok meg inn i varmen, og jeg gleder meg masse til å stå på scenen for dette teamet til våren! Jeg forlater nå altså team Kaliber av både praktiske og private årsaker, men må samtidig si takk til det teamet også, det var jo der jeg startet “fitnesskarrieren” min. Nå er jeg klar for å nå nye mål og nye høyder med mitt nytt team 🙂 Jeg har virkelig troen på at 2014 blir et fantastisk treningsår!

Siden jeg skal stille allerede til våren har jeg ikke tenkt å gå alt for mye opp i vekt da nå. Jeg kommer til å begynne på diett igjen i januar for å komme i kanonbra form til vårens konkurranser, og det er ingen grunn til å gjøre ting tyngre for meg selv enn jeg må. Hvis jeg legger på meg alt for mye i mellomtiden betyr det bare at det blir en tøffere diettperiode, og jeg risikerer å miste muskelmasse. Jeg vil jo BYGGE muskler – så nå fokuserer jeg på å spise bra mat og trene bra. Jeg har knipset et par bilder av dagsformen denne uka, beklager på forhånd dårlig kvalitet på mobilbilder og at jeg ikke har rydda på gulvet 😛

Camo hotpants og topp på bildet til venste, og sports-BH fra Reebok til høyre som du akkurat nå får til -40% hvis du trykker her. Nok et lite tips fra meg! (Sponsede lenker)

Jeg aner ikke hva jeg veier, og jeg aner ikke hva fettprosenten min er. Jeg vet bare at dette er en form jeg kan trives med å gå rundt i til vanlig – noe som er det aller viktigste for meg. Det verste jeg vet er å våkne om morgenen til en kropp jeg er misfornøyd med, den følelsen har jeg nemlig hatt før. Etter konkurransene mine i 2011 la jeg på meg 13, jeg gjentar TRETTEN kilo bare på et par måneder etter konkurransene. Jeg hatet speilbildet mitt i den perioden , og jeg klarte rett og slett ikke slutte å spise dritt bare fordi jeg “kunne.” Heldigvis lærte jeg av den gangen, og gikk ikke i samme fella to ganger på rad. Jeg hadde i utgangspunket tenkt å være mye strengere med meg selv enn hva jeg er nå, og hadde på forhånd satt opp en detaljert matplan med gradvis økning av kaloriene mine som jeg skulle begynne på rett etter konkurransene var ferdig. Den planen har jeg helt ærlig ikke kastet et ekstra blikk på etter NM.

Jeg vet at det funker for noen, men for meg går det rett og slett ikke å veie hvert eneste gram mat jeg spiser hele året. Det får holde å gjøre det under diett, resten av tiden orker jeg ikke å være så fokusert på det. For meg virker det iallefall ikke sunt, da blir det litt for manisk til at det passer inn i min hverdag. Så det jeg gjør nå er å spise sunn mat hele uka, så sparer jeg kosen til helgene. Så om jeg spiser 50 eller 70 gram havregryn til lunsj det vet jeg faktisk ikke, og det er ikke det som utgjør den store forskjellen heller. Jeg spiser ren mat jeg har lyst på, og i de mengdene som gjør at jeg blir mett. Det er så godt å kunne velge selv, uten å måtte være avhengig av en plan hvor alt er nøye detaljert. Hvis alt skal planlegges så føler jeg at jeg kan gå glipp av mye i hverdagen – noe jeg absolutt ikke ønsker. Jeg vil har et liv hvor jeg kan være spontan og gjøre akkurat det jeg vil samtidig som jeg har en sunn og aktiv livvstil. Det føler jeg endelig at jeg har fått til nå, selv om det tok meg lang tid å finne den berømte balansen vi alle snakker om. Om det da betyr at jeg har litt mer “polstring” nå enn jeg hadde planlagt får så bare være – med kun to måneder til nytt år og ny diett må det være lov å kose seg litt og nyte livet i mellomtiden 🙂

20 kommentarer
    1. Gratulerer! Gøy med forandringer:)
      Hvis du ikke skal ligge i overskudd frem til diettstart tviler jeg på at du vil bygge så mye muskler. Og i diettperioden bygger du ikke muskler med din kroppskomposisjon, da er det kun fokus på ikke å miste for mye muskelmasse. Jeg forstår at det er vanskelig å se sceneformen forsvinne, men det hører jo med sporten. Skal du nå nye høyder må du gi 100% også mellom diettperiodene, i ditt tilfelle vil det være å ligge godt i overskudd mht kalorier og trene tung styrke. Følelsen du får av å se ditt eget speilbildet ligger i det mentale, mental trening for den perioden du er i nå bør være selvskreven og like prioritert som den fysiske treningen.

    2. Jeg tar et stykk av ditt hode ,Nora:D Jeg sliter veldig med tvangstanker i dag pga altfor mye manisk telling av kcal og veiing av mat…dette har resultert i at jeg ikke har store problemer med å ikke tvangstelle hvert gram jeg spiser…dette er noe jeg jobber med,får hjelp med og skriver mye om i min egen blogg og mitt mål er å tenke som deg til slutt,nemmelig på en sunn måte! Skal man delta i Fitness ,ja da får man jo alt oppsatt som du har sagt før og ellers bør man egentlig bare lære å gå etter kroppens klokke og kroppens signaler på sulten-mett og hva som er nok mat og fortsatt kunne holde både vekt og sunn livsstil i god balanse:) Tommel opp til deg og gratulerer så mye med nytt team! 😀

    3. Et veldig godt og ærlig innlegg Nora! Veldig kjekt å lese om trening og mat, men også kjekt å få komme LITT mer innpå deg på en måte! Du ser strålendes ut nå, og det viktigste er jo å trives i egen kropp!
      Masse lykke til på nytt team frøken!

    4. Men hvis du ønsker å bygge muskler? Er det ikke litt tidlig å starte på diet igjen i januar da? Eller har kroppen fått nok restitusjon etter forrige konkurranse på så kort tid?
      Synes du er fornuftig i matveien og henter mye tips/inspirasjon til egen mat, har fått helt dilla på havrecookies’n 😉

    5. Gratulerer!!! 🙂 jeg var der og trente markløft med Ronny for et par uker siden, tror vyrkeøug det er et bra sted 🙂 du ser kanonbra ut!! Den følelsen av å hate sitt eget speilbilde når man våkner sliter jeg veldig med. Håper å få litt mer kontroll på kroppen i 2014 🙂

    6. Åå, du er en utrolig stor motivasjon for meg og du har fantastisk fin kropp! Jeg bare lurer på en ting. Jeg trener omtrent ca 4-5 dager i uken, og vil egentlig regne meg selv som litt sterk. Men jeg spiser avotil(ca hver tredje dag) noe usunt, f.eks tar jeg meg en kakemann her og der eller noen sjokoladebiter når jeg får ekstremt søtsug. Men tærer det på musklene liksom at jeg spiser litt usunt? Og er dette veldig NEI? Tuusen takk på forhånd hvis du svarer. Stå på masse!!

    7. Hva mener du med at av praktiske årsaker er det lettere å bytte team?? =) Hvis du ikke skal flytte til østlandet eller noe da? =)
      Vil du ikke ha robert som coach lenger? =)

    8. dette innlegget var veldig inspirerende! jeg er så absolutt ingen fitnessutøver eller noe, jeg har bare et veldig anstrengt og usunt forhold til mat. jeg har slitt med anoreksi en stund, og er ganske godt på bedringens vei, men klarer fortsatt ikke å slutte å veie, og telle maten min. etter å ha lest dette slettet jeg djevel-appen (kaloridagboka mi) og er fast bestemt for at det skal forbli sånn. du er et stort forbilde, takk!

    9. Karianne S: Drt har absolutt ingenting med Robert å gjøre nei, han er jeg kjempefornøyd med! Men jeg har sluttet å trene på Kaliber, og da kan jeg jo heller ikke stille for teamet 🙂

    10. Det er vel flere som ikke trener på kaliber men som stiller for de likevel??
      Har du fortsatt robert som coach eller vil det bli tommi nå?? =)=

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg