Beinøkt og lillelørdag

God kveld alle sammen! Jeg har vrikelig hatt en super onsdag med god mat og en skikkelig god treningsøkt. I dag var det klart for ukens andre og siste beindag, med fokus på bakside lår og rumpe. Jeg ser at mange av dere allerede har vært inne på Facebook for å hente programmet jeg la ut i dag tidlig, og det liker jeg! Veldig moro at flere blir med meg for å bygge mer bein 🙂  Alltid husk å begynn hver beinøkt med aktivering av lår og rumpemuskler, jeg har laget et eget innelgg om dette her. Dagens økt så slik ut:

Hipthrust 3 x 12, 60 kg

Ettbeins reverse hyper i kabel 2 x 20, 20 kg

Lårcurl på ball 3 x 12

Strake markløft 3 x 8, 60 kg

Bulgarske utfall med manualer 3 x 10, 12 kg i hver hånd

Sittende lårcurl 3 x 10 , 35 kg

 Hadde veldig god kontakt under hele økta, og når jeg var ferdig følte jeg faktisk at jeg fortsatt hadde litt ekstra energi som selvfølgelig måtte brukes opp. Gående utfall på tredemølle får virkelig klemt ut det lille ekstra av lår- og rumpemuskler.  Svett og glad med tommelen opp etter endt økt i fresh lilla hood fra Adidas. Snart er det jo faktisk advent – viktig å mache årstidene 🙂 Aktiv kolleksjonen til Adidas gir faktisk en del av inntektene til arbeid mot kreft, som gjør av man kan shoppe med litt bedre samvittighet også.


Alltid med på trening er min kjære BCAA. Ingen økt uten! Den er det faktisk 25% tilbud på akkurat nå også – dagens lille tips fra meg til alle dere 🙂

Vel hjemme måtte kroppen få påfyll etter slitsom økt. Karbohydrater og protein er nødvendig etter styketrening og jeg får alltid i meg dette innen 30 minutter etter endt økt. Da er det greit å ha lettvinte løsning er på lur som smaker digg. Det er tross alt lillelørdag og lov til å kose seg litt ekstra. Jeg blandet en halv boks mager kesam med en scoop av det beste sjokoladeproteinet og litt sukrinmelis med en håndmikser. Jeg fikk da en tykk og magisk god sjokoladekrem som jeg smurte utover en pakke med speltlomper.  Topp med litt ferske blåbær og et dryss Sukrin Gold så har du et himmelsk etter-trenings måltid som dekker både kroppens behov og sjokoladesug 🙂



Nå skal jeg komme meg til sengs, tidlig opp før jobb i morgen. Jeg har en stor nyhet som jeg gleder meg til å dele med dere i morgen, jeg må bare få meg litt søvn først 🙂 God natt kjære lesere!

Lenkene i innlegget er sponset.

10 kommentarer
    1. Blåbær og sjokolade er en uslåelig kombinasjon! Gleder meg til å lese nyheten 😀 God natt, fine deg 🙂

    2. Hei! jeg lurer på en ting, som jeg håper du kunne svart på; hvorfor bør man ligge høyt på repetisjonene dersom man f.eks vil bygge stor rompe? For musklevekst så anbefales jo mellom 6-12 reps, men her tar du jo 20 når du gjør øvelsen revers hyper… 🙂 Tusen takk for svar!

    3. Sjoko-lompe-heaven! 🙂
      Noe helt annet, ble så overrasket over å lese at du ikke spiser frokost!? Jeg er godt kjent med PF/IF, men alle studier tilsier jo at vi jenter ikke burde følge dette mht hormoner etc. Til syvende og sist opp til den hver enkelte og finne sin rytme, men superdumt hvis noe som føles fint på lang sikt er helseskadelig. Og enda mer undrende over at du ikke spiser etter morgencardio??? Skal ikke du på diett allerede om et par måneder? Da burde du virkelig bruke tiden godt, og unnå slike vinduer som med sikkerhet bryter ned musklaturen. Håper du svarer – spennende å lese andres filosofier i dette trenings- og kostholdsmylderet:)
      Glad torsdag, h

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg