Teknikk og beindag

God morgen! Jeg hadde en fantastisk start på gårsdagen med en supertreningsøkt – det blir ikke bedre enn det. Fikk så god kontakt med rumpe og lår at det var litt vondt å sitte på kontorstolen resten av dagen, haha! Jeg har jo delt programmet mitt med dere tidligere, og nå tenkte jeg at jeg skulle gå gjennom teknikken litt mer nøye med dere. Det har nemlig utrolig mye å si, og er alfa omega for kontakt med rumpa. Jeg synes glutebridge på step er 100 ganger bedre enn vanlig glutebridge, uten å overdrive. Mer kontakt og større bevegelsesbane får du uten tvil ved å kjøre denne varianten. 

1. Begynn med å legge deg under stranga, og plasser rumpa så nærme inn til steppen som mulig. Det er kun hælene mine som har kontakt med den, og de plasserer jeg godt ut – samtisig som jeg vrir tærne enda lenger ut. Dette gjør at jeg kan presse knærne utover gjennom hele øvelsen, som igjen gjør at rumpemusklene aktiveres i større grad.

Gårsdagens treningsoutfit finner du her: topp / tights / sko (sponsede lenker)


2. Løft stanga ved å skyve bekkenet ditt opp – husk å presse knærne ut gjennom hele øvelsen!

3. Helt på toppen skal du skvise rumpemusklene godt sammen, gjerne tenk at du skal holde fast en 10’er mellom rumpeballene dine!

I tillegg til denne øvelsen kjørte jeg i går også frontbøy, gående utfall, utspark og reverse hyper på ukens første beindag. Jeg har alltid med meg egne ankelstopper på treninig for å sikre meg at jeg får kjørt reverse hyper. Jeg er ikke ofte sur, men jeg blir virkelig grinete som jeg har planlagt å kjøre denne øvelsen uten å finne stropper, haha! Jeg fikk heldigvis gjennomført både den og alle de andre øvelsene – da synes jeg virkelig det var velfortjent med en liten harryflex etter en godt gjennomført økt!

Vefortjent var det også med chill i sakkosekker sammen med treningspartner Siri etter økta. Siri har jo jobbet som personlig trener i 6 år og er en fantastisk treningspartner – viser meg alltid nye måter å bygge rumpe på! I dag er det bygging av overkropp som har fokus – klart for nok en tidlig treningsøkt før jobb. Det gir meg så god energi å trene om morgenen, og i tillegg vet jeg da at jeg kan bruke resten av dagen som jeg vil. Så nå er det på tide å blande en liten shake før jeg kommer meg avgårde til Hit the gym  – ha en fin dag da dere!

21 kommentarer
    1. Tusen takk! Har ikke pleid å ha beina så breie og tærne peker utover, det skal prøves i dag 😀 everyday is ass day!

    2. Hei Nora! Du ser råbra ut, så deg på Hit The Gym idag! #inspirasjon
      Har du et tips for måltid etter trening for ei som slit med å gå OPP i vekt og som ganske nettopp er begynt med styrketrening for alvor?
      Ha en super dag 🙂

    3. kan du skrive litt om teknikken på frontbøy? jeg har prøvd den, fått hjelp av trenere men jeg får den ikke til for fem flate øre!

    4. jeg trodde jeg hadde beina bredt på steppen,men enda bredere blir det neste gang:)
      det med ankel reimer ja..hehe.. irriterer meg grønn hver gang jeg må lete etter disse stroppene.. sist fant jeg bare en.. utrolig plagsomt.. vurdere å kjøpe:)

    5. Hei jeg håper du vil hjelpe meg med et lite problem jeg har, du skjønner broren min ønsker seg proteinbarer til jul, men jeg har ikke peiling på sånt. Kanskje du kunne gitt meg ett tips eller to til gode proteinbarer?

    6. Er det rimelig fullt på treningssenteret på ettermiddagen? 🙂 Mye studenter? Er det et bra treningssenter syns du?:)

    7. Hei Nora! Du trener på mange forskjellige treningssenter, er du medlem hos alle? Er det ikke veldig dyrt å ha så mange medlemskap? Forresten, digger deg!

    8. Hvordan er det ift hip thrusten. Har du prøvd like bred beinføring der med like god kontakt?

    9. går det ann å spise for mye av sukrin og walden farm sjokoladesirup? sånn at du legger på deg av det i stedefor. heheh

    10. La merke til at step’en du brukte ikke var satt i full høyde. Jeg syns ikke jeg får god kontakt hvis step’en er lav. Det skal jo sies at jeg er nesten 1.80 m høy og har laaaange bein. Det viktigste er vel at man får kontakt?

    11. Hei! Når jeg tar glute bridge med stang, så sklir jeg bakover med overkroppen. Dette er fryktelig irriterende, for da blir jeg liggende med hodet helt skvist ned i nakken og håret som henger igjen lugger jo. Er du plaget med dette, og hva gjør du eventuelt med det? Skal sies at jeg ikke har brukt så bred beinstilling som du har, så skal prøve det i dag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg