Fajitas og familie

Denne lørdagskvelden ligger jeg hjemme i sofaen hos min kjære mor og far, og tar livet helt med ro. Jeg har arbeidshelg og ingenting er så godt som å slappe av hjemme med familien. Jeg som er familiens største matvrak fikk selvfølgelig bestemme hva som sto på menyen, og valget falt på kyllingfajitas i dag. Det er noe av det beste jeg vet, og heldigvis er det supersunt og enkelt å lage. Med hjemmelaget salsa, guacamole og hvitløkdressing ble dette utrolig godt!



Jeg stekte kyllingfilet med to paprika, to løk og fersk sopp skjært i strimlet. Man kan fint lage kryddermixen selv, men jeg valgte i dag den lettvinte varianten og kjøpte i butikken. Den er supergod synes jeg, og siden alt det andre er laget fra bunnen er det helt greit å gå for kjappe løsninger i blant.

For å lage guacamole trenger du to avocado som du moser med gaffel i en skål. Tilsett to pressede hvitløksfedd, en halv finhakket rød chili, saften av en halv lime og smak til med salt og pepper. Så enkelt er det altså å lage hjemmelaget guacamole, ingen grunn til å kjøpe ferdigvarianten! Hvitløksdressingen er enda enklere – en boks mager kesam med en hel presset kinesisk hvitløk i.

Da gjenstår bare salsaen – som er laget av en boks hermetiske tomater, en finhakket rødløk, en finhakket rød chili, 3-4 hvitløksfedd og saften av en halv lime. Rør godt sammen – og du er i mål! Server med de grønnsakene du ønsker og fyll MANGE speltlomper! Det må nemlig til når man har så utrolig god mat servert på bordet.



Nå er jeg stappmett, og skal ligge rett ut her på sofaen og kose meg resten av kvelden. Etterlengtet kvalitetstid med familien min som jeg er så glad i – og under ser dere noen bilder fra en søskenshoot vi hadde for noen uker siden. Finfin trekløver synes jeg, med storebror Runar og lillesøster Mari <3 Så nå klapper jeg sammen maskina og ønsker dere alle en riktig fin lørdagskveld.

Foto: Christina Gjertsen

9 kommentarer
    1. Ååå guacamole 😀 Hvis du tar en skje av salsaen og kesamen oppi den, blir den eeenda bedre syns jeg!! Nå fikk jeg inspirasjon til morgendagens middag.

    2. Så skjønne bilder av dere!:) Lurer veldig på hvilke jakker dere jentene har på dere på de nederste bildene:) Håper på svar:)

    3. Hei! Vil bare si at du er et utrolig stort forbilde. Forstod virkelig at du er en super jente da jeg så deg på værnes fredagen høstferdien startet (da du skulle på konkurranse). Haha høres rart ut, men du så så jordnær og snill ut. Vi er jo to helt ukjente, men selv om smilte du til meg da jeg så på deg og det gjorde meg veldig glad! Ha en fortsatt fin dag, Nora 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg