Luksuslunsj

Det er nok en gang fredag og vi har kommer til slutten av uka. Siden jeg hadde noen dager fri når jeg var i København jobber jeg denne helgen, og overtid i dag. Det kan jo være litt demotiverende på en fredag, derfor unnet jeg meg selv en skikkelig luksuslunsj i dag. Rett ved jobb ligger Kvikk Bar som har en meny proppfull av sunne saker, og det verket virkelig inni meg når jeg gikk forbi under dietten. Nå kan jeg jo spise hva jeg vil, og kan velge all den sunne maten jeg har lyst på 🙂 Det vanskeligste i dag var virkelig å bestemme seg, med så stort utvalg av salater, proteinshakes og smoothier – men jeg endte til slutt opp med sushi som alltid er en favoritt. Jeg gikk for alternativet med brun ris, som gir langsommere karbohydrater og langvaring energi. Det kommer godt med når jeg har mange timer igjen på jobb. Jeg er så glad for at det finnes steder som dette, som tilbyr sunne alternativ på farta! Da er det virkelig ingen unnskyldning å spise junk fordi du glemte av matpakken hjemme, eller bare vil ha sunn hverdagskos 🙂


Nå er jeg god og mett og klar for resten av dagen! Det blir ingen styrketrening på denne jenta – men jeg rakk å løpe 8,5 kilometer sammen med min kjære cardiobuddy Marianne i dag tidlig. Vi to har satt oss et mål om å løpe halvmaraton til neste høst, og vi er allerede godt i gang med treningen. Selv om det kanskje ikke samsvarer helt med å bygge stor lårmuskler er det ikke sånn at jeg dropper å løpe fordi, det handler nemlig om treningsglede og treningslyst i hverdagen 🙂 Jeg LIKER å løpe, og derfor forsetter jeg med det selv om jeg kanskje hadde fått bedre utbytte av beintreninga mi ved å løpe litt mindre. Men så lenge jeg synes det er gøy og trives med det er det det aller viktigste for min del. Fitness fokuserer jo kun på estetikk, mens dette fokuserer på prestasjon og jeg merker det er gøy å ha litt andre målsetninger også! Å sette konkrete mål for treningen min er så utrolig motiverende synes jeg, og det anbefaler jeg absolutt alle dere å gjøre også. Om det er å løfte 80 kg i knebøy, løpe en mil på under 60 minutter eller å stille i konkurranse så bare bestem deg for at du skal nå det! Målet for mitt første halvmaratonet er å gjennomføre, så får jeg heller presse meg på tid etterhvert. 



Trener kanskje ikke for the olympics – men trener for Trondheim Maraton 2014! Hva er ditt neste treningsmål?

15 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg lurte på hvor denne Kvikk bar ligger? Hørtes jo fantastisk ut!!
      Flott blogg btw! Innom hver dag 🙂

    2. Hei Nora! Jeg har et spørsmål jeg håper du vil svare på!
      Rundt forrige utstillingsperiode, var det mange som brukte Frenzee Fatloss pillene, blant annet Kristine Solhaug og Lone Norås. De pillene står på dopinglisten, og er prestasjonsfremmende – altså doping. Siden “idretten” har blitt så stor og utbrett, er det da forekomster av dopingtester? Siden det ikke er helt 100% sikkert at utøvere som selv vinner overall – doper seg i den grad? Man skulle tro at de samme reglene gjelder for en slik konkurranse som i “sport”(litt usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg her). Det er vell nulltolleranse anabile steroider, så hvorfor ikke for fatloss piller som står på dopinglisten?
      Jeg er selv idrettsutøver, og er livredd for å teste positivt på en dopingprøve. Det at andre bruker tilskudd som ikke er på det rene, synes jeg lite om – det er jo juks!
      Håper du vil svare på dette, for dette er noe jeg har gått å gnagd på en stund. Hilsen Victoria 🙂

    3. Haha, jeg er så vant til lakselunsjene dine Nora, at jeg leste det automatisk i overskriften, og tok ikke linken heeelt til sushi…Før jeg måtte opp igjen å dobbelsjekke hva greia egentlig var. Men suuuushi ass!<3 Flotte bilder!

    4. Mål er utrolig viktig for å opprettholde motivasjonen. Mitt neste mål nå er birkebeinerrennet 2014!
      Og 40 kg 4×4 i benk til jul:)

    5. Skal du konkurre i bikinifitness neste år? (eller er det maraton som er fokuset neste år?)
      Treningsmål:
      5 pullups ila 2013
      10 chins
      85 kg i markløft
      50 kg i benkpress

    6. Har du forresten weightless-bukse? Lurer i såfall på hvilke str. du bruker.. (Er samme høyde som deg, og er derfor lettere å sammenligne seg med deg enn med f.eks. Eileen og Camilla (snuppa32)). 🙂

    7. Okei 🙂 Stå på! 😀 Jeg, og antageligvis veldig mange andre, setter stor pris på alt du deler på bloggen. Får både tips, råd, motivasjon og blir inspirert! 🙂

    8. Fine bilder 🙂
      Mitt mål er pullups uten hjelpemidler før jul, og sterkere kjernemuskulatur.
      Kan jeg spør om du har en favoritt trenings BH å anbefale? Har ikke funnet noen som ser og føles bra ut enda. Bare gir støtte, men samtidig flatt frontparti.. Håper på tips 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg