Oppskriftsonsdag

Som dere vet er jo BOLLER noe av det aller, aller beste jeg vet. Jeg kunne helt sikkert ha levd på boller, men nå er det jo engang sånn at boller ikke akkurat er fitnessfor. Det skulle man ikke tro etter NM, da gikk det ned boller på høykant  bak scenen. Den nydelige dama på bildet under hadde bakt skoleboller til alle som ville ha, og de var magiske 🙂 Jeg ble ikke bare imponert over bollene hennes, men også over den fantastiske formen hennes. Jeg synes det tok nok tid å trene meg opp til konkurranse enda jeg bare har meg selv å tenke på, med mann og barn synes jeg rett og slett det er dødsimponerende. Det viser virkelig at det kun handler om prioriteringer! 


Meg og Camilla fornøyde med skoleboller 🙂 Hun er mest kjent for sin populære instagramkonto som @snuppa32, men hun har også en super blogg du kan sjekke her.

Selv om jeg som nevnt kunne ha levd på boller så gjør jeg jo selvfølgelig ikke det. Og siden jeg prøver å holde meg sukkerfri i ukedagene gikk jeg til verks for å lage en oppskrift på sunne boller! Jeg prøbvde 3 ganger før jeg fikk den slik jeg ville ha den – og disse bollene ble faktisk skikkelig gode 😀 Det blir selvfølgelig ikke helt det samme uten gjær, smør og sukker – men disse bollene gjør absolutt at du får stilt alle cravings og mer til!

Over ser dere alle ingrediensene jeg brukte og oppskriften ser slik ut:

3 dl sammalt spelt

2 dl havregryn

1 ss fiberhusk

2 dl Easy Bake

2 -3 dl soyamelk

1 ts kardemomme

1 ts kanel

2 ss Sukrin+

2 ss Sukrin Gold

Bland alt det tørre godt før du tilsetter melken, og stek midt i ovenen på ca. 200 grader i 15-20 minutter. La de avkjøle seg på rist før du smører på favorittpålegg og iskald melk. Jeg gikk for sukkerfritt syltetøy, ost, banan og mager vanilje kesam. Lukus på en helt vanlig onsdag! 



Lag, bak og NYT 🙂 Det er jo tross alt lillelørdag!

13 kommentarer

Siste innlegg