Morgentur i høstluft

16.10.2013 - 11:10 13 kommentarer

God onsdagsmorgen :) Vi er halvveis i uka, og i dag er det treningsfri på både meg og dere som er med på rumpeprogrammet.  Neste økt kommer ikveld eller i morgen tidlig, hadde jeg delt den nå vet jeg nemlig at noen av dere hadde dratt på trening i dag likevel! Både kropp og hjerne har godt av å ha dager med fri, som bare går med til restitusjon og slappe av. Musklene klarer nemlig ikke å bygge seg større og sterkere hvis du aldri tar pause - derfor er restitusjon så viktig. Ikke minst er det også viktig for hodet og humøret, alle har godt av å tenke på andre ting enn trening også! Jeg startet dagen min med en rolig tur ute i det fine høstværet for å klarne tankene mine. Turen kvalifiserer absolutt ikke som cardio, jeg trengte bare en tur ut i naturen. Det er noe med lufta om høsten - den er så frisk og fantastisk god! Det begynner å bli litt kjølig ute, men det er bare å kle seg godt :) 




Varmende jakke i mikrofiber fra Rohnisch , ullgenser fra Kari Traa, tights fra 2XU og  Goretex-sko fra Reebok.

Nå som konkurransedietten er over har jeg satt opp min egen plan for kosthold, akkurat som jeg har gjort med treningen. Det er så gøy å kunne sette opp selv, for selv om det blir individuelt tilpasset når man har en coach blir det mye mer indiiduelt tilpasset nå som jeg har satt opp selv! Jeg spiser stort sett de samme matvarene året rundt, det eneste som endres på er mengden. Dette er jo en livvstil og ikke bare noe man gjør mot en konkurranse. Så matboksene mine har jeg fortsatt med meg! Kyllingfilet, svinekjøtt, grønnsaker og ris er det som ligger i disse boksene. Jeg velger å spise "ren" mat i ukedagene og heller kose meg litt ekstra i helgene. Da har jeg noe å se frem til og - den ekstra helgekosen hadde ikke smakt like godt om jeg hadde kost meg her dag. Sånn får jeg en fin balanse også, og det er dette som fungerer aller best for meg. Så må du bare finne ut hva som passer best for DEG, og ikke tenke så hardt over hva alle andre gjør :)



Sukkerfri ketchup er et must :)

Nå skal jeg komme meg avgårde til jobb - ha en fortsatt fin onsdag da dere!

 

13 kommentarer

16.10.2013 kl.14:12

Hvordan er genseren i str? Veldig fin :)

16.10.2013 kl.14:23

Hvor mye tid bruker du på cardio etter øktene?

Fitnessnora

16.10.2013 kl.14:30

Anonym: den er helt normal i størrelse vil jeg si :)

Fitnessnora

16.10.2013 kl.14:34

Anonym: gjør ikke cardio etter øktene mine, bare hvis jerg føler for dt på treningsfri :)

silje

16.10.2013 kl.15:59

Kan du vise kostholdsplanen din på bloggen?:-)

Fitnessnora

16.10.2013 kl.16:17

silje: som jeg skrev i innlegget i går deler jeg aldri kostholdsplan da denne er individuell :)

www.infit.blogg.no

16.10.2013 kl.18:42

Konge Blogg!!!!

Hege

16.10.2013 kl.19:52

Du er en herlig jente, veldig inspirerende og jeg syns du har en veldig fornuftig og balansert holdning til "fitnesslivsstilen". Kunne du tenkt deg å lage ett innlegg om hvordan du taklet/takler tiden etter konkurranse nå? Tenker ikke at du skal liste opp en ukes "freemeal", tenker heller på hvordan det var rent mentalt nå :)

Dagens høydepunkt er å lese bloggen din :)

HeleneFS

16.10.2013 kl.20:01

Hei Nora. Jeg har fulgt deg de siste månedene og jeg må si at det har vært en stor ispirasjon å komme over en sånn jente som deg. Jeg leser både bloggen din og følger deg på instragram og det er utrolig gøy å lese alt du skriver. Du skriver bra, deler mye bra tanker, øvelser og matretter og hjelper sånne som meg ("nybegynner" på styrketrening) videre med motivasjon. Du så forresten helt super ut i NM, så jeg er enig med deg at formen din var topp.

Keep up the good work ville jeg egentlig bare si :)

og forresten, mageøvelser er det kjipeste jeg vet om, så takk for videoen du la ut forleden :) øvelsene med ball skal testes.

Nina

16.10.2013 kl.20:55

Heisann:-) Vil bare starte med og si at du er en kanonbra motivator for livsstilsendring:-) Når du forbereder matboksene, hvor mange måltider forbereder du i gangen?:-) Så lurer jeg litt på hvor intensive økter du kjører? 30-60 sec hvile mellom settene med tunge vekter eller kjører du de med høy intensitet, 15-25 sec hvile og litt mindre vekter?

Heidi

16.10.2013 kl.23:12

elsker bloggen din!! Gleder meg til hver eneste gang du legger inn et nytt innlegg :)

Jeg har et problem, da jeg syns mikrobølge-oppvarmet kylling, svin og egentlig alt smaker annerledes enn når det er nystekt. Det er så ille at jeg ikke får det i meg.. Spiser du matpakkene dine kalde eller varmer du de? Har du evnt noen tips for sunne, kalde matpakker? :))

Anine

30.03.2014 kl.11:19

Hei Nora! Jeg er litt nysgjerrig på dette med såkalt "foodprep." :-) Hvordan gjør du det? Lager du for flere dager av gangen, og holder det isåfall i kjøleskapet/fryser? Eller lager du for en dag av gangen?

Fitnessnora

30.03.2014 kl.12:36

Anine: jeg lager ofte mat for 3 dager fremover og har i kjøleskapet :)

Skriv en ny kommentar

hits