Kafè og kake

God fredagsmorgen 🙂 Nå er det bare noen små timer igjen av arbeidsdagen før jeg tar helg og vender hjem igjen til Trondheim. Jeg har hatt en herlig uke her i Oslo, det har vært godt med litt “fitness-fri.” Jeg har bare slappet av, kost meg, spist god mat og ikke stresset med noen verdens ting. Akkurat det jeg trengte 🙂 Det blir godt å komme hjem også, bruke helga til å bruke litt etterlengtet kvalitetstid med familie og venner. Så skal jeg komme i gang med treningen etterhvert også – men det er ikke noe jeg stresser med. Alt til sin tid 🙂

Etter jobb i går dro jeg for å møte supersponsoren min X-life på kafè og det var superhyggelig. Ikke minst var det godt å kunne dra på kafè med noen og kunne bestille noe annet enn svart kaffe eller Pepsi Max! Jeg gikk for proteinshake med banan og pasjonsfrukt i tillegg til en club sandwich på Joe & the Juice og det var megedigg! Ikke rart jeg smiler fornøyd 🙂


Etter kafèbesøk dro jeg hjem til min gode venninne Kaja hvor jeg har bodd denne uken. Vi spiste oss alt for mette på sjokoladekake, men den ble utrolig god så da er det greit. Mye sunnere enn vanlig sjokoladekake var den også – vi brukte nemlig ferdigmixen fra Funksjonell Mat. Jeg justerte litt på oppskrifta som jeg alltid gjør, og tilsatte 3 dl vann, 2 egg og 1 boks mager kesam. Det gjør kaken så saftig og god synes jeg! Men ingen kake er komplett uten glasur – og glasuren jeg lagde i går ble intet mindre enn awesome!



1/2 boks Philadelphia med smak av honning, 2 bananer og sukrinmelis ble vispet sammen til en herlig og søt glasur som passet perfekt til sjokoladekaken. Honning, banan og sjokolade er jo en kombinasjon som bare bli bra – tilsett litt blåbær på toppen så har du virkelig et mesterverk av en kake. Lager seg så godt som selv også, derfor jeg er så glad i disse ferdigmiksene. Så enkelt og så GODT 😀 Perfekt på jentekvelder som i går, sjokoladekake er jo alltid en sikker vinner. Nå skal jeg jobbe de siste timene mine i Tigerstaden før barteby venter på meg – hjem kjære hjem!

8 kommentarer
    1. Herlig bilde av en herlig jente! Og dette då ut som en DEILIG kake! Gleder meg til tiden fremover på denne bloggen! Har en mistanke om maaaange gode oppskrifter!/-D

    2. Hm, ikke prøvd den glasuren der.. Blir som oftest Philadelphia naturell 5% fett med proteinpulver og sukrinmelis. Må testes en gang! Nei forresten – kan ikke spise honning. Da kan jeg jo prøve min vanlige glasur tilsatt banan! God helg:-)

    3. Du er en motivasjonsfaktor til 1000!! i tillegg lyser du opp en hverdag preget av bachelorskriving:) jeg lurer litt på hvordan du går fra å være på diett til å kunne spise mer hverdagslig mat og i tillegg kose deg litt? jeg merker jeg får dårlig samvittighet bare jeg spiser en atkinsbar, så hvordan klarer du å balansere inntaket av mat så bra??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg