Helgen i bilder

Hei dere 🙂 Her kommer helgen i bilder, steg for steg slik at dere får mer innblikk i hvordan en fitnesskonkurranse foregår. Fredag var det klart for første lag med farge før registrering og innveiing med alle atletene som deltar i konkurransen. Der får alle sjekket vekt, høyde, og at bikinier og sko passer med reglementet. Under ser dere meg og Veronica som venter i laaaang kø 🙂 Etter registreringen fikk jeg innvilget et par glass rødvin av coachen da det tørker ut kroppen litt, drakk dette på hotellrommet i badekåpa mi. Ekte fredagskos!

Så var den store dagen endelig kommet – og etter siste lag med farge kom jeg bak scenen rundt kl 11 og la meg ned på matta mi. Mange lurer på hva vi spiser selve dagen, og her ser dere i allefall matboksen min med masse ris, grønnsaker og karbonadedeig. Spiste jevnt fra boksen utover dagen sammen med å drikke vann – ikke mer hokuspokus enn det!

Til til litt posering og harryflexing mens vi venter. Øverst ser dere hele bikikiteamet som Kaliber stilte med, og hele 5 jenter gikk til finale. Under flexer jeg med fineste Linn som vant sin klasse – jeg er så stolt av den jenta! Ca. 30 minutter før vi skal på scenen spiser jeg noen riskaker med nugatti og peanøttsmør for å få inn ekstra karbohydrater som fyller ut musklene og energi før showtime. Fornøyd sa du!?

 Etter litt lett oppvaming med strikk desiste 15-20 minuttene før vi går på varmer jeg lett opp med strikk for å få litt pump. Så er det bare å gå ut og smiiiiile 😀 I min klasse var det 20 fantastisk flotte jenter, jeg kunne nesten ikke tro det da jeg fikk beskjed om finaleplass! Selv om jeg fikk beskjed fra flere om at jeg var videre trodde jeg ikke på det før jeg gikk ut og sjekket listen selv – og ble sp utrolig glad for at jeg hadde gått videre 🙂

Storfornøyd med 4.plassen min og ikke minst storfornøyd med at jeg hadde gode venninner i salen som heiet på meg og bakte BOLLER til frøken bollelsker 😀 Det gikk ned noen boller på høykant før vi lagde hjemmelaget pizza – konkurransen var over så sent at pizzaen ikke var klar før 12. Men så god som den var var den verdt å vente på! Ferdig speltbunn fra NÅ som finnes i kjøledisken med veldig bra næringsinnhold toppet med karbonadedeig, pesto, tomat, fersk sopp, mozzarella, serranoskinke og ruccola. Dressing lagde jeg av mager kesam, presset hvitløk og avocado. Så sinnsykt godt – jeg spiste nok fler biter enn de andre til sammen, haha! Veldig god mat i veldig gost selskap var virkelig en perfekt avslutning på en lang og innholdsrik dag.

Det var selvføgelig plass til litt ekstra i dessertmagen selv om jeg var stappmett på pizza – og denne store skåla glei lett ned! Når du blander den beste isen med den beste sjokoladen og topper det hele med cashewnøtter kan det jo ikke bli annet enn bra 😉 Kom sent i seng men var likevel tidlig oppe for å nyte en bedre frokost på hotellet! Det var fineste Linn også, og vi koste oss med flere runder god mat. Det samme gjorde mange andre som hadde konkurrert – det vistes godt på fatene hvem som hadde vært med under helgens konkurranse og ikke! Godt for alle med litt ekstra påfyll før de siste to ukene mot NM 🙂 Nå setter jeg straks kursen hjem mot min kjære barteby – så ønsker jeg verdens beste blogglesere en riktig god søndagskveld! 

25 kommentarer
    1. Gratulerer så mye, du var utrolig flott! Nå som du har prøvd deg på to ulike grener innen fitness, både bodyfitness og bikinifitness, tror du at du kunne ha skrevet litt om forskjellen i disse to, med tanke på hvilken form som kreves, oppkjøring mot konkurransen og ikke minst selve konkurransen? Hadde vært veldig gøy om du ville gjort noe sånt! Jeg er litt nysgjerrig, tenker litt på å prøve å trene mot en konkurranse i løpet av de neste årene, og vil gjerne vite litt mer om de grenene som finnes! Masse masse lykke til i NM! 😀

    2. Fy flate du ser bare helt fantastisk ut! Du er herved utskåret til mitt nye idol. 😉 Gratulerer så mye med en flott plassering!
      Tror jeg besvimte litt da jeg så den desserten din, noterer meg den til neste lørdag! 🙂

    3. Gratulerer masse! Du er super dyktig!!! 🙂 Prøver å trene meg opp jeg også, men er ikke i nærheten,men du inspirerer! 😉 Masse lykke til i NN, heier på deg! 🙂

    4. Jeg må bare spørre… Ser at dere to fortsatt har bryster til tross for ekstremt lav fettprosent. Jeg vet at brystvevet er noe av det første som forsvinner når kvinner mister vekt. Har dere silikon, eller er det bare en kombo av push-up og “gode gener”? Jeg lurte også på om du kan skrive litt om baksiden ved denne sporten, hva er det som ikke er så bra, og hva burde fremtidige jenter passe på og være klar over ved med å bedrive denne sporten?

    5. Såå..Latterlig…Søt!
      Siden det ser ut som at det bare er jenter som kommenterer så selv om det muligens er litt ghey tenkte jeg at det var på tide med en kommentar fra motsatt kjønn også 🙂
      Herlig blogg og flott treningsmotivasjon! Nekter å tro at det går an å være så tynn med all den gode maten du spiser dog! og jeg må si at det ikke var nødvendig å få meg avhengig av det økologiske peanøttsmøret hos coop 🙂
      Gralla med flott plassering, og keep up the good work! 😉

    6. Hei! Så utrolig bra du ser ut! Du er virkelig min største treningsmotivasjon!! Etter å ha sittet i timevis og lest og sett på bilder fra både stavanger open og andre konkurranser (og masse bilder av DEG) er jeg SÅ klar for å selv få en sånn kropp. Jeg skal starte nå, men sliter litt med å få satt opp en plan. Jeg vet at alle må tilpasse sin egen plan men jeg lurte på om du kunne legge ut din? Også lurer jeg på en annen ting, det ser ut som veldig mange utøvere har tatt silikon, og jeg lurer på om det er nødvendig? Jeg har ganske små pupper og har heller ikke råd til å ta silikon… Hååååperhåper på svar 🙂

    7. Ja Nora har selvfølgelig silikon, man ser jo kantene på innleggene godt!;)
      Og til jente 18; man må ikke ha silikon

    8. Haha! Vittig at kjæresten min og litt av meg selv var på det siste bildet ditt..
      Gratulerer så mye med 4.plassen og masse lykke til i NM!

    9. Gratulerer så mye med fjerdeplassen, du strålte på scenen!
      Du var rett og slett råflott, men vil anbefale deg og velge en annen frisyre til NM, den var litt for voldsom og tok bort fokuset fra det nydelige ansiktet ditt 🙂 Vel noen lettere krøller eller bare å ha håret helt stritt!

    10. Så gøy at du skriver slike “behind the stage”-innlegg! Da får vi dødelige også vite hvordan det er å konkurrere 😉 Det bølgete håret kler deg skikkelig godt. Gratulerer så mye med 4. plass!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg