Morgenflex og magiske sjokobanan pannekaker

God morgen! Her kommer en liten morgenflex fra meg til alle dere. Men helt ærlig ble bildet tatt i går og jeg sitter i sofaen med en kopp te og har tent opp i ovnen, tidlig tirsdagskos. Kroppen trenger masse ro og hvile – så da får den det også.  Det er viktig å lytte til kroppens signaler når den sier i fra om at den trenger pause. Jeg er faktisk fornøyd med formen min nå, og jeg får ikke endret fysikken min de siste dagene uansett så nå er det bare opp til dommerne. Jeg har gjort det jeg kan og gleder meg til å vise frem resultatet på scenen 🙂



Happy flexefrøken i topp fra Better Bodies og tights fra Röhnisch.

Om dere ikke fikk inspirasjon til å trene av bildene kan jeg iallefall gi dere inspirasjon til å lage en skikkelig god frokost hvis du har litt ekstra tid denne tirsdagsmorgenen. Gårsdagens spisedag resulterte i fantastiske pannekaker med smak av sjokolade og banan. Med bærfluff på siden ble dette et festmåltid – og det beste av alt er at pannakakene er supersunne og hele tallerkenen inneholder totalt : 588 kcal, 37 g protein, 72 g karb og 10 g fett. 

For å lage denne faktastiske tallerkenen blander du først 50 g havregryn, 2 eggehviter, 10 g 100% bakekakao, 15 g belgisk sjokolade protein, 1/2 most banan, 2 dl vann, 2 ss sukrin, 2 rør stevia sjokolade og 1 ts bakepulver godt sammen. La hele røra stå og svelle litt før du steker pannekakene på middels varme i en god teflonpanne. Mens de stekes tar du 300 g frosne bær, 15 g vaniljeprotein og 2 ss stevia i en bolle og moser det hele godt sammen med en stavmikser. Vil du ha en luftigere variant kan du gjerne bruke håndmikser – bare pass på å ikke sprut bær over hele kjøkkenet! Jeg fikk 8 små pannekaker og la de lag på lag med bærblandingen og resten av bananen. Jeg hadde også igjen 100 g bær som jeg spiste på siden med sukrin over – så ufattelig godt!

 

Om du er på diett eller ikke lover jeg at dette smaker FANTASTISK! God tirsdag da dere 🙂

19 kommentarer
    1. Gleder meg til å se deg på scenen!
      Hvordan ervdet å trene når du er syk? Risikerer du ikke å bli enda sykere?

    2. Skal prøve denne pannekakeoppskriften neste uke! Lager en del selv, men denne var ganske annerledes, så alltids gøy å prøve noe nytt 😉
      Lykke til i helga!

    3. Syns ikke det er noe rart det hun spiser jeg…. det er BÆR, FRUKT, og PAINKAK 😉 Men bare litt sunnere painkak;) egg spiser hun også. Hun er flink til å lage mye godt utav noe som er sundt. Og det er vel egentlig ikke så galt er det det. ;))))

    4. Det der ser jo bare magisk ut! Bruker mye frosne bær(blåbær og jordbær) i mine “desserter” men, det der skal prøves. Ingen tvil om.
      Som alltid, keep it up Nora.

    5. Du er suuuper, kanooon og ikke minst min inspirasjon! …har ingenting å gjøre med dette innlegget å gjøre, men kan du gi litt mat tips? jeg tenker på hva man ør spise etter trening! det er jo ikke vits i å trene i massevis om du ikke spiser riktig både før og etter! Jeg ser veldig opp til deg.. så jeg håper du svarer :*

    6. Herregud så fantastisk bra du ser ut! Fulgt deg en god stund på bloggen nå og kan ikke si noe annet enn at jeg er skikkelig imponert (= Stå på Nora!

    7. hei du, regner du med kaloriene fra stekesmøret/fettet i det totale næringinnholdet? bare lurer 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg