Den siste beinøkta, rumpefavoritt og lompelove

Det er mandag igjen, ukene flyr virkelig avgårde. Nå har vi kommet til uka jeg skal konkurrere – kan ikke tro at det har gått så fort! Formen er fortsatt ikke på topp, men jeg drikker te, slapper av og tar c-vitaminer en helt så jeg håper at jeg blir litt bedre inn mot helga. Det eneste jeg skulle gjennomføre i dag var den siste beinøkta før konkurranse, resten av uka skal beina bare få slappe av og hvile seg. Ikke mer cardio og ikke mer styrketrening på disse lårene, de skal være klare for å gå på scenen på lørdag! Dagens beinøkt så slik ut:

Knebøy 3 x 8

Glutebridge på boks 4 x 10

Beinpress 2 x 12

Liggende lårcurl 2 x 12

Ettbeins strake markløft 2 x 12

Pull through 3 x 12

Reverse hyper 3 x 15

Motivasjonen var det ingenting å si på – når jeg vet at det er over en uke til neste gang jeg skal trene beina var det ingenting å spare på. I tillegg har jeg jo fått meg en ny rumpefavoritt – nemlig glutebridge på boks. Ved å ha beina høyere oppe når jeg kjører denne øvelsen føler jeg at jeg får utrolig mye bedre kontakt enn jeg noengang har hatt tidligere. Jeg har kjørt vanlig glutebridge med mye mer vekter før, men nå har jeg justert vektskivene ned og kjenner at det skviser utrolig mye mer i rumpa. Definitivt en ny favoritt for rumpa – prøv det og kjenn forskjellen!


Fornøyd med god kontakt på rumpefavoritt i digg topp og tights – og fornøyd med at mat ventet rett rundt hjørnet!

Jeg fikk nemlig innvilget ekstra mat i dag etter beinøkta, det gjør nok godt både for lårene og for å kjempe unna forkjølelse og sykdom. Det har allerede gått ned en pakke speltlomper med pålegg, proteinpannekaker og annet digg skal også ned i magen før kvelden er omme 🙂 Jeg elsker virkelig speltlomper, det er jo så mye digg man kan fylle de med! Jeg vurderte sterkt å lage pizza av halve pakken, men så fant jeg ut at det var alt for mye søtt jeg hadde lyst på. Så da gikk jeg for en skikkelig lompefest på kjøkkenet – bare synd jeg ikke hadde flere pakker liggende!

Klassikeren med peanøttsmør, sukkerfritt syltetøy og banan.


Prim og sukrin smøres over lefsen og varmes litt i mikro = himmelsk!

Lomper fylt med sjokolade- og peanøttfluff. 

Fluffen lagde jeg av 3 eggehvitter som jeg stivpisket med 2 ss sukrin. Deretter tilsatt jeg 1 ss raw kakaopulver, 1 ss PB2 (fettredusert og pulversiert peanøttsmør) og pisket videre til jeg hadde en fantastisk digg fluff som jeg fylte lompene mine med. Over strødde jeg noen tørkede tranebær, både fordi det smaker godt og fordi jeg fikk tips om at det er bra mot influensa. Så er det bare å rulle lompene sammen – og ta et stort jafs!


Nå skal jeg bare slappe av og kose meg med god mat resten av kvelden hjemme hos mor og far. Det finnes virkelig ingen bedre plass å være når formen ikke er helt på topp. Håper dere har hatt en super start på uka og at den fortsetter på samme måte 🙂

6 kommentarer
    1. Glutebrige fra boks skal definitivt prøves! Myyye god mat fra deg om dagen frøken, herlig å se at du får innvilget litt ekstra når kroppen sier ifra!:-)

    2. Lykke til frøken! Har fulgt deg i lang tid nå! Fra du stilte sist gang faktisk:) kjempespennende!! Du ser helt fantastisk ut! That ass!! Lykke til igjen!!;))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg