Stolt av rå dagsform, anti-jante og dagens beinknusing

Jeg har vært litt reservert mot å legge ut formbilder her på bloggen, og heller lagt ut mange av de på Instagram. Grunnen til det har rett og slett vært at på bloggen kan man jo være anonym, og da er det så mye lettere at det kommer negative kommentarer. Men nå tenker jeg at hva smålige anonyme mennesker kommenterer skal vel ikke påvirke hva jeg velger å blogge?! Derfor kommer det er par bilder under, og jeg er faktisk skikkelig fornøyd med fremgangen min for tiden. Jeg er stolt av meg selv for det jeg har klart å oppnå, og synes selv at jeg hadde en rå dagsform i dag! JA – jeg synes det er fint med muskler, JA – jeg digger å ha blodårer på magen, skuldre og i panna og JA – jeg driter i janteloven. Jeg har jobbet knallhardt på trening, fulgt matplanen min til punkt og prikke og gjort cardioen min, og da kommer også resultatene. De må nemlig jobbes for! Vi er så heldige at vi kan forme kroppen akkurat slik vi vil – og helt ærlig synes jeg at min egen kropp er kjempefin. Derfor smiler jeg på bildene , jeg er nemlig en stykk fornøyd jente 🙂 Sånn – da fikk jeg sagt det og!


    

Happy flexejente i tights fra Better Bodies og sports-BH fra Craft. (sponsede lenker)

Over til noe helt annet, jeg hadde en helt sinnsykt bra beinøkt sammen med Elisabet i dag. Denne dama leker ikke trening, og jeg er sikker på at hun kommer til å gjøre rent bord under høstens konkurranser i bodyfitness. Jeg klarte knapt å gå da vi var ferdige, og det er ingen tvil om at beina mine fikk kjørt seg!  Akkurat nå ligger jeg langflat i sofaen, beina skal få slappe av og gro litt etter denne økta:

Beinpress 10 x 10

Frontbøy med stopp 3 x 6, i supersett med 

Utspark 3 x 10

Sumosquat 3 x 8, i supersett med

Strake markløft 3 x 10

Stående beincurl 2 x 8, i supersett med

Liggende beincurl 2 x 10

Spiste velfortjente riskaker med sjokoladeprotein etter økta – gjett om kroppen trengte påfyll! Vel hjemme var jeg fortsatt skjelven i beina og lagde lunsj med engang for å gi kroppen enda mer energi. Lunsjen min er uten tvil favorittmåltidet mitt på diett, en stor salat med røkt laks er en sikker vinner. Det er så utrolig enkelt også, tar maksimalt 5 minutter å lage dette herlige måltidet. Diettlivet er ikke så aller verst likevel 😉


Nå er jeg god og mett, og skal bare nyte livet resten av denne lørdagen. I morgen venter en fotoshoot som jeg gleder meg veldig til, i tillegg til diettens første spisemåltid. Skal gjøre innkjøpene i dag, det blir iallefall speltlomper, banan, cottage cheese og bær som havner i handlekurven, så får vi se om jeg får cravings på noe annet digg også. Det kommer til å bli så magisk! En fantastisk lørdag ønskes alle dere også – make it a good one 🙂
 

53 kommentarer
    1. Tommelen opp! du har all grunn for å være stolt, og janteloven er noe herk! Selfølgelig skal en få lov å si at en er fornøyd. For en god følelse du har tenker jeg,gratulerer med oppnådd mål 🙂

    2. Uansett om man liker synlige blodårer eller ikke så er det utrolig teit å snakke negativt om alt det arbeidet du har lagt ned! Jeg tipper at de fleste som sier noe negativt gjør det på grunn av ren misunnelse fordi du er så SUPERFLINK på å trene og holde dietten! De færreste av oss klarer det uten å sprekke ukentlig! Så all credit til deg, det er mange flere som heier på deg enn som misliker deg, du er helt rå, jeg håper du cruiser hele veien til toppen og knuser alle i Stavanger! Lykke til 🙂 🙂

    3. *Klapper hendene hardt sammen og jubler*Hurra for antiJante! Du har jobba så innmari hardt, og har aaaall grunn til å være stolt og vise frem! 3Xhurra for deg!!

    4. Du er RÅ Nora! Ja til flere jenter som deg! Fuck janteloven- en har bare 1 LIV, så bruk det slik DU VIL! Vi bryr oss så mye og legger så mye energi i, i folk som vi ikke kjenner og som kanskje ikke liker oss. Og det burde vi slutte med:))) Viktigste er at vi gjør det som interesserer oss. Også så får det bare være hva alle andre synes om hva det enn er vi interesserer oss for!:)))))) Digger deg Nora:)

    5. Du har all grunn til å være kjempe stolt av deg selv! Du ser utrolig ut! Bra jobba 🙂 Gleder meg til å følge deg videre mot konkurransen!

    6. Det er så herlig å lese og høre Nora – du har mye å være stolt av for det er tydelig at dette er en stykke drømmekropp som ikke kommer av seg selv! lIgger nok en enorm innsats og vilje bak dette! stå på vakre!! Jeg heier på deg!!!
      NB – æææh, apropo – “Og hard or go home! ” I went home – haha, på fredag!! Rakk ikke trening grunnet masse skole og NYC pakking – hjelp – nå reiser jeg i morgen 😀

    7. Sånn skal det låte! Flotte deg, du skal bare gi deg selv et STORT klapp på skulderen for du ser fantastisk ut og har jobbet beinhardt for det også 🙂
      Skyt en lang pil etter haterne, og ikke la de ta styring med noe som helst som angår ditt liv. Husk at vi også er en enda større heiagjeng som bare unner deg det aller, aller beste 🙂
      Stå på videre du! Ha en flott kveld og helg videre 🙂

    8. Skjønner meg ikke på mennesker som leser en treningsblogg for å komme med kritikk? Type kommentarer om muskler og blodårer. Du ser sinnsykt bra ut 🙂 jeg leser bloggen din fordi du inspirer 🙂 du ser helt rå ut! Folk som ikke liker jenter med muskler, kan vell heller holde seg til fotball frue og nettestea da vell? Sånne blogger syntes jeg er helt uinteressante og syntes ikke de ser noe bra ut. Men jeg går ikke på bloggen deres og slenger dritt for det. Vær sin smak 🙂 vær stolt av dine resultater 🙂 folk som ikke har peiling skjønner ikke innsatsen du gjør og er sjalu . Stå på 🙂

    9. Hei Nora. Dette er absolutt ikke ment som kritikk, men kun som et spørsmål fra en som nylig har begynt å intr for fitness. Du skal stille i bikini, men har du ikke litt for mye muskler for den kategorien? For meg ser du mer ut som du er med i en bodyfitness klasse? Du ser uansett flott ut! respekt.

    10. For en fantastisk form! Veldig bra jobbet! Det er veldig motiverende for meg å følge bloggen din :o). Ikkje bry deg om hva andre mener og sier. Bak dette ligger det mange timer med hardt arbeid i form av trening og kosthold :o). De som synes dette ikkje ser bra ut, er nok innerst inne litt misunnelig likevel, siden de ikkje gidder selv. Det er også mye finere med en godt trent kropp, en en slapp, tynn/overvektig kropp. Folk må få være slik de vil men la være å kritisere andre som investerer i helsen sin. Stå på videre du, heier på deg :o)

    11. FUCK JANTELOVEN! Jeg synes du er råflink og ser dritbra ut!
      Formen din er knall og det skal faktisk være LOV å synes at man selv ser bra ut uten at Jante-Norge skal spy ut av seg tåpelig kommentarer bare fordi de selv ikke kan trøkke ræva ut av sofaen! Haters Gonna Hate som vanlig-det er bare å overse, og stå på videre!:)
      Resultater kommer ikke av seg selv, og du har definitivt jobbet for det og det er vefortjent!:D Så du har all grunn til å være stolt! Jeg har selv vært nærmest Head-Huntet av Jante loven nærmest hele mitt liv, men jeg har aldri latt detgå inn på meg! Go hard-kjør din vei. Det er ditt liv, din vei og ditt mål!:)
      Leser bloggen din daglig, du er til stor inspirasjon! Jeg har skrevet ett langt innlegg om denne janteloven og legger ved en link til deg som jeg håper kan inspirere deg:) Men jeg tro du alikvel klarer det fint selv så langt:) Stå på!
      http://monicarasmussen.com/2013/06/02/janteloven-lever-fortsatt-i-beste-velgaende/

    12. Du er bare helt RÅ! Jeg er vel en av dem som begynte å følge bloggen din noen måneder etter at du begynte å blogge, og selv om jeg ikke pleier å kommentere, så har det vært en glede å følge deg gjennom disse årene! Du er virkelig en inspirasjon til tusen, og du var en av bloggerne som fikk opp øynene mine om at muskler på jenter ER fint! Du har inspirert meg, og mange andre i løpet av din bloggkarriere, ikke glem det! Har hentet mye inspirasjon både til treningsøvelser og tips for å leve litt sunnere i hverdagen. Heier på deg! 🙂

    13. Du ser helt fantastisk ut og har en helt rå form! All mulig grunn til å være stolt:D fortsett med det som gjør deg glad og lykkelig, og blås i hva alle andre måtte mene;)

    14. Det er rart at det er “lov” å snakke stygt om mennesker som jobber for å komme i form, og som former kroppen sin slik de vil. MEN, nåde den som sier noe til et menneske som er overvektig, og som ikke bryr seg om kroppen sin. Jeg synes du skal være kjempestolt og fornøyd med deg selv, DU er slik DU vil være, og da er det bra. 🙂

    15. Hærlig innstilling, Nora!!! Stå-på-viljen din er inspirerende og beundringsverdig. Lykke til videre!

    16. Hva er favorittøvelsen din for Lats, Nora? Du må ha hatt en helt syk utvikling ( der også) siden du kom hjem fra tur!!

    17. Digger deg Nora! <3 Du er my inspiration. Digger bloggen din. Har lyst til å bli like flink og fit som du og stille i konkurranse neste år. Planen var egentlig i høst, men venter barn så muligens til neste høst 😉 Du er FLINK! 😀

    18. Så herlig å lese det du har skrevet! Alle trenger å skryte av seg selv og være stolt av det de har gjort! du har lagt ned en kjempeinnsats og gjort en kjempejobb det er helt tydelig å se! Fortsett å være stolt av deg selv og fortsett med å vise det!

    19. Syns du er helt rå! Du gir meg så mye motivasjon og glede ved å lese bloggen din. Stå på og gjør det du liker best! Ikke la andre ødelegge den gleden den gir deg, og vis deg frem. Det har du så absolutt fortjent!

    20. Til LINE. Bodyfitness har mer muskelmasse enn bikiniklassen;) bikini er for de som vil være fit, og bodytiness er de som tar det enda litt lengre. Nora har mer enn nok muskler til bikiniklassen, leser du bloggen så kanskje du har fått med deg at hun stilte i fitness tidligere men bikini i år pga for lite muskelmasse:) bikinifitness – bodyfitness/atletich fitness – bodybuilding.

    21. Digger deg og den rå kroppen din! Fortsett å stå på, du fortjener ikke annet enn MASSE ros for pågangsviljen din!
      Snakkes på Kaliber!

    22. Åh han steiki, du ser helt fantastisk ut! Gleder meg til å se hvordan det går med deg, lykke til selv om du nok ikke trenger det 😉

    23. Fantastiske bilder! Du har all grunn til å være stolt! 😀
      Forresten, hvilket sjokoladeprotein bruker du? Kommer det i slik konsistens som på bildet her eller har du blandet det ut?

    24. Du har all grunn til å være stolt av det du har oppnådd, og hva folk som er for feige til å legge ut stygge kommentarer med navn sier bør du bare heve deg over. Det er hva du synes som teller, det er jo du som skal være fornøyd!

    25. Å fy faen! Du ser helt sinnsykt bra ut!! Jeg følger deg fast, og heier på deg under stavanger open! RESPEKT!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg