Magisk metime

Hei dere! Dagen i dag har vært fantastisk, jeg har fri fra jobb etter å ha jobbet 12 dager i strekk – virkelig på tide med et avbrekk. Jeg har fylt dagen med ting jeg liker, tatt litt me-time som jeg virkelig synes er velfortjent! Jeg startet dagen med å sove lenge før jeg løp 4 x 4 intervaller på mølla – svett og god start på dagen! Deretter ventet en avslappende formiddag hos superflinke Randi Anette på favorittsalongen Headmasters. I fitnesskonkurranser er det ikke bare muskelmasse som teller, men også helhetlig utseende. Det vil si at hår, negler og hud også blir vektlagt i dommernes bedømming. Og at håret mitt ble fint etter dagens behandling – det er er det ingen tvil om i mine øyne! 

Enorm forskjell – eller hva? Jeg ble i allefall dødsfornøyd! Siden håret mitt  var ganske tørt og allerede behandlet med farge da jeg kom til salongen tok jeg en skreddersydd hårkur etter mine behov, og det er det ingen tvil om at håret trengte. Føltes mye bedre etterpå! Det siste jeg da trengte var å finne ut akkurat hvordan jeg ønsker å ha håret på selve konkurransedagen. Det er fortsatt noen uker frem i tid, men for noen som er så talentløs på hår som meg er det viktig å være ute i god tid. I dyktige hender fikk jeg prøvd ut noen forskjellige looker, og jeg holder fortsatt på å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Vi prøvde blandt annet å glatte det, krøllet det med krøllstav og flettet håret mitt for å finne den fineste scene-looken. Skrik ut om dere ser en favoritt, jeg er tidenes vinglepetter nemlig!


Etter noen timer i frisørstolen dro jeg hjem for å spise dagens første måltid – en fargerik laksesalat med isberg, cherrytomater, paprika og minigulrøtter. Bare det å IKKE spise ut av en matboks for engangs skyld var fantastisk – og å faktisk kunne sette meg ned og nyte maten min. Det er jeg alt for dårlig på, jeg spiser som regel i farta eller samtidig som jeg gjør tre andre ting. Å bare slappe av i sofaen med et godt måltid føltes veldig bra, i mine øyne hjelper det på metthetsfølelsen og. Med en boks iskald Pepsi Max på siden ble dette måltidet komplett 🙂 


Etter avslapping i sofaen ventet en treningsøkt med verdens beste Paul, og som vanlig gjorde det VONDT å trene med han. Hvis pain = gain så har jeg gaina masse på lårmusklene mine i løpet
av dagen i allefall! Allerede etter første sett hadde jeg problemer med å gå – nesten så jeg må legge en slagplan for å komme meg opp av senga i morgen! Det er sånn det skal være, og noen virkelig tunge timer på gymmet passet perfekt inn i en me-dag – for trening er jo det beste jeg vet! Økta vi kjørte i dag så slik ut:

Utspark 4 x 30

Sumo beinpress 3 x 15

Knebøy ass to the grass 4 x 10

Sittende lårcurl 3 x 12

Strake markløft med manualer 3 x 12

Bulgarske utfall 2 x 10

Topp / tights (lenkene i innlegget er sponset)

Nå er jeg vel hjemme og har spist havregrøten min etter trening, det eneste jeg skal gjøre resten av kvelden er å tusle opp til solariumet for å kose meg enda litt mer. Det er så godt med sånne dager hvor alt bare faller på plass, og denne jenta er iallefall fornøyd med dagen. Jeg har til og med fått innvilget diettens første spisemåltid i helgen, og en bedre beskjed enn det kan man ikke få på en helt vanlig torsdag! Hverdagslykke tror jeg det heter 🙂 

22 kommentarer

Siste innlegg