Fremgang og diett-torsk

God kveld! Dagens økt er ferdig og jeg er godt fornøyd med innsatsen på trening. Jeg ser så utrolig stor forskjell på egen form nå om dagen – og hva er vel mer motiverende enn fremgang? 🙂 Det har vel noe med at jeg veier mindre nå, men å klare flere dips og pullups er så gøy! Klarer 3 sett med over 15 strikte repetisjoner på dips nå, hipphurra!


Topp / tights / sko

Mange av dere har kommentert på at dere ikke liker torsk og hva man kan spise i stedet. Det finnes mange gode alternativer, men jeg tenkte jeg skulle tipse dere om en utrolig god måte å lage torsk på. Jeg spiser dette hver eneste dag på diett – og gleder meg alltid til dette måltidet. Torskefilet stekes i panna før du finhakker fersk chili og hvitløk som tilsettes under steking. Når fisken er ferdigstekt heller du over kokosmelk og lar det hele putre godt sammen. Kokosmelk gir en fantastisk god smak til torsken, og er en god kilde til sunt fett. Jeg bruker aldri den fettreduserte varianten – og det bør ikke du heller. Sunne fettsyrer er en essensiel del av kostholdet, både hjernen og kroppen trenger fett for å fungere optimalt.

Så er det bare å velge ønsket tilbehør, jeg spiser torsken min med masse grønnsaker og en karbohydratkilde. Dette kan være potet, ris eller speltlomper. Ser kanskje ikke så delikat ut dette heller – men jeg lover at det smaker godt! Torsk er jo også kjent for å være den fisken som er best for fettforbrenningen, det er ikke å forrakte! Dette ligger altså klart i mine matbokser for morgendagen, nomnom. Med torsken min godt nede i magen skal slappe av i joggebuksa og se serier, finfin avslutning på en finfin dag!

12 kommentarer
    1. 3X15 dips!! God jobba Nora! Herlig med fremgang! Jeg er selv fan av torsk, men vist man ikke er så fan kan det være et triks å kjøpe ferskt kanskje? De frosne blokkene er ikke fult så smakfulle. Ønsker deg en herlig torsdag!

    2. Hei Nora!
      Jeg innbiller meg at jeg tidligere i sommer leste en liknende (eller samme?) oppskrift på bloggen din som jeg hadde tenkt å prøve, men aldri har surra meg til med..
      Nå skulle jeg akkurat til å bla meg gjennom side etter side (du er jo så flink til å poste innlegg;-) i bloggen din for å finne igjen oppskriften, men det slapp jeg jo nå 😀
      Benytter samtidig anledningen til å si tusen takk for fantastisk inspirasjon både til mat og trening – Videoene dine på instagram er gull verdt, håper du fortsetter å poste forskjellige øvelser der til inspirasjon for flere!
      Ønsker deg også masse lykke til med konkurransen i september 🙂

    3. Hei!
      Jeg lurer litt på hvordan du trener og spiser for å gå ned i fettprosent. Jeg trener selv mye styrke, men musklene kommer ikke så veldig godt til syne siden jeg kanskje har litt høy fettprosent. Er det noen spesifikke matvarer du ikke kan spise for eksempel? Og hvilken cardio er best, rolig eller hard? 🙂

    4. Wow! Ja, da har jeg laget meg denne retten da. Eneste forskjellen er at jeg brukte sei. Herreguuuud, det smakte jo helt fantastisk! Takk for du delte dette.. LITT lettere å få i seg fisk når det er så lett å få en såå herlig smak 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg