Tirsdagstrening og diett-tips

Dagen min startet med morgencardio ute i sola – det er den beste måten jeg vet å starte dagen på. Det gir god energi utover dagen og er virkelig en oppkvikker for kropp og hjerne. Morgencardio er vanligvis rask gange eller jogging for min del, innimellom slår jeg til med intervaller. I dag ble det rask gange, beina hadde ikke helt lyst til å løpe etter mila mi enda. Rask gange er likevel super trening på morgenkvisten, jeg svettet ca. 50 minutter i sola før jeg kom hjem igjen.

 

Jeg begynte sent på jobb i dag og hadde derfor litt bedre tid enn vanlig til å lage meg en stor og god lunsj. På jobb blir det ofte så enkelt som havregrøt med cottage cheese og mandler, men i dag ble det litt mer luksus. Jeg stekte laks i panna med salt, pepper og presset hvitløk. I mellomtiden kokte jeg ris og kuttet opp salat. Jeg synes egentlig ikke ris er så veldig godt, det smaker jo ingenting og jeg er glad i smak. Derfor lager jeg ofte karriris, som er så enkelt som å tilsette karripulver ved slutten av koketiden og røre godt. I tillegg liker jeg å ha dressing på salaten, og på diett bruker jeg kalorifrie varianter fra Walden Farms. Jeg har tatt bilde av favorittene mine, og til laks er det Honey Dijon som gjelder. Disse dressingene er faktisk så gode at jeg gjerne bruker de selv når jeg ikke er på diett også! Så er jo småpakkene supre å ha med i veska, diett-tips fra meg til dere 🙂

Italiensk, Honey Dijon, Thousand Island og Creamy Bacon. Bruker du koden SIV084 ved første bestilling får du $10 avslag.  

Jeg trente før jobb også, i dag var det lett beindag, skuldre og armer som sto på planen. Hver økt har gått bedre og bedre og i dag var ikke noe unntak. Selv om det er mange øvelser på denne økta tok den ikke mer enn en time å gjennomføre. Jeg var selv fornøyd med økta mi som så slik ut:

Knebøy 2 x 10, 55 kg

Smal beinpress 2 x 12, 100 kg

Ettbeins beinpress 2 x 15, 40 kg

Liggende lårcurl 2 x 15, 5 kg hver fot

Sidehev med manualer 3 x 15, 6 kg

Upright rows 2 x 8, 22,5 kg

Bicepscurl med manualer 3 x 12, 7,5

EZ-curl 3 x 8, 22,5

Frankpress 3 x 8, 27,5 kg

Nedpress med tau 3 x 12, 30 kg

Etterpå ventet velfortent påfyll med sjokoladeprotein og riskaker. Jeg blander proteinet mitt meg bittelitt vann og tilsetter søtning før jeg smører det på som pålegg. Ikke helt nugatti – men nesten!

Ha en fin tirsdagskveld da dere!

17 kommentarer
    1. Helt enig med deg!!! Så flott du er Nora!!:) men du må ha blitt mye tynnere? Eller en annen kroppsfasong?:)

    2. Hvem har du som coach for tiden? Virker som en som er fornuftig i hvertfall. Vurderer selv å stille en gang og vil ikke ha noen som skal presse meg til å kun spise torsk&brokkolig og kjøre flere timer med kardio. Mener selv det er flere veier til rom og at man bare ødelegger kroppen ved å bryte den såppas ned.

    3. Jeg har prøvd de dressingene fra walden farms men falt ikke heeelt i smak for min del.. Men Honey Dijon og Creamy Bacon har jeg ikke fått smakt enda faktisk. Kanskje jeg skal gi de en sjanse 😉
      Ha en fin kveld Nora! 🙂

    4. Ana: Robert Eilertsen er coachen min nå. Jeg er iallefall veldig fornøyd med dietten min nå – spiser mye god mat og er aldri sulten, nesten sånn at jeg har motsatt problem – haha 🙂 Så da har du iallefall et alternativ hvis du bestemmer deg 😀

    5. Supert! Blir nok ikke nærmeste fremtid, men viktig å gjøre grundig research. Jeg har lite tro på at veldig få kalorier og mange timer med kardio er særlig lurt, og vil ikke ha en coach som har tro på det. Har fått med meg at i hvertfall både du, Mette Ulseth og Christina Strøm Fjære har hatt fornuftige dietter og mengder kardio. Så da finnes det hvertfall flere slike coacher.:D

    6. Hei
      Ser du har kun to sett pr. øvelse på beina. Synes du det er nok til å bli ordentlig sliten? Mao. gir det deg gode resultater? Føler selv jeg må kjøre på med 4-5 sett x 12, men det tar jo evigheter å bli ferdig, og er ikke helt fornøyd med fremgangen.

    7. Trine: Det kommer veldig an på, som jeg skrev er dette lett beindag 🙂 Jeg trener beina 5 dager i uka, alt fra 2-5 sett og alt fra 3-20 repetisjoner 🙂 Jeg har troen på variasjon!

    8. Aw blogg, stå på;)
      Foresten jeg skal kjøpe inn litt fra gymgrosisten,
      hva er i dine øyne viktig i et kosthold? 🙂
      Jeg ønsker å trene mer styrke fremmover (cardio slave:),
      For mer muskler♥ og for å holde vekten/gå ned maks 3 kg til.
      Jeg er straks ferdig på diet og skal begyne å trappe litt opp på kcal mengden.
      Jeg har protein pulver og keratin men åpen for forslag:)
      Ha en fin dag videre ! (=

    9. Tips: bland nøttesmør, cashew eller macadamia nøttesmør med raw kakaopulver eller sjokoladeprotein, litt maldon eller himmalaya salt og vann og stevia sjokolade og hasselnøtt! Det er helt nugatti det!!! 🙂 ellers må jeg bare si at jeg blir kjempe motivert til å trene og spise sunt av å lese bloggen din!!:) super blogg! Og superfin jente bak bloggen!!:) klem

    10. Flinking! Mat inspirasjon på høyt nivå! Har handlet inn ulike dressinger og min favoritt til skyr naturell, sjokolade sirupen 🙂

    11. Fantastisk trening og diett-opplegg! Men lurte bare på om du kunne lage et innlegg om trening og kosthold til dem som ikke skal bygge SÅ mye muskler men bare holde kroppen frisk og sunn, og få litt mindre synlige muskler. (synest det er fint altså, men er ikke så engasjert )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg