Løpe- og sjokoladeterapi

Det ble verken poseringstrening eller crossfit på Maxpuls i går – noen dager blir bare ikke som forventet. For meg betyr trening mye mer enn det å komme i bra form, det gir meg mestringsfølelse, glede og terapi i hverdagen. Noen ganger trenger jeg bare å koble ut hjernen og ikke tenke på noen verdens ting, og bare la kroppen jobbe på autopilot. Det gjorde jeg i går, løp 1 mil for første gang på over et halvt år på grei tid. Det var uansett ikke tiden som var det viktigste, bare det å få svettet bort kjipe tanker og få de ut av systemet. Det er virkelig noe magisk med å trene – det hjelper liksom mot alt 🙂 


Svett, usminka og med et smil om munnen igjen etter en liten time på mølla 🙂

En annen ting som alltid hjelper når triste ting skjer er sjokoladekake. Det finnes ingen supermennesker her i verden, vi trenger alle litt trøst noen ganger. Heldigvis går det an å lage sunnere varianter av sjokoladekake som også er diettvennlige 🙂  Jeg brukte ferdigmixen fra funksjonellmat som du finner her, og den eneste forandringen jeg gjorde var å bytte ut 100 g olje med 150 g mager kesam. Mens kaken sto i ovnen lagde jeg glasur av 150 g mager kesam, 2 scoops sjokoladeprotein, 2 ss kakaopulver, 2 ss stevia og 2 ss av raw sjokolade/kokossmør som du finner her. Smør den jevnt over og nyt denne herligheten av en kake – smaker himmelsk! Det ble tilogmed bekreftet av de som ikke er på diett, så jeg lover med hånden på hjertet at du ikke vil bli skuffet om du prøver denne!


Det er virkelig ingenting som er så godt som en nybakt sjokoladekake! Det er også lite som kan måle seg med å våkne en mandagsmorgen til solskinn og en helt ny uke som venter – slik var det for meg i dag. Det gjelder bare å løfte hodet, løfte humøret og se fremover på alt bra som er i vente. Jeg har allerede startet min uke på en bra måte, både styrketrening og cardio er unnagjort for dagen. Godt fornøyd med begge – og fornøyd med at jeg har senvakt imorgen sånn at jeg kan sove litt lenger. Skjønnhetssøvn og søte drømmer har vi vel alle godt av  🙂 Natta!

8 kommentarer
    1. Helt klart viktig å gjøre det som føles riktig! Om det er autopilottrening og sjokolade eller å presse seg gjennom en hard treningsøkt, det må den enkelte føle på! Håper du har en god dag!<3

    2. Åh, hallo! Den kaka må prøves ut! Vet du om man kan få kjøpt kakemiksen i Trondheim? Istedenfor på nettet tenker jeg.
      cottong.blogspot.com

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg