Superhelg


Fredagsflex og fredagstaco må til – det er en av de beste måtene å starte en helg på. Jeg hadde en kjempekoselig fredagskveld med venninner og en liten tur ut for å sjekke utelivet i Trondheim. Gøy kveld hvor det eneste jeg gjorde annerledes enn de andre jentene var å bytte tortillas med speltlomper og vin med Pepsi max. Og å flexe i kjole selvfølgelig, men er man miljøskada så er man miljøskada – haha! 

Litt sjokoladecravings er vel heller ikke uvanlig når helgen kommer, da gjelder det å ha gode alternativer. Jeg lagde en iskaffe med sjokoladesmak og koste meg med den i sola før jeg dro videre på trening. For å lage den koker jeg opp bittelitt vann og heller i et glass. Deretter tilsetter jeg 1-2 ss med pulverkaffe som jeg rører godt ut. Ca 1/2 scoop sjokoladeprotein, stevia english toffee, kanel og vann ristes godt sammen i en shaker før jeg heller over i glasset. Rør godt sammen og smak til sånn at den blir passe søt, gjerne tilsett isbiter og topp med kanel. Så er det bare å kose seg, denne er perfekt både før og etter trening, eller bare for kosens skyld.


Jeg har også gjennomført ukas siste styrkeøkt på Kaliber, kjørte tungt på både bein og skuldre. Jeg hadde gruet meg til denne økta, men det gikk faktisk over all forventning! Igjen økt jeg i alt, og det er så gøy å bli sterkere. Verdens beste følelse er å løfte opp noe tyngre enn hva jeg har gjort før, det kan liksom ikke beskrives hvor godt det gjør. Motivasjonsboost til den nye uka med trening som venter på meg! Gårsdagens økt så slik ut:

Knebøy 2 x 3, 72,5 kg

Knebøy 2 x 3 ( ca. 70% av første løft) , 55 kg

Hipthrust 3 x 8, 75 kg

Sumo beinbress 4 x 15, 140 kg

Rotator cuffs

Skulderpress med manualer 2 x 8,17,5 kg

Sidehev i kabel 2 x 12,  5 kg

Omvendt pecdec 3 x 10, 20 kg


Etter økta var jeg sliten jente, men det er verdens beste følelse å være sliten etter ei god styrkeøkt. For min del betyr det at jeg har gitt alt, og at jeg virkelig kan ta kveld med god samvittighet. Ettersom lørdagsmiddagen var så enkel som en pakke hamburgerrygg, speltlomper og ferdigsalat var det virkelig på sin plass med en stor og diger kveldsmat. Jeg lagde grøt i mikroen av havregryn, stevia english toffee, vann og frosne bær. Ettepå blandet jeg inn en scoop sjokoladeprotein, en boks cottage cheese og toppet med rosiner. Sa du NAM?! Det sa i allefall jeg, denne skåla med muskelmat var så stor at det nesten rant over av godsaker. Lørdigg 🙂


Jeg er fortsatt mett etter denne jeg jeg sitter med en kaffe i sola. Nyter en rolig morgen før jeg skal ut på tur i skogen med Ayla. Godt å komme seg ut mens jeg kan, mye av dagen skal brukes på maling av soverom for jeg flytter nemlig inn med ei god venninne neste uke 🙂 Rødt rom skal bli til lyst rom – litt av et prosjekt! Kvelden blir innholdsrik med intervalltrening på Maxpuls, formsjekk med coachen og poseringstrening. Lover å fortelle hvordan det gikk så fort som mulig 🙂 NYT søndagen Norge – lad opp til en ny og herlig uke!

28 kommentarer
    1. Ser flott ut og videre ser det ut til du har god kontroll på kostholdet.
      Et sunt og flott forbilde er du og det liker jeg :)Keep it up.
      Klem fra
      Ernæringsfysiologen¨

    2. Du som har kommentert stygt.: Har du noen gang møtt denne engelen av en person.
      Nora er ett av de nydeligste, snilleste, hyggeligste og vakkreste personene jeg har møtt noen gang. Hun er like vakker på yttersiden som på innsiden. Hun er positiv og gir masse av seg selv. En fantastisk person. En inspirator av de skjeldne. Stå på vakre, beste og godeste Nora 🙂
      Klem fra Eva Veronika (Frøya)

    3. Du er så flink me mat og trening. Skikkelig inspirerende. Vakker tvers gjennom 😊 jeg lurer på noe, hvit mange Kacl er det i en speltlompe ca?

    4. Fine deg <3 hvilken størrelse bruker du i den BB-toppen? Jeg sitter her og vurderer en s eller m. bruker s i vanlige klær, men da jeg kjøpte Athlete tank toppen så ble den altfor kort i s.. Samme med baggy buksen, den var ikke baggy på rumpen min for å si det slik 😛

    5. En super blogg med masse inspirasjon i både mat- og treningsveien:) stå på!!!
      Hva med kjæresten din? Bor dere ikke sammen lenger?

    6. Hei 😀
      Jeg har tenkt til å dra på en liknende reise neste år, og har noen spørsmål i den forbindelse 🙂
      Først lurer jeg på hvor mye dere brukte på turen. Den eneste grunnen til at jeg spør om dette er fordi det hadde vært fint å vite sånn ca hvor mye jeg burde beregne selv. Jeg forstår veldig godt om dette ikke er noe du vil dele på bloggen, isåfall hadde jeg satt uendelig stor pris på om du hadde kontaktet meg på mail: [email protected]
      Så, angående safariet dere var på; jeg har selv sett på akkurat denne reisen, og lurte på om den er noe du vil anbefale? 🙂
      Bestilte dere flybilletter osv gjennom Kilroy?
      Og ellers om det er noen andre tips du vil komme med, som hva man burde se, hvor man burde dra eller hva en burde ha med tar jeg gladelig imot alle tips 😀

    7. Waow, du ser smashing ut, også uten “uniform”:) Og er virkelig til motivasjon! Gleder meg max til å se deg på scenen i Stavva!:-D

    8. Hei så fin kjole du har! Hvor har du kjøpt den?
      Motiverende å følge med på bloggen din 😉
      Stå på!

    9. Hei! Lurer på en ting… Hvor mye veier egentlig den plata på beinpress-maskinen? Og er det likt på alle sånne maskiner? Lurer veldig på hvor mange kg jeg egentlig tar i beinpress ser du 🙂

    10. Ah! Du ser fantastisk ut! Det e så godt å vær med på litt artigheter i helgan når man e flink i ukedagan. For mæ e det hvertfall et motivasjonsmoment å gled sæ på helg når en veit at det skjer ting!
      Du e flink, Nora!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg