Mat og magefavoritt

God torsdagskveld! Nok en nydelig sommerdag er snart over, og jeg er er utrolig fornøyd med dagen. Jeg hadde en utrolig god treningsøkt i dag på bein og skuldre, hvor jeg økte i absolutt alle øvelsene. Det gir sånn mestringsfølelse å løfte noe tyngre enn sist, og ikke minst gir det meg supermotivasjon til å kjøre på videre. Som dere vet bygges det ingen muskler uten mat – her ser dere hva jeg koste meg med i sola etter endt treningsøkt. Stor salat sammen med karbonadedeig og skinke stekt i kokosmelk med speltlomper og iskald cola zero ved siden av – det blir ikke stort bedre enn det!

 

Mange av dere har spurt hva som er den beste øvelsen for å få flat mage, og jeg må desverre si at punkforbrenning ikke er mulig. For å få bukt med magefettet må derfor den generelle fettprosenten ned. Det man derimot kan gjøre er å bygge sterke og store magemuskler. Jeg synes mageruter er så utrolig fint, derfor prøver jeg å jobbe litt ekstra med magen om dagen også. En av mine absolutte favoritter er rollouts, og denne kan enkelt gjøres hjemme også. Slike hjul koster ikke mye og tar ikke mye lagringsplass, men er likevel en killer for magemusklene! Sørg for å hold ryggen rett og senk deg langsomt helt ned til gulvet. Ikke legg deg ned, men trekk deg opp til startposisjon igjen så raskt du er nede i gulvet med brystet. Kjør 3-4 sett med så mange repetisjoner du klarer, jeg tok 4 x 10 i dag og kjenner allerede at magemusklene mine er såre. Hvis noen av dere har magefavoritter også er det bare å tipse i kommentarfeltet, jeg elsker å prøve nye øvelser!

Shorts / Topp / Treningshjul (sponsede lenker)

Etter trening var det klart for kveldskos med bestevenninna, noen timer i sola og langtur i finværet var absolutt ikke en feil måte å tilbringe en helt vanlig tordag på. Hverdagskos på sitt beste 🙂 Jeg måtte selvfølgelig kjøre på med en liten harryflex underveis på tur – dagen er ikke den samme uten!


Nå er kveldmaten inntatt og jeg skal kose meg med noen episoder av suits før jeg tar kveld. Super avslutning på en super dag 🙂 

12 kommentarer
    1. Greit at du er sponset og må reklamere, men noe av det x-life selger er svimlende dyrt..! 850 spenn for en shorts?? Sikkert super kvalitet selv om jeg antagelig ikke hadde merket forskjell på denne og en liknende på xxl for en fjerdedel av prisen

    2. Fantastisk kropp!
      Ligger du høyt/lavt på kalorier? ..og har du en spesiell fordeling av protein/fett/karbo?

    3. Linn: 2xu er et dyrere merke ja, men som du sier er det super kvalitet 🙂 man må jo selvfølgelig se man føler man har behov for selv. For min del liker jeg shortsene deres til beintrening fordi de sitter bom fast og ikke sklir, det er er must under knebøyen :p

    4. M: takk for det 🙂 jeg passer på å få i meg NOK mat og fordele slik at jeg balanserer alle næringsstoffene, jeg har ikke troen på å kutte ut noen av de.

    5. Du ser flott ut 😀 Sommerkroppen er jammen tilstede hos deg 😀 Lykke til videre med treningen 🙂 Blir spennende å følge deg i år igjen =)

    6. Hei Nora! Etter at jeg så den pull through-videoen av deg på bloggen ville jeg så gjerne prøve den selv også. Jeg digger øvelsen og kjenner at det tar skikkelig på rumpa!:-D Men etter å bare ha gjennomført øvelsen de tre siste øktene er jeg allerede på 60kg i kabeeltrekket, og den går ikke lenger enn til 68 eller noe… Betyr dette at jeg gjør hele øvelsen helt feil? Jeg tenker at du må jo være mye sterkere enn meg, og hvis ikke kabeltrekket går lenger enn det gjør, så må det fort bli for lett? Klem:-)

    7. Hanne: Så bra at du liker den! Jeg kjører selv 60 på den så og den river skikkelig ja 🙂 Vår kabeltrekk går til 100 – så jeg har enda mye å gå på for min del. Men om det er mulig på ditt gym kan du jo prøve å legge på vekter evt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg