Spicy omelett og tirsdagstrening

Omelett er alltid snadder – og det kan lages på så mange forskjellige måter. Jeg gikk for en spicy vegetar variant i dag, og denne ble farlig god. 4 hele egg, litt vann, 1/2 presset hvitløk, 1 finhakket chili, litt salt og cherrytomater ble blandet godt sammen og stekt på middels varme i panna. Toppet med ruccola, agurk og oregano ble dette virkelig et festmåltid. Det fine med omelett er at det er veldig enkelt å lage – i tillegg til at egg er veldig mettende. Holder magen fornøyd i flere timer fremover 🙂 Magen min var i allefall fornøyd frem til dagens treningsøkt hvor jeg trente lett bein, skuldre og armer sammen med fine jenter. Med “lett” mener jeg flere reps og mindre belastining, men økta er likevel langt i fra lett! Jeg var supersliten da jeg gikk hjem etter økta, men godt fornøyd med dagens innsats. Økter i så godt som alle øvelsene hver gang – gøy å se fremgang og at musklene reagerer så godt på å begynne å trene igjen!

  
Avsluttet økta med 3 x 15 repetisjoner på nedpress med tau i t-skjorte og tights fra Better Bodies. (sponsede lenker)

Gikk hjem fra gymmet i solsteken og gledet meg til kveldsmaten min, som ble en stor og god powerbowl! Havregryn, sjokoladeprotein, cottage cheese og banan er mat for slitne muskler. De trenger mat for å restiturere seg, helst så fort som mulig etter endt trening. Jeg danderte først ganske så fint for et bloggbilde…

 

…men egentlig liker jeg aller best å blande alt sammen sånn som dette! Det er smaken og ikke utseendet som teller, ikke sant? Dette var iallefall supergodt selv om det kanskje ikke ser sånn ut på det nederste bildet! En annen ting musklene og kroppen trenger for å restituere seg er søvn og hville, så nå skal jeg lukke øynene og lade opp til en ny og sporty dag i morgen 🙂 

15 kommentarer
    1. Jeg legger alltid opp havregrøten min fint før jeg tar bilde. og to sek etter bildet er tatt har jeg alt kasta meg over den og den ser nesten akkurat sånn som din. Hahah 🙂

    2. Blir man feit hvis det eneste man spiser om dagen er blomkål, holiday-dip og kesam, og det eneste man drikker er vann og kaffe? vil gjerne gå ned i vekt. Er 160 cm og veier 57 kg….

    3. Anonym: Det høres absolutt ikke ut som en bra diett å leve på, så hvis det er sånn du spiser ville jeg kontaktet noen med peiling på kosthold for å hjelpe deg å sette opp en matplan for den du har nå høres virkelig ikke bra ut. Lykke til 🙂

    4. Hvor mange kcal ligger du på når du går på diett? Og hvilken sammensetning av karbo/protein/fett kjører du?
      Lurte også på når i prosessen av havregrynlagingen at du tilsetter proteinpulver?:)

    5. Thea: jeg passer på å få i meg NOK mat og fordele slik at jeg balanserer alle næringsstoffene, jeg har ikke troen på å kutte ut noen av de. Men deler ikke nøyaktige tall 🙂 jeg rører inn pulveret etter at jeg har laget grøten, synes det er best! Lager den litt “vannete” sånn at det går an å røre det inn 🙂

    6. Takk for svar:) Kan du si noe om måltidfrekvensen din da? Eller er det ikke noe du deler? F.eks hvor mange måltider og ca mellomrom på de. Og om alle er like store eller noen mindre?
      Pleier du å ta deg proteinshake etter trening? Og hvorfor velger du å spise riskaker rett etter trening?
      Hva er grunnen til at speltlomper er en gjenganger? Har det noe for seg, eller er det bare en favoritt?:)

    7. Thea: Speltlomper er supergodt og enkelt og jeg er litt lat 😉 spiser etter peridisk faste, spiser som regel 3 måltid o løpet av dagen + shake og riskaker etter trening 🙂 riskaker er raske karbohydrater som går rett i musklene etter endt treingsøkt 🙂

    8. Hei Nora! 🙂 Du ser superbra ut, virkelig! 🙂 Jeg lurer på noe, og jeg vet ikke om det er mulig å få svar på det, men jeg prøver allikevel. Selv er jeg overvektig, og har prøvd mange ganger å ha varig vektnedgang, men jeg klarer ikke å endre livsstil, og nå klarer jeg ikke å finne noe motivasjon til å fortsette… Så det jeg lurer på er, hva er det som er så godt med å være trent? Er det en spesiell følelse du har, som jeg mangler å oppleve? Hva går jeg glipp av som utrent? Jeg synes du er veldig sunn, og jeg føler det slik at du trener fordi det er gjør noe bra for deg, men bortsett fra mestringsfølelse (??), hva driver deg? Jeg synes ikke trening gir meg noe som helst bortsett fra vondt i kroppen…

    9. Amanda: det er vel som alt annet, noen mennesker liker å gjøre noe mens andr eliker andre ting. jeg har alltid likt å trene og elsker følelsen og gleden det gir meg. Jeg synes trening er GØY og da blir det langt i fra et ork å gjennomføre. Selvflgelig har jeg og dager hvor jeg bare ligger på sofaen fordi jeg ikke har lyst til å gjøre noe annet, men treningsglede er min største drivkraft 🙂

    10. Tuuuusen takk for svar 😀 Ja, det skjønner jeg, og jeg synes du er heldig som har det slik! 😀 Men ja, liker at du sier det som det er, jeg føler svært lite glede ved dette. Har uansett ikke tenkt til å gi opp å prøøøve å like de forskjellige tingene da 🙂 Keep up the good work! 😀 Det er veldig gøy å følge bloggen din! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg