Maxpuls, crossfit og kveldsmat

Hei dere! Jeg ligger langflat i sofaen og er utslitt etter dagens trening på Maxpuls. Jeg hadde styrkefri i dag, og med det forferdelige sommerværet vi har i Trondheim fristet det ikke mye med utendørs cardio. Jeg tok derfor turen til Maxpuls – der steg pulsen og kroppstemperaturen fort! Har jo ikke trent crossfit-lignende trening siden før jul, og det var veldig hardt å komme tilbake igjen. Svetten rant gjennom hele timen – ingen tvil om at dette er effektiv trening! Dagens økt var en sirkeltime hvor vi jobbet 45 sekunder på hver av de 10 øvelsene som var satt opp, med 15 sekunders pause mellom. Hele sirkelen repeteres 3 ganger – og det var så vidt jeg klarte å holde mageinnholdet nede den siste runden. Magen min kommer i allefall til å være støl etter å ha tynt den med disse øvelsene:


Her starter vi i planke-posisjon med beina i slynge før man trekker beina helt opp til brystet og returnerer til start posisjon. Etter 10 repetisjoner byttet vi til mountain climbers, hvor man gjør det samme med ett bein av gangen 10 ganger. Gjenta dette noen runder så lover jeg at du kjenner det svir i magen!

På de andre postene jobbet vi blant annet med kettlebells, tau og sandsekker, men den verste i mine øyne var boxjump. Herregud så vondt det gjorde! Prøve å få til et actionbilde, treningstrynet er på plass! No pain no gain, er det ikke det det heter? Etter treninga var det rett hjem for å spise en stor og god middag. Karbonadedeig, ris, grønnsaker og salat er mat for mons 🙂 TIl dessert spiste jeg en boks cottage cheese og frosne bær blandet sammen med stavmikser. Smaker nesten bedre rett fra bollen 😉 


Nå skal jeg gjøre ingenting resten av kvelden, bare nyte følelsen av å ha jobbet bra og ligge på sofaen med verdens beste samvittighet. Halvveis i uka og snart helg – ha en flott kveld alle sammen!

10 kommentarer
    1. Hei. Like bloggen din Nora !
      du gir så mye inspirasjon å mot i hværdagen min 🙂
      Fine bilda dele du med oss .
      Får masse forslag til mat æ kan spise som er sunt takket være dæ 🙂
      Du må fortsætte med det du jør , tøff jenta du! Å du har den søteste hunden da <3

    2. Du ser så bra ut og det så skikkelig gøy ut 😀 Vet du om man kan ta prøvetime deR? Eller hva det koster med dropin? ^^,

    3. Ida: de bildene der ble tatt rett etter økta var ferdig, hvor vi skulle tøye men jeg ville ta bilder i stedet :p så jeg skulle egentlig vært halvdød på bakken jeg og, men klarte å skjerpe i 5 min forran kamera 😉

    4. Jeg digger TRX! Det er så bra trening, og jeg trenger det flere ganger i uka. Har merket STOR forskjell i styrke på mage/rygg.
      Crossfit ser veldig morsomt og vondt ut (;)), håper jeg får prøve det en gang! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg