Ny uke og innesol

Ny uke – nye muligheter! Min mandag startet med jobb, matbokser og trening – rutinene begynner å komme på plass nå. Og vet dere hva – jeg liker det! Jeg er og blir et vanedyr, og det er godt å få litt struktur i hverdagen igjen. Jeg liker å bruke minst mulig tid på matlaging i ukedagene slik at jeg får bedre tid til andre ting. Derfor lager jeg alltid mat for flere dager når jeg først står på kjøkkenet, veldig greit å bare hente matbokser ut fra kjøleskapet en tidlig mandagsmorgen. Gårsdagens taco ble til en stor og god matboks, sammen med cottage cheese og frukt hadde jeg mat til hele arbeidsdagen. Hvem sier at diettmat må være kjedelig? Jeg synes iallefall måltidene mine er supergode – smaker mye bedre enn brødskiver etter min mening 🙂



Karbonadedeig, sopp, løk, paprika, avocado og ris – perfekt matboks!

Med disse måltidene i magen var jeg klar for dagens treningsøkt – selvfølgelig var det bein igjen. Med de nye endringene i programmet mitt liker jeg det veldig godt, kommer til å bli gøy å kjøre på de neste 10 ukene. Ikke gjør det noe å bruke tid inne på gymmet når sommeren ikke er til stede her i Trøndelag heller, finfin inneaktivitet å bygge litt kropp! Dagens økt hadde fokus på rumpe og rygg, og for å få best mulig kontakt med bakenden synes jeg det er viktig å aktivere rumpemusklene med enkle øvelser før selve økta begynner. Jeg brukte en kettlebell og kjørte noen sett med strake markløft, kettlebell swings og goblet squat før jeg kjørte i gang med resten av økta. Den slik ut: 

Pull through 3 x 12

Glutebridge 3 x 10

Sumo markløft 2 x 8

Reverse hyper i kabel 2 x 12

Bred nedtrekk 3 x 12

Smal nedtrekk 3 x 8

Facepull 3 x 12

 Når det er ruskevær ute er det ikke annet å gjøre enn å skape sin egen sol og glede innendørs. Jeg liker derfor å ha på fargerike treningsklær i tillegg til å spise fargerik mat for å sprite opp de grå dagene litt 🙂 Fornøyd etter god mandagsøkt i limegrønn topp og favoritt tights i garderoben på gymmet! 


Prøvde etter beste evne å lage en sol ut av kveldmaten min også 🙂 Frosne jordbær og sjokoladeprotein ble mixet sammen til en fluff før jeg toppet med banan og epleskiver. Smakte utrolig godt og er perfekt for slitne muskler. Hvile er også viktig for musklene, og ikke minst er det jo viktig med skjønnhetssøvn! Håper dere også har hatt en bra start på uka og at den fortsetter på samme måte 🙂 God natt alle sammen!

23 kommentarer
    1. Hei Nora. Spiser du mindere karbohydrater når du er på diett enn til vanelig? Kan du ikke filme noen av øvelsene dine? Kjempe spennende å følge deg frem til konkuransje.

    2. Tonje Cathrine: nei, jeg spiser mye karb på diett også jeg 🙂 viktig å ikke kutte ut næringsemner, og kroppen og ikke minst musklene trenger karbohydrater! Lagt ut en av dagens øvelser på instagram allerede, lover å komme med noen filmsnutter på bloggen også 🙂

    3. Humørspreder du Nora!:) Blir alltid glad av å lese bloggen din:D Hvor pleier du å kjøpe matboksene du tar med deg forresten? Er det typ Tupperware?Har absolutt bomma på mine plastbokser for har hatt alt for mange uhell i veska fra tid til en annen,ikke så kjekt 😛 Er helt enig i at å spise slik du gjør ikke er kjedelig,for hvem vil ikke bytte brødskivene mot denne maten!

    4. Anja Marie: Så godt å høre 🙂 Jeg har kjøpt de fleste på IKEA jeg, synes de holder veldig godt. Tette matbokser er et must ja, har hatt noen kjipe hendelser selv 😉

    5. Jeg begynte og trene i går og jeg prøver og få tynnere og strammere lår, hvordan får jeg det? 🙂

    6. Du har jo luksusdiett da:P Med speltlomper, avokado, epler og den slags. Helt enig at det er mye bedre enn brødskiver med svettost.

    7. Hei 🙂 Alltid like gøy å lese bloggen din 🙂 Flink til å motivere 🙂 Lurte litt på om du kan skrive om hvordan du kombinerer jobben din med fitness-livsstilen? Og hva jobben din innebærer? 🙂

    8. Tila: så godt å høre 🙂 Det er absolutt ikke noe problem, jeg jobber i DNB og det eneste jeg gjør for å kombinere livsstilen min med jobb er å alltid ha med matpakke 😉 Så enkelt er det 🙂

    9. Okei! Jeg er student nå og driver å trener akkurat når det passer. Morgencardio osv. Har et halvt år igjen, og kommer nok også til å få en kontorjobb, mn er liksom så redd for at det skal ødelegge den såpass aktive livsstilen jeg har. Men ser jo ut til at du får det veldig bra til:) om det bare er matpakker som er kluet;) mn bare tanken på å sitte i ro i 8 timer skremmer meg:p

    10. tila: det blir nok litt av en overgang for deg ja 🙂 jeg sitter dessverre på rumpa 8 timer i strekk, da er det bare å ha det igjen de resterende timene i døgnet. Handler bare om prioriteringer 🙂

    11. Ja, du har jo så rett! 🙂 Av og til kan jeg glemme det litt ut, at livet faktisk handler om mer enn bare trening;) Du er jo et supert eksempel på at det ikke er noen hindring 🙂

    12. Hvordan gjør du det hvis du skal ha med deg matpakker en hel dag? Maten holder seg vel ikke så lenge? Spesielt med tanke på avocadoen. Syntes det er så vanskelig med matpakker og holdbarhet :/

    13. Anonym: Setter den i kjøeskapet på jobb så holder den seg fint hele dagen synes jeg 🙂 Hvis jeg ikke har tilgang til kjøleskap bruker jeg 6pack-bag med kjøleelementer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg