Fredagstrening og fredagsfôr

God fredagskveld alle sammen! Den første uka med jobb er allerede ferdig og jeg sitter sliten i sofaen hjemme. Arbeidslivet tar på! Likvel merker jeg at der er veldig godt å komme inn i rutiner igjen, ikke minst blir det godt å få penger inn på konto igjen etter et halvt år med bare utgifter. Ikke minst er det jo godt å være tilbake på trening igjen! Ukens fjerde økt ble gjennomført på Kaliber idag, og jeg merker allerede at kroppen begynner å venne seg til styrketrening igjen. I dag kjørte jeg rygg, lett bakside bein og bryst. Økta så slik ut:

Chins med strikk 3 x max

Nedtrekk 2 x 10

Sittende roing 2 x 10

T-bar row 2 x 8

Ettbeins strake markløft 2 x 8

Nordic hamstrings med stikk 2 x max

Dips med kroppsvekt 3 x 10

Benkpress 3 x 6

Cablecross 3 x 10

Grunnen til at jeg kjører enkelte øvelser med strikk er rett og slett at jeg ikke er sterk nok til å kjøre uten strikk for øyeblikket. Jeg jobber med saken! Nordic hamstrings som jeg utfører på bildet under svir iallefall som bare det – også med stikk som hjelpemiddel. Har du ikke prøvd den før så er dette en øvelse jeg anbefaler på det sterkeste for trening av bakside lår.


Smiler fornøyd etter endt økt ! Shorts og topp fåes hos X-life (sponsede lenker)

Etter trening ventet riskaker med sjokoladepålegg. Selvfølgelig laget av sjokoladeprotein, litt vann og litt sukrinmelis – ikke noe sukker her i gården! Det er fredagskveld, fint vær i Trondheim og det er helg  – hva passer vel bedre enn grilling da? Det er noe av det jeg liker best med sommeren, lukten av grillmat 🙂 Kyllingfilet, søtpotet og salat er oppskriften på en god middag, den skal nytes i sofaen hvor jeg også skal nyte resten av kvelden. Velfortjent latskap, ny dag med jobb og trening venter i morgen 🙂

Riktig god helg da dere!

11 kommentarer

Siste innlegg