Diett og hverdag

11.07.2013 - 08:48 20 kommentarer

God morgen! Det er torsdag og vi er allerede godt inne i uka, jeg har helt glemt hvor fort hverdagene går hjemme. Med jobb, trening, matlanging, venner og familie har bare uka flydd forbi. Jeg har så smått begynt å komme inn i de gamle rutninene mine igjen, men jeg merker at det vil ta litt tid før jeg klarer å omstille meg. Er jo vant til å ha 24-timer i døgnet hvor jeg gjør hva jeg vil! Storhandling er en fin rutine, sparer både tid og penger. Dietten min er foreløpig veldig snill i mine øyne, og matvarene som står på dietten min nå ser slik ut: 

Protein: Karbonadedeig, kylling, torsk, svinefilet, tunfisk, kalkun, proteinpulver, cottage cheese, mager kesam og egg

Karbohydrater: Frukt, grønnsaker, bær, rosiner, riskaker, potet, søtpotet, ris og speltlomper

Fett: Mandler, egg, omega-3, avocado og kokosmelk  

Det går finfint å være på denne dietten, jeg har jo til og med speltlomper på den! Jeg var flink jente og lagde matpakker for flere dager på tirsdag, men hva hjelper vel det når jeg glemmer de igjen i kjøleskapet hjemme? Haha, det det som nevnt litt tid å komme inn i ting, men snart har jeg nok det hele på plass igjen. Fikk handlet en diettvennlig matpakke på butikken også, så da er jo ingen skade gjort :) 

Dagens matpakke er i allefall pakket og klar i veska , den beståt av egg, salat, epler, kyllingskinke og tomat. Jeg hadde styrkefri i går og derfor ingen treningsbilder og dele med dere, men jeg har et fint turbilde :D Håper dere alle har en strålende torsdag! 


Torsdagskyss fra meg til alle dere :D

20 kommentarer

11.07.2013 kl.08:56

Hvordan bruker du tunfisken? Naturell? Spennende å følge deg😊

Sandra

11.07.2013 kl.09:03

Dere er så skjønne!

Hvilket kamera bruker du?

Fitnessnora

11.07.2013 kl.09:27

Anonym: steker den med krydder, evt med kokosmelk :) Så godt!

Fitnessnora

11.07.2013 kl.09:28

Sandra: takk for det! Bruker canon eos 600D :)

Michelle

11.07.2013 kl.09:33

Spiser du speltlompee hver dag eller kun på oppkarbing?

Fitnessnora

11.07.2013 kl.09:38

Michelle: hver dag hvis jeg velger å bruke det som karbkilde :)

Anja Marie

11.07.2013 kl.09:47

Så herlig da,kjekt å kunne begynne litt forsiktig på diett:)

Må bare spørre,hvordan har det seg at du nå kan konkurrere i bikini fitness når du tidligere fikk beskjed om at du ikke kunne? jeg ser jo at du har krympet en del på jordreisingen din,du er jo veldig tynn nå enn hva du var sånn muskuløsmessig hvis jeg kan si det slik,er dette grunnen? Fordi du er for liten til bodyfitness denne høsten?

Ellers vil jeg bare si at du har vært et stort forbilde for meg helt siden du startet denne bloggen,trur jeg har fulgt deg så og si hele veien og du motiverer og inpirerer til de grader!:D j

Jeg synes det er gøy at du faktisk skal konkurrere da!:D Blir spennende å se deg på scenen igjen:)

Drea

11.07.2013 kl.11:43

HAHAHA! Bimbobilde. <3

Fitnessnora

11.07.2013 kl.12:56

Anja Marie: Det er som du sier ja, jeg har alt for lite muskelmasse til å stille i bodyfitness nå. Såvidt jeg har nok til å stille i bikini nå - derfor ble det klassebytte :) Håper kanskje en gang i fremtiden å kunne stille i bodyfitness igjen! Veldig hyggelig å høre at jeg kan inspirere - det gjør meg så glad :)

Marte

11.07.2013 kl.13:13

Hei! Kan du fortelle litt mer om dietten din: hvor mange måltid og evt hvordon du kombinerer protein, karbo og fett til måltidene?

Kjempeblogg!

mittlillemagasin

11.07.2013 kl.18:15

Hvor lenge går du på slik diett?

Hehe nesten slik jeg spiser hverdag dette her...

Kaliber ja, det er mitt nye team skal opp å møte Håvard snart nå, og kanskje jeg får sett deg og de andre Bikini fitness modellene, det hadde vært kjempe kjekt! :)

Kjempe fin blogg, denne skal jeg bli fast følger på!

Anonym kvinne

12.07.2013 kl.03:44

Et ord :

IMPONERT! :-)

sara

12.07.2013 kl.08:28

Hei Nora. Et spm. Hva med karbohydrater fra havregryn? Er ikke det noe du anbefaler på denne dietten? Sara:-)

Ingvild

12.07.2013 kl.09:35

Hvor strickt er dietten din? Er det liksom satt opp nøye plan på hva, hvordan og når maten skal bli inntatt? Eller tar du det bare litt på feelingen og bestemmer det selv? Hva med ett "en vanlig dag på diett"-innlegg? Og hvordan gjør du det i festlige anledninger( de står jo i kø nå om sommeren...;)

Fitnessnora

12.07.2013 kl.10:25

sara: havregryn er også en super karbkilde, det bare står ikke på matplanen min nå :) Men det anbefales absloutt på diett!

Fitnessnora

12.07.2013 kl.10:36

mittlillemagasin: så har jeg 12 uker med diett foran meg før høstens konkurranser er over for min del :) Så gøy da - velkommen i teamet!

Fitnessnora

12.07.2013 kl.10:38

Ingvild: Jeg har stor mulighet til å variere mat i dietten min, men alternativene er slik at det totale næringsinnholdet pr dag blir likt :) og i festlige anledninger deltar jeg men har min egen mat/drikke :)

ninasvalbardlivet

12.07.2013 kl.14:13

imponert!

Karolina

12.07.2013 kl.16:09

Du ser flott ut!

Monica

13.07.2013 kl.12:03

Hei kan du si litt om mengden pr måltid og fordelingen utover dagen? Spennende å lese bloggen din 👍👍😀😀

Skriv en ny kommentar

hits