Dyrene i Afrika og alt de har å gjøre

Verdens verste ordspill – men dette var faktisk helt vilt! De siste dagene har vi vært i Etosha National Park her i Namibia og det har vært en av de beste opplevelsene vi har hatt på turen rundt jorda. Å være bare noen meter fra ville dyr og observere de i sine naturlige omgivelser var helt surrealistisk. Flokker med antiloper som hopper ved siden av bilen, unge elefanter som sloss, løver som krysset veien rett foran bilen vår og giraffer i solnedgang var bare noe av det fantastiske vi var så heldige å se. Jeg kan enda nesten ikke tro det er sant, og jeg kan fortsatt ikke slutte å smile. Så fantastisk vakkert! Midt i den frodige nasjonalparken er det en enorm sandørken hvor det lever absolutt ingenting. Alt er såvariert i Afrika, går ikke an å ikke elske tilværelsen her.

Vi har oppleved mer enn fine dyr også, litt historie, natur og mennesker har vi også fått med oss. Vi gikk fjelltur opp til 5000 år gamle hulemalerier i solen, godt å få rørt litt på kroppen! En av de fineste tingene vi har gjort så langt har likevel vært å gi mat til en barnefamilie langs veien. Det varmet langt inne i hjertet å se hvor mye glede litt brød og ost kan gi. En ting jeg iallefall har lært på denne reisen er hvor utrolig heldige vi er hjemme i Norge, og hvor godt vi har det. Jeg har meldt meg som Plan-fadder og håper mange av dere er det samme 🙂 God natt og god helg alle sammen!

7 kommentarer
    1. Ja, vi er heldige vi som bor i Norge. Dessverre er det alt for mange som ikke skjønner det!
      Godt å se at du storkoser deg. Dette blir noen måneder å tenke tilbake på!!! 🙂

    2. Ser absolutt helt fantastisk ut! Tenker selv å reise i Asia, Sør-Amerika og Afrika fra januar av, og blir veldig inspirert av deg!
      Hva reiser forresten du gjennom? Er det Kilroy? Hvordan ordnet dere den praktiske biten før dere dro? Hadde vært utrolig fint om du kunne ha skrevet et innlegg om dette:)
      Håper forresten du får en fantastisk reise videre. Hilsen en ivrig leser av bloggen din.

    3. Det ser ut som du har en utrolig fin reise, er bare LITT misunnelig!
      Har fulgt med bloggen din lenge og må si jeg er imponert over at du er så flink til å trene mens du er ute og reiser, selv mister jeg litt motivasjonen av å trene alene. Ingen tvil om at innleggene dine er motivasjon for meg i min hverdag. Gleder meg til du legger ut flere oppskrifter!
      Fortsatt god tur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg